2022-03-05, 20:57
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Nej. Dessa 2% är inget någon stöder. Min fiendes fiende är vad som händer i krig.

Dessutom var det en koalition som fick 2% - det gick så dåligt för svoboda att det var tvungna att bilda en koalition med andra fascistpartier för att öka sina chanser. Ändå 2% haha
Citera
Medlem
Den största uppviglaren till krig är Zelensky. Hur många gånger har han krävt ett stängt luftrum nu? Vad är det han inte förstår? Går NATO med på att stänga luftrummet så har vi ett kärnvapenkrig. Är Zelensky helt jävla dum i huvudet eller? Han hade sin chans att gå med i NATO innan men tog inte den chansen och får nu stå sitt kast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Alla tre måste vara överens

Känns ju pyttelite tryggare. Men inte mycket.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Ukrainsk militär är utslagen troligtvis till 75%.

Har du sett fler krig där det går så här snabbt att avancera? Flera tusen militära mål är utslagna.

Källa på det?

Kriget skulle ju vara vunnet för en vecka sen enligt artikeln RIA råkade lägga ut förra lördagen.
Citera
2022-03-05, 20:58
Medlem
Citat:
Separisterna gömmer sig bland civilbefolkningen. Varför tror du evakueringen fick avslutas? Om civila lämnar finns det inget skydd bakom civila längre. Bara fega kräk använder civila befolkningen som sköldar i krig.

Vilka separatister?
Citera
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är väl ganska tydligt vad som som händer i Ukraina, Ryssland omringar städerna men lämnar korridorer, intagit strategiska mål som flygplatser/kärnreaktorer samt har luftherravälde. Ukrainska miliser/militär intar defensiva positioner främst i det större städerna. Konvojerna norr om Kiev samt från söder kommer skära av östra Ukraina.

Som jag ser det är nästa steg artilleribekämpning av städerna om det inte blir en diplomatisk lösning på det hela, Ryssland har säkert redan informerat civilbefolkningen i städerna om läget och ger de säkert flera dagar att evakuera, tråkigt om Kiev ska bli en ruin men så ser spelreglerna ut.

Du har nog tyvärr rätt. Kolonnen norr om Kiev väntar förmodligen in trupper från öst men det verkar gå långsammare än planerat. När trupperna sammanlänkar kommer Kiev att belägras. Det enda som talar emot är väl att ryssarnas trupper i syd och öst är uppbundna av den ukrainska armén. Å ena sidan så har man inte hört mycket om var den ukrainska militären befinner sig och när man hör om den så har de lyckats att slå ut ryska trupper. Å andra sidan så har jag svårt att se att ryssarna skulle vara så enormt dåligt förberedda att de är redo att ge upp. Jag tror nog mer på att de väntar.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Okay. Låt mig summera vad du nu säger

Ryssland har förlorat kriget. Punkt

Ukraina kan dock ej bli en fri västerländsk stat pga. av militärskrotet ryssarna lämnat.

Är jag inne på nåt okay spår enligt dig?

Varför hör man ej detta från västeuropeiska MSM?

Nej, inte alls. Jag har inte sagt att Ryssland har förlorat kriget. Jag var tillochmed tydlig i mitt förra svar till dig att jag tror Ukraina har ganska små chanser. Och ändå får du det till att jag påstår att Ryssland har förlorat kriget? Hur lyckas du?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Dessutom var det en koalition som fick 2% - det gick så dåligt för svoboda att det var tvungna att bilda en koalition med andra fascistpartier för att öka sina chanser. Ändå 2% haha

Tack för denna info! Ännu ett bevis på Putins svammel om denazifiering.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Separisterna gömmer sig bland civilbefolkningen. Varför tror du evakueringen fick avslutas? Om civila lämnar finns det inget skydd bakom civila längre. Bara fega kräk använder civila befolkningen som sköldar i krig.

Evakueringen kanske avbröts när den smartaste ryssen i gänget påpekade att dom skulle få ännu mer skit när dom bombade bostäder om det inte fanns "civila sköldar som nazisterna använder" att skylla på?
Citera
2022-03-05, 20:59
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
9 ryska stridsflyg på ett dygn. Om det stämmer så är ryssarna illa ute. Håller ukrainarna ut några dygn till är ryssarna förintade

https://twitter.com/nexta_tv/status/1500193796469972996?t=cQW2KSuzpNC3hIQ0aM_lxw&s=19

Ja, såna här förluster kan inte ryssarna ta nån längre tid. De är dessutom inte närheten av att nå nåt avgörande. Det händer verkligen inte mycket på marken just nu förutom att ukrainarna återtog flygbasen väster om Kiev och genomförde vissa attacker mot konvojen norr om Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vilka separatister?

Han verkar mena de i Nordkorea 2 och Nordkorea 3 dvs Luhansk och Donetsk
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den största uppviglaren till krig är Zelensky. Hur många gånger har han krävt ett stängt luftrum nu? Vad är det han inte förstår? Går NATO med på att stänga luftrummet så har vi ett kärnvapenkrig. Är Zelensky helt jävla dum i huvudet eller? Han hade sin chans att gå med i NATO innan men tog inte den chansen och får nu stå sitt kast.

Att han skällde på NATO är bra. Kändes befriande.
Han kan inte utan vidare kallas för marionett åt Väst.
-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in