2022-03-05, 02:21
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag förstår inte varför Ukrainarna skickar hem Rysslands typ barnsoldater eller ja barnsoldater o barn 18-30 åringar enstaka gubbar.

Jag såg ett klipp de blev fångade bakbundna förhörda filmade och säga va de tillhörde för grupp vad de gjorde i Ukraina och sitt mål.

Alla svarade samma förfan
-Vi var på övning ! Vi lydde order jajaja vem i Ukraina köper den historien.

Sen fattar jag inte varför de släpper dem . De typ tog satte dem i en bil dumpa de som överlevt o sa typ gå hem. Var ett klipp med två ryska killar knappt 19 år

Dom utgör knappt någon fara, kan lika gärna låta dom åka hem. Vad vill du ska hända dem?
Citera
2022-03-05, 02:23
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Var inte för säker på det.

Det förutsätter att Putin tappat det helt. Inte helt osannolikt, men det är en förutsättning.

Men Putin är inte helt ensam på toppen. Han är beroende av ett gäng med mycket starka ekonomiska muskler. Putin kanske drivs av en dröm av ett nytt Sovjet, men de han är beroende av drivs förmodligen mest av pengar och tänker mer rationellt.

Risken för världskrig är absolut påtaglig, men det är ingen självklarhet att det skulle leda till världskrig. Jag tror faktiskt Putin börjar få en del press på sig att dra sig tillbaka nu.

Det blir inget Sovjet.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag förstår inte varför Ukrainarna skickar hem Rysslands typ barnsoldater eller ja barnsoldater o barn 18-30 åringar enstaka gubbar.

Jag såg ett klipp de blev fångade bakbundna förhörda filmade och säga va de tillhörde för grupp vad de gjorde i Ukraina och sitt mål.

Sen fattar jag inte varför de släpper dem . De typ tog satte dem i en bil dumpa de som överlevt o sa typ gå hem. Var ett klipp med två ryska killar knappt 19 år

Tar resurser att vakta POW. Sedan kanske en baktanke med det är om de skickas hem kan de berätta för andra vad de varit med om. Blivit lurade av Putin och inskickade på livsfarligt uppdrag som värnpliktiga. Rena turen att de lever och de grymma nazisterna i Ukraina avrättade dom heller inte när de lagt ner sina vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Nu är ni alla "demokrater" helt plötsligt. Var ni det innan eller blev ni det efter ni censurerat all pro-rysk media?

Har alltid varit för demokrati och erkännandet av suveräna demokratiska stater.

Prorysk media är (av Putin) diktatorsubventionerad propagandadynga...
Citera
2022-03-05, 02:26
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad nu det argumentet har med något att göra?

Förklaringen fick du.

Jo det har att göra med att USA startar och provocerar fram konflikter världen över. Det blir konsekvenser för oss. Det är vad jag diskuterat i tråden den senaste timmen eller så.
Citera
2022-03-05, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Jo det har att göra med att USA startar och provocerar fram konflikter världen över. Det blir konsekvenser för oss. Det är vad jag diskuterat i tråden den senaste timmen eller så.

Trodde det var Ryssarna som bombade?
Citera
2022-03-05, 02:28
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Dom utgör knappt någon fara, kan lika gärna låta dom åka hem. Vad vill du ska hända dem?

De utgör inget hot just nu. När de givit upp och insett att ukrainarna kanske var 33552443 fler o bättre än att rulla in vad vet jag ex 1-4 tanks per grupp och inte fatta ett skit för de skyller återigen på att de var på övning övning !

Ja de får väl gå hem berätta sina synder grina i tv , vad som händer hmm merparten lär väl ha skräck för livet.
Samtidigt som de kanske blir skjutna när de återvänder.

Hade jag varit ukrainare hade jag nog satt en o annan kula i dem. Man får ju tänka de är ju minst 1 miljoner i Ukraina på flykt dessutom hur många har inte Ryssland dödat på denna vecka
Citera
2022-03-05, 02:28
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:

Så om du mördar barn och kvinnor så skyller du det på andra. Att andra provocerade dig. Låter som ett bra försvar.

Gör det du, men det kommer varken rädda dig eller Putilini.
Citera
2022-03-05, 02:29
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:

Finns mycket som ger stöd till det. Dels många olika utfrågningar av ryska fångar. Men även artiklar som denna: https://www.haaretz.com/world-news/europe/.premium.HIGHLIGHT-why-is-he-there-russian-mothers-say-soldiers-tricked-into-going-to-ukraine-1.1063 3865
Citat:
Är de 19 år gjorde de värnplikten. Det är inte så normalt att skickas i strid då.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Denna tråd har utvecklats till någon typ av pajkastning fram och tillbaka, ofta kring ämnen som är helt irrelevanta för tråden.

Om vi inte kan rapportera och diskutera faktiska händelser här, kan någon länka till nyhetssajter eller liknande där man uppdaterar de händelser som sker just nu? Jag är inte intresserad av att Biden har ringt upp Maggan utan jag söker information av vad som sker i Ukraina.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Öh, jaha?

Du fortsätter svamla om saker som är närmaste omöjligt. Jag hade viljat se hur det ser ut. Ekonomin är under toaletten vid det här laget och det blir allt värre. Hur har du tänkt att han ska ta över Ukraina, slåss ett krig i övriga Europa samtidigt? Nu kanske du säger, men när han är klar med Ukraina, det kommer inte att vara "Klar med Ukraina" på väldigt länge, FBI pratar om riktiga oroligheter under en period av 10-20år och vi pratar med stor sannolikhet inbördeskrig eller terrorism. Hur ska detta gå till? För jag får inte ihop det och Putin får med stor sannolikhet inte ihop det heller.

Var ska pengarna komma ifrån? Personal? Logistik? Hjälp mig här.
Citera
Medlem
Citat:

Östra Ukraina är grus, men det är alltså inte Ryssland som ockuperat, utan USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in