2022-03-05, 11:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Varför lyckas Jonna med det Ebba inte verkar klara av? Är enda skillnaden att Jonna är sprinter med större egenskaper på den fronten? Handlar verkligen ingenting om det mentala?

Nu är Jonna tre år äldre än Ebba och det tog ganska många år innan Jonna blev så stark mental som hon har varit de två senaste säsongerna så finns ingen anledning att döma ut Ebba på den punkten.
Citera
2022-03-05, 11:46
Medlem
Citat:
Varför lyckas Jonna med det Ebba inte verkar klara av? Är enda skillnaden att Jonna är sprinter med större egenskaper på den fronten? Handlar verkligen ingenting om det mentala?
Ja säg det, enligt Ebbas fanclub är det ju Jonna som är svag mentalt.
Citera
2022-03-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Intressant intervju som för mig tyder på att Jonnas lyft till stor del är mentalt. Att hon inför semifinalen i VM ifjol inte bryr sig om vilka hon möter är en attityd hon vad jag vet inte haft tidigare.
Edit: nu med länk https://www.viafree.se/sport/sundling-om-egna-utvecklingen-det-ar-en-ny-jonna

Tack! Jupp, intressant.
Citera
2022-03-05, 11:51
Medlem
Citat:
Intressant intervju som för mig tyder på att Jonnas lyft till stor del är mentalt. Att hon inför semifinalen i VM ifjol inte bryr sig om vilka hon möter är en attityd hon vad jag vet inte haft tidigare.
Edit: nu med länk https://www.viafree.se/sport/sundling-om-egna-utvecklingen-det-ar-en-ny-jonna
Vill minnas att några inför OS tagit fram statistik på att svenskorna undviker kvart 1. Men Jonna har nu visat var skåpet ska stå och håller på att bli nye Kläbo som alltid väljer kvart 1.
Citera
2022-03-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Vill minnas att några inför OS tagit fram statistik på att svenskorna undviker kvart 1. Men Jonna har nu visat var skåpet ska stå och håller på att bli nye Kläbo som alltid väljer kvart 1.

Japp det är nog lite det hon refererar till. Hon bryr sig inte om vilka hon tävlar mot.
Citera
2022-03-05, 12:49
Medlem
Jonna har tränat rätt och dessutom fått den vila som är nödvändig för att toppform skall infinna sig.
Skillnad det emot åkare som Ebba och Frida exempelvis.
Citera
2022-03-05, 12:51
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Vad är det du menar att Ebba inte klarar av?
Jonna är ju muskulärt klart starkare, mer explosiv och har mycket bättre balans och därmed teknik utför. Lägg till att hon är naturligt snabb. Sen har Jonna hittat ett ”mentalt lugn” som person som ingen annan i landslaget verkar ha vilket troligen medfört att hon påverkats mindre av pandemin rent mentalt.
Sen misstänker jag att pandemin haft positiv påverkan på Jonna då den medfört färre förkylningar.
Citera
2022-03-05, 12:52
Medlem
Citat:
Vad är det du menar att Ebba inte klarar av?
Jonna är ju muskulärt klart starkare, mer explosiv och har mycket bättre balans och därmed teknik utför. Lägg till att hon är naturligt snabb. Sen har Jonna hittat ett ”mentalt lugn” som person som ingen annan i landslaget verkar ha vilket troligen medfört att hon påverkats mindre av pandemin rent mentalt.
Sen misstänker jag att pandemin haft positiv påverkan på Jonna då den medfört färre förkylningar.
Slutade inte Jonnas problem redan när hon opererade halsmandlarna?
Citera
2022-03-05, 14:22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Slutade inte Jonnas problem redan när hon opererade halsmandlarna?
De minskade helt klart, men hon har ju fortsatt utvecklats rejält senaste två åren
Citera
2022-03-05, 14:25
Medlem
Citat:
De minskade helt klart, men hon har ju fortsatt utvecklats rejält senaste två åren
Att hon utvecklas mycket håller jag med om. Men hon slutade missa flera veckor pga sjukdom när halsmandlarna opererades.
Citera
2022-03-05, 16:45
Medlem
HungalaBungalas avatar
Läser lite med hjälp av google translate på en väldigt aktiv rysk sida och det är kul att få deras syn på loppen då de är väldigt passionerade i kommentarsfälten. Där har Jonna nu några gånger omtalats som "Clabo in a skirt" för att inte tala om guldkornet att Klaebo nämndes som "Sundling in pants".
Citera
2022-03-05, 21:48
Medlem
rainbowias avatar
Ett lyckosamt OS och i tävlingarna efter OS "leder" Jonna poängligan med 334p mot Tesse J som har 260 pinnar. Ett perspektiv vem som är den starkast lysande stjärnan för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in