2022-03-05, 13:37
Medlem
Tror ni Putin snart kommer använda mindre kärnvapen mot Kiev?
Citera
2022-03-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte Ryssland förmår stampa fram så väldigt mycket nya trupper. När specialoperationen blev ett sådant misslyckande så sjunker moralen uppifrån och ner.

Istället är det Ukraina som får in frivilliga soldater och många av dom är riktigt motiverade. Rysshatet stiger. Kampviljan ökar.

Och det kommer en tid då även hemmafronten i Ryssland tvivlar på alla dessa krig som aldrig ger något positivt för Ryssland utan endast ekonomiska bördor.

Detta blev för mycket.

Nu fantiserar du en massa igen. Nyss va du COVID expert för bara en vecka sen. Nu är du Krigsexpert.

Komedi.
Citera
2022-03-05, 13:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Men du ska väl upp och dansa salsa med Jesus så det är väl lugnt?

Vänd andra kinden till gullet.
Vi ska alla stå inför Guds domstol ja. Det tar inte slut här.

Det är aldrig sagt att vi inte ska försvara vårt land här. Den användning du gör av "vänd andra kinden till" har inte förekommit under hela kyrkohistorien utan är en modern tolkning utan bakgrund i den kulturella kontexten.

Ja jag är gullig. Oftast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Frysta dollartillgångar för centralbanken i Moskva pekas ut som den hårdaste sanktionssmällen mot Ryssland hittills efter attacken mot Ukraina. Men en del experter varnar för att dollarn därmed kan förlora sin status som världsvaluta. Det skulle kunna slå hårt mot USA:s ekonomi
Nu finns inga direkta alternativ. Eurozonen har ett stort bytesbalansöverskott vilket betyder att all Euro som lämnar snabbt sugs tillbaka. Renminbin är inte ens en fullt konvertibel valuta. Pundet ersattes av dollarn efter första världskriget och lär inte göra comeback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det tror jag inte. Mycket förtroende har försvunnit från amerikanerna och detta förändras inte av konflikten. Däremot en EU armé känns ganska troligt.

Eu-armé, när blir den klar? 2042?

Denna konflikt förändrar mycket.
Vi svenskar älskar att hata NATO.
När det smäller på riktigt har vi bara NATO, väl inbakat i Europa...
Citera
2022-03-05, 13:39
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nu har jag i alla fall förstått hur ryssana kan ha kvar konvojen utanför Kiev så länge. Soldaterna byts ut då och då av de som är nära Kiev, mellan Kiev och konvojen. Själva vitsen med konvojen är ju att visa upp för hela världen vilken miilitär styrka man har.
Man har soppatorsk och nästa vecka kommer en kallfront med -10 - -20 grader nattetid. Ryssarna kommer att lämna det där zigenartåget bakom sig och fly hem.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Ladysweden.....du har rätt ända till punkt nr3...."att dö är ounvikligt" - Ja det är det,men att undvika det i strid är inte oundvikligt och ej heller särskilt vanligt.Jag har förlorat mången vän i strid,men sett till antalet inte fler än att det har satt djupa personliga sår i mig.Har själv undrat vad fan det var som gjorde så ont i min sida.Lyckligtvis har vi förbannat bra folk när det gäller att fixa till lite nya kroppsdelar.Som jag sade med mitt inträde här,snälla bara sluta prata som OM NI all har en aning om vad krig verkligen är.Ingen,INGEN oavsett sida tar personliga reflektioner byggda på känslor som något annat än frustration just nu.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Någon som sett T-14 Aramata? Hört att det skulle vara frågan om ett rent propaganda bygge, lika så Sukhoi-57 eller vad den heter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Låter jättekonstigt. Det är 15000 man i konvojen, inte lätta att byta ut dem.

Kanske naivt men borde det inte komma satellitbilder på mannar runt fordonen och vad dem gör ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Bättre att gå ner på knä än att kriga.

Inte mot något så lätt som ryssen.
Citera
2022-03-05, 13:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Vi får hoppas att inte planen ramlar ner av sig självt med tanke kraven för flygdugliga MIG:s är tuffa … då får vi skulden för att vi flög för nära ändå …
Ja det är uppenbara risker för ett ofrivilligt 9/11...
Citera
2022-03-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Kanske naivt men borde det inte komma satellitbilder på mannar runt fordonen och vad dem gör ?

De sitter instängda och bajsar ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in