2022-03-05, 00:22
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Ja, för att usa, med alla sina fel och brister, inte bedriver annekterings-krig mot demokratier.

Det är inte konstigt att du är i minoritet- t.o.m i sossesverige.

Jag skiter i om det är demokratier eller inte man bedriver krig mot. Slakt är slakt.

Jag är gladerligen i minoritet här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Inte Sverige men deras deras utrikespolitik rörande Ryssland, Kina, och som bekant, arabvärlden är minst sagt hotfull vilket indirekt har lett till problem för oss (massinvandring) och kan leda till framtida problem (särskilt om vi går med i NATO och måste backa upp amerika hela tiden) som krig och i värsta fall kärnvapenkrig.

Men USA har inte hotat alla arabländer. Anwar Sadat svängde, slängde ut ryssarna och gick i den amerikanska famnen 1974. Egypten fick pengar och vapen. Likaså har USA alltid stött Jordanien och har bra förhållande till Saudi och Kuweit.

Det jag är emot är egentligen att inte Europa försvarar sig självt. Europa är starkare än Ryssland och borde sköta sitt eget försvar. Dom skall inte behöva ha amerikanska trupper här.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jo det gör det. Använd hjärnan.

Snäll som jag är så bjuder jag på dessa, Google kanske inte fungerar där du sitter..

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-03-03/card/russia-s-credit-ratings-cut-to-junk-by-moody-s-and-fitch-hwWNrJAvI1L3VvO36Uym

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-03-04/card/russia-s-credit-rating-plummets-at-unprecedented-pace-POumQY1FFZrTRQULiORG?mod=article_inline

Jag tror inte att putler hade räknat med dessa massiva konsekvenser, alternativt är han sinnesjuk.
Kom tillbaka när vi ser CCC rating eller lägre. Tills dess kan vi bara spekulera.
Citera
2022-03-05, 00:23
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jättefin idé för att få in spioner. Upplever det motsatta, det är människor utan något som har mest att förlora på att stanna då de knappast får mer makt av sanktioner och krig.

Fast så ser det sällan ut. Lågutbildade människor i glesbefolkade områden emigrerar mycket mer sällan än högutbildade urbana människor av en rad kulturella och ekonomiska anledningar. Vissa undantag finns men då är det oftast pga att FN har samlat dem i sina läger och olika hjälporganisationer pumpar ut dem. Annars är det främst unga ur medelklassen som emigrerar i svåra tider och jag törs nästan lova dig att samma mönster kommer synas i Ryssland.

Angående spioneri ändras ingenting, vi har knappast haft stängda gränser mot dem innan så de spioner de vill ha har de haft all möjlighet i världen att redan placera.
Citera
2022-03-05, 00:23
Medlem
Men kom igen nu

Hur vet du en politiker ljuger? (då menar jag alla)

Svar: hans/hennes läppar rör sig

Det är just en av dessa anledningar vi föraktar politiker

Sen föraktar vi en del politiker mer än andra

Varje ggn Lavrov kaklar så är det typiskt politiker svar , så jag tänker bara "käften"

om Lavrov skulle skriva ett fredsavtal med fin stämpel , så blir det ändå toapapper för aldrig värt ett skit i slutändan

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vilka är dem? Nu är det ju Ryssland som anfallit Ukraina, inte Nato som anfallit.

21 Januari sa Ryssland:

"Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov förnekar att Ryssland planerar ett angrepp på Ukraina.

Det säger han efter fredagens möte med USA:s utrikesminister Antony Blinken.

– Jag upprepar att Ryssland aldrig hotat det ukrainska folket, säger Lavrov på en presskonferens"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Qzv8d/ryska-utrikesministern-inga-planer-pa-att-angripa-ukraina

Ryssar är verkligen att lita på.
Citera
2022-03-05, 00:24
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Som finne minns jag inte när USA hotat oss på något sätt, ryssarna däremot...

Som svensk minns jag dock att USA hotade er främsta allierade under kriget, tysken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Du måste vara 14 år gammal eller efterbliven, ryssar och ukrainare är samma människor. Sluta skämma ut dig din hjärntvättade snöflinga. Media sa till dig att tycka detta och du fattar inte ens att du blivit hjärntvättad, du vet ingenting om konflikten då media i Sverige är ett skämt när det kommer till Ryssland och dylikt.

Inte enligt dom själva i a f, varför skulle man annars skydda den ryska befolkningen i donbas. Eller var säga att i Krim bor det bara 20% ukrainare.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Så länge Rysk trupp finns kvar i Ukraina (eller i några år framåt i varje fall) kommer det pågå befrielsekamp/gerillakrig. Inte så lockande att investera i för Kina.

Ryssland kommer inte stanna kvar där.

Dom är bara där för att i grunden förstöra detta nazist rede som usa har byggt upp där och att ta över dom delar av ukraina som är rysk talande, för att kunna skydda dom från fler övergrep från ukrainarna..
Citera
Medlem
Frickys avatar
Nu när både AMD och Intel har valt att sluta sälja sina processorer och grafikkort till Ryssland så är det ett bra tillfälle för Putin att snacka med sin käre vän Kina.

Putin hjälper Kina att ta över Taiwan.
Taiwan står för all av tillverkning av AMD och Intel.

Helt plötsligt har Kina och Putin kontroll över all tillverkning utav processorer och grafikkort, något som majoriteten av alla länder i världen är beroende utav genom all teknik som vi använder
Citera
2022-03-05, 00:25
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men USA har inte hotat alla arabländer. Anwar Sadat svängde, slängde ut ryssarna och gick i den amerikanska famnen 1974. Egypten fick pengar och vapen. Likaså har USA alltid stött Jordanien och har bra förhållande till Saudi och Kuweit.

Det jag är emot är egentligen att inte Europa försvarar sig självt. Europa är starkare än Ryssland och borde sköta sitt eget försvar. Dom skall inte behöva ha amerikanska trupper här.

Nej varför skulle dom hota länder som dansar efter deras pipa,?

Det håller jag med om, vi borde klara oss själva.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Mjo majoriteten kanske inte gör det, men vissa saker man läser här, visar extremt hat mot ryska människor(som oftast är fredfulla, snälla och intelligenta), ofta skapat utav media och andra länder som är emot Ryssland, på helt andra grunder än typ korruption eller negativa saker. De är för naiva och inser inte att dem blir hjärntvättade utav the propagandamachine, man kan tyvärr inte lita på media i detta fallet men vissa av oss är lite mer naiva och tror att dem inte vinklar angående Ryssland och konflikter i media.

Media har bestämt, vi ska hata ryssar och tycka synd om ukrainare, utan att ens veta om konflikterna och utan att fatta att detta är samma människor i stort sätt.

De flesta hatar väl på Putin. Sedan för att komma åt honom måste det bli sanktioner och elände för vanliga ryssar. Så det se4 att det här tolereras inte av omvärlden. De sitter ju med makten att plocka bort honom. Det är ryssar vana med om en despot vägrar flytta på sig.

Det är ju för deras egen skull också. Med Putin vid makten har han alltså sagt att folket kommer lida och många dö för hans dröm om Storryssland. Vilket nog många ryssar skiter blanka fan i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Och när kommer den fram? 🤔

Kan man undra.
Undra hur många mil dom färdats från där dom började till där dom är nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto