2022-07-15, 22:22
Medlem
Vem är Patrik ”Putte” Lindgren som de släpat med sig till Italien?
Citera
2022-07-29, 10:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Får se hur det går denna säsong, det skulle ju vara mer sprintinriktad träning i landslaget för sprintåkarna.

Citat:
– Jag älskar alla distanser och jag strävar efter att vara en allround-åkare, för att jag gillar det. Jag har fått mersmak på distansåkningen efter säsongen som var. Jag jobbar mot mer distansåkning också, det är inte så att jag kommer åka mindre av det om jag håller samma nivå.
Citera
2022-07-29, 20:32
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Får se hur det går denna säsong, det skulle ju vara mer sprintinriktad träning i landslaget för sprintåkarna.
Jo, fast Jonna har väl varit tydlig med att hon inte ska göra några större ändringar i sin träning
Citera
2022-07-30, 10:07
Medlem
FNLSs avatar
Hoppas hon tar steget mot distans. Med VM guld och OS guld har hon inget mer att bevisa mig som sprinter. Sen får hon gärna vinna sprintcupen av bara farten ändå
Citera
2022-09-06, 17:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Jonna och Emma har lagt upp klipp i sina insta stories när de kör pass i stakmaskin bredvid varandra. Om man vill ha en direkt jämförelse.
Citera
2022-09-06, 18:22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jonna och Emma har lagt upp klipp i sina insta stories när de kör pass i stakmaskin bredvid varandra. Om man vill ha en direkt jämförelse.
Kul att se, överaskande stor skillnad kan jag tycka
Citera
2022-09-07, 23:14
Moderator
Hjv9s avatar
Jonna tänker inte åka TdS , föga förvånande.
Citera
2022-09-08, 06:50
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hoppas hon tar steget mot distans. Med VM guld och OS guld har hon inget mer att bevisa mig som sprinter. Sen får hon gärna vinna sprintcupen av bara farten ändå
Jag hoppas samtidigt inte hon gör nån stor ändring av sin träning då den bevisligen funkade väldigt bra ifjol. Men om hon presterar lika bra på distans till vintern som i vintras så hoppas jag hon satsar på att vinna totala världscupen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jonna tänker inte åka TdS , föga förvånande.
Final climb måste väl vara det lopp som passar Jonna sämst? Skulle ändå vara oerhört kul att se henne i TdS, men som du säger föga förvånande att hon står över touren.
Citera
2022-09-08, 07:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Ändå bra att Jonna säger att hon vill tävla mycket och både i sprint och distans.
Citera
2022-09-15, 07:22
Medlem
bcdefgs avatar
Nog åker väl Jonna mer ”kompakt”, dvs med mindre rörelser (mindre yvigt) än i stort sett alla andra åkare på damsidan? Detta oavsett stakning eller diagonal eller växel i skejt. Detta borde betyda att hon har mindre ”energiläckage”?
Citera
2022-09-15, 12:12
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nog åker väl Jonna mer ”kompakt”, dvs med mindre rörelser (mindre yvigt) än i stort sett alla andra åkare på damsidan? Detta oavsett stakning eller diagonal eller växel i skejt. Detta borde betyda att hon har mindre ”energiläckage”?

Som du benämner "kompakt", vilket det till synes gör det energisnålt. Tycker dock än mer imponerande är Fridas vinkel axel-armbåge-handled i stavisättningen på det klassiska är en fröjd för ögat.

Bästa Jonnaminnet i vintras i ämnet var nog sprinten i Lahtis. Gav sväva på snön en ny dimension.
Citera
2022-09-15, 15:33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Som du benämner "kompakt", vilket det till synes gör det energisnålt. Tycker dock än mer imponerande är Fridas vinkel axel-armbåge-handled i stavisättningen på det klassiska är en fröjd för ögat.

Bästa Jonnaminnet i vintras i ämnet var nog sprinten i Lahtis. Gav sväva på snön en ny dimension.
Energisnålast behöver absolut inte betyda bäst, mer så att jag letat efter vad det är i Jonnas åkning som sticker ut och ”kompaktheten” är något som sticker ut (finns säker något finare ord som jag inte känner till), tillsammans med att hon kanske är den som kan staka längst i uppförsbackarna eller köra längst på ”trean” i skejt
Edit: skulle vara kul att jämföra Fridas och Jonas teknik när man kan se dem åka bredvid varandra - men de körde väl aldrig mot varandra i vintras?
Senast redigerad av bcdefg 2022-09-15 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in