Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
Fast så ser det sällan ut. Lågutbildade människor i glesbefolkade områden emigrerar mycket mer sällan än högutbildade urbana människor av en rad kulturella och ekonomiska anledningar. Vissa undantag finns men då är det oftast pga att FN har samlat dem i sina läger och olika hjälporganisationer pumpar ut dem. Annars är det främst unga ur medelklassen som emigrerar i svåra tider och jag törs nästan lova dig att samma mönster kommer synas i Ryssland.
Angående spioneri ändras ingenting, vi har knappast haft stängda gränser mot dem innan så de spioner de vill ha har de haft all möjlighet i världen att redan placera.
Ja. Problem är även ett lika med när det kommer till invandring. Oavsett vilket land de kommer ifrån. Vi skulle få problem om Norge angreps och folk led svår nöd och kom. Skillnaden är dock den du pekar på. Utbildning skulle minimera till en aldrig tidigare skådad oproblematisk invandring.
Jag är positiv till att ta emot flyktingar oavsett sida, jag menar ryssar och ukrainare. Världsfreden är enligt min åsikt hotad. Det är givetvis inte den civila medborgaren på gatans skuld. Jag tror dock ändå på att den här attityden av tankeläsning av Putin och hur han förklaras som någon lågbegåvad borderline utan impulskontroll, krigsstrategi, plånbok eller konsekvenstänk är ren propaganda. Han kan mycket väl förlita sig på lojaliteten hos befolkningen och få växande stöd i ett vi mot dem, när ekonomin misshandlas. Och inte lönnmördas som andra hoppas på. Jättekonstigt och maktgalet av USA att uppmuntra lönnmord, myteri eller vad vi ska kalla det. Jag tror att USA vill ha krig.