Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag brukar också få höra att jag inte vågar svara, kanske kan du också prova det!
Jag tror nog att du vågar svara, men problemet är att du inte kan, för frågorna jag ställer går inte att svara på. Du erkänner det inte, och det är säkrare att skämta om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Så du och miljoner andra har sett Södra korset i himlen och direkt efter det tittade ni ner på marken och konstaterade att marken var rund, även om man inte kan se det. Låter som masspsykos.
Den kommentaren är mer än dum, men återigen är det en fråga som är omöjlig att svara på. Vad värre är att du inte heller har en aning om vad du ska svara. Men hjärntvätt hindrar dig från att tro att du kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du verkar veta hur den platta jorden ser ut? Men det gör du ju inte, du applicerar enbart den runda jordens modell på en platt jord.
Jag vet inte hur den platta jorden ser ut. Det är därför jag försöker få hjälp av dig. Jag försöker tänka på hur det ska se ut, men jag får det inte att stämma överens med vad vi vet om avstånd mm. Och du har ingen aning heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Verkligheten är den att det finns inte ett enda bevis för en rund jord. Detta har Dubay och andra gjort dig uppmärksam på, vilket också stör dig och därför sitter du här och slösar bort din tid på mig, dvs när du inte följer Dubay på sociala medier.
Det är konstigt att mötas av påståendet att vi inte tänker själv när vi ser att du och de andra plattisarna bara upprepar Eric Dubays, Jeranisms, Rob Skibas (RIP) och andras argument. Du har i alla fall tagit argumentet ett steg längre, och jag är ledsen, det är ingen komplimang.
Jag tror faktiskt inte att du förstår vad flygtiderna på södra halvklotet har med jordens form att göra, och jag tror inte heller att du förstår varför Sydkorset är ett problem för den platta jorden. Då kan jag inte hjälpa dig. Du får fråga dina förebilder och ledare, oavsett om de är yogainstruktörer eller vad som helst.