2022-03-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Den mest motsägelsefulla och galna vanföreställningen genom tiderna. Det är fan skrämmande att så många galna människor går lösa.

Vad svamlar du om? Utgår från att du är en kulturmarxist/vänsterbliven duktig idiot.
Citera
2022-03-05, 09:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vad svamlar du om? Utgår från att du är en kulturmarxist/vänsterbliven duktig idiot.
förstår du inte vad orden betyder? Lilla stackars nasse som lever skrämd i en galen vanföreställnings väg. Jag har massor med bög kompisar. Härliga människor. Judar känner jag också trevliga som fan.
Nassarna där imot är en massa galna rädda och aggressiva, paranoida, obildade typer som inte begriper när saker är motsägelsefulla.
Citera
2022-03-05, 09:28
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Den mest motsägelsefulla och galna vanföreställningen genom tiderna. Det är fan skrämmande att så många galna människor går lösa.
Nej, Cultural Marxism kan stämma
Citera
2022-03-05, 09:35
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, Cultural Marxism kan stämma
Bara en paranoid galning kan få ihopp det. Vad fan är det för fel på bögar?
Citera
2022-03-05, 09:43
Medlem
Citat:
förstår du inte vad orden betyder? Lilla stackars nasse som lever skrämd i en galen vanföreställnings väg. Jag har massor med bög kompisar. Härliga människor. Judar känner jag också trevliga som fan.
Nassarna där imot är en massa galna rädda och aggressiva, paranoida, obildade typer som inte begriper när saker är motsägelsefulla.

Jag vet vad begreppet kulturmarxism betyder, du verkar ta illa upp - vet du? Du svamlar vidare. Ville du ha någonting sagt?

Du verkar fördomsfull mot nassar. Vad hände med öppna kärleksfulla armar? 😅
Citera
2022-03-05, 10:15
Medlem
Hmm, läste häromdagen att Sean Penn är i Ukraina för att träffa Zelenskyj för att göra en dokumentär om honom och kriget.

Trodde först att det var skitsnack för att det låter helt jävla absurt men nu ser jag CNN gör en intervju med Sean Penn om hans möte med Zelenskyj? 🧐

Det här blir bara konstigare och konstigare..
Citera
2022-03-05, 10:22
Medlem
Det här kriget kommer gå långsamt. Ryska soldater ska kriga mot ett folk som är halvryssar. Putin måste gå varsamt fram annars vill hans egna soldater inte strida.

Det blir som ett inbördeskrig. Ryssar vet att missiler de skickar dödar både Ukrainare och ryssar. Jävligt svår situation. Och Putin ser dessutom Ukrainare som ett brodersfolk han nu tvingas slåss emot. Som att svenskar skulle slåss mot norrmän.

Han kommer inte bomba sönder Kiev. Han älskar Kiev. Men han kommer göra livet riktigt obekvämt inne i Ukrainska städer. Inget vatten. Ingen ström. Inget internet. Tills slut blir folket utmattat och ger upp.

Ett land som Sverige däremot...helt annorlunda. Går vi med i Nato och strider mot ryssarna blir det inte någon krånglig uppgift för Ryssarna. Bara att spränga bort Stockholm direkt så är det över.
Citera
2022-03-05, 10:33
Medlem
En fråga om alla de här sanktionerna Ryssland fått på sig. Om man jämför det här med Irak kriget så gjorde ju USA det utan FN's godkännande.

Nu gjorde ju även USA som Putin fel här så två fel blir ju inte rätt.

Men vad är skillnaden egentligen att USA inte fick några sanktioner på sig? De hittade ju inga massförstörelsevapen i Irak. Det dog ju trots allt 1.2 miljoner Irakier under åren så Ukraina invasionen känns ju som en lätt sommarbris hittills.
Citera
2022-03-05, 10:37
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hmm, läste häromdagen att Sean Penn är i Ukraina för att träffa Zelenskyj för att göra en dokumentär om honom och kriget.

Trodde först att det var skitsnack för att det låter helt jävla absurt men nu ser jag CNN gör en intervju med Sean Penn om hans möte med Zelenskyj? 🧐

Det här blir bara konstigare och konstigare..

En skådis träffar en annan skådis för att prata om hur väl manuset följs alltså
Citera
2022-03-05, 10:41
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergio70
En fråga om alla de här sanktionerna Ryssland fått på sig. Om man jämför det här med Irak kriget så gjorde ju USA det utan FN's godkännande.

Nu gjorde ju även USA som Putin fel här så två fel blir ju inte rätt.

Men vad är skillnaden egentligen att USA inte fick några sanktioner på sig? De hittade ju inga massförstörelsevapen i Irak. Det dog ju trots allt 1.2 miljoner Irakier under åren så Ukraina invasionen känns ju som en lätt sommarbris hittills.
Här är en som inte fattat mycket om stormaktspolitik. USA är en stormakt som har stöd av väst. Ryssland är en liten bebis som ingen bryr sig i. Tror du att man inom världspolitiken följer några spelregler och jämställdhetstänk? Den som är stor bestämmer. Putin vill vara stor, han vill vara störst. Sanningen är en helt annan.
Citera
2022-03-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson

Inget vatten. Ingen ström. Inget internet. Tills slut blir folket utmattat och ger upp.

Vad snackar du om?

Invasionen har varit igång flera dagar och både vatten, ström och internet finns kvar.

Du tror inte att det skulle vara det första man slog ut ifall man ville?
Citera
2022-03-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Här är en som inte fattat mycket om stormaktspolitik. USA är en stormakt som har stöd av väst. Ryssland är en liten bebis som ingen bryr sig i. Tror du att man inom världspolitiken följer några spelregler och jämställdhetstänk? Den som är stor bestämmer. Putin vill vara stor, han vill vara störst. Sanningen är en helt annan.

Ja det fattar jag att de stöds av väst och är störst.
Men min fråga är vad skillnaden är egentligen. Tycker bara USA kom undan billigt jämfört med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in