2022-03-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kina kommer att göra det till en prioritet att inte behöva några dollar innan de ger sig på Taiwan. Det är en vändpunkt i den monetära historieskrivningen

Har läst att att kineserna har börjat visa händelser i Ukraina "på riktigt" i sina nyheter och inte censurerat till ryssens fördel. Börja de se slut på putler???
Citera
2022-03-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Flygkränkningarna utanför Gotland bemötter inte med eldkraft.

För att de inte bombade.
Citera
2022-03-05, 13:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Så kan man känna, jag med.

Flygkränkningarna utanför Gotland bemötter inte med eldkraft.

Försvarets uppgift är att bevara freden, inte i första hand bedriva krig.
Flygkränkningar bör med kränkningar besvaras, hot bör med hot besvaras, våld med våld besvaras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Hade varit kul om Nato gick på full attack mot Moskva nu. Fy fan vad Putler skulle skita ned sig.

Ja och det skulle resten av världen göra innan vi alla dog. Så Nihilistisk humor är för de flesta människor på Jorden.
Citera
Medlem
Jag tror inte Ryssland förmår stampa fram så väldigt mycket nya trupper. När specialoperationen blev ett sådant misslyckande så sjunker moralen uppifrån och ner.

Istället är det Ukraina som får in frivilliga soldater och många av dom är riktigt motiverade. Rysshatet stiger. Kampviljan ökar.

Och det kommer en tid då även hemmafronten i Ryssland tvivlar på alla dessa krig som aldrig ger något positivt för Ryssland utan endast ekonomiska bördor.

Detta blev för mycket.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är soldaten en ukrainare?

Det vet jag inte, men han är alldeles för levande och glad för att tillhöra de bittra nazisterna i azov.

Kriget är över för azov, helt inringade av ryska och separatister, räkenskapens klocka klämtar för dom...
Senast redigerad av naturtvål 2022-03-05 kl. 13:37.
Citera
2022-03-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Situationen är spänd, och det är taktiskt att avvakta samt mobilisera.
Ju längre tid ryssen spenderar i Ukraina desto bättre för Väst, men till och med Putin lär begripa det och inte vänta allt för länge med att ge sig på ett västerländskt land. Fast vem vet; gubben verkar faktiskt ha tappat det.

Vi får hoppas att inte planen ramlar ner av sig självt med tanke kraven för flygdugliga MIG:s är tuffa … då får vi skulden för att vi flög för nära ändå …
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Flygkränkningar bör med kränkningar besvaras, hot bör med hot besvaras, våld med våld besvaras.

Det är helt rätt på en rysk förfrågan helt enkelt.

Ryssen vill leka djävulen. Så vi sänder dem to hell!
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Ingen mer än jag som hade velat se en A10-Warthog leka runt bland ryska tanks? -BRRRRT!
Citera
2022-03-05, 13:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nu har jag i alla fall förstått hur ryssana kan ha kvar konvojen utanför Kiev så länge. Soldaterna byts ut då och då av de som är nära Kiev, mellan Kiev och konvojen. Själva vitsen med konvojen är ju att visa upp för hela världen vilken miilitär styrka man har.

Låter jättekonstigt. Det är 15000 man i konvojen, inte lätta att byta ut dem.
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi får se hur länge ryssarna låter dem hålla på så här.

Iskallt! Låt dom hoppa och skrika - skadar ingen. Hade det varit hjärndöda amerikaner hade ukrainarna badat i blod vid det här laget.
Citera
Medlem
Putin har gjort en dundertabbe. Ryssland kommer att få ett helvete framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in