2022-03-05, 00:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Det här med att Ryska miljardärer får sina yachter beslagtagna.

Sanktioner osv, ja.
Men varför får andra länder ta deras egendom, som yachter bara sådär?

Förstår grejen med att frysa pengar osv.
Men att beslagta egendomar bara sådär?
Givetvis. Så länge det finns en rysk koppling.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Och NATO kan man lita på? Elr USA?
Varför skulle det inte kunna stämma? Låter troligt.

Dem vill ha kriget givetvis så därav skulle dem inte vilja ha Ryssland i NATO.

Vilka är dem? Nu är det ju Ryssland som anfallit Ukraina, inte Nato som anfallit.

21 Januari sa Ryssland:

"Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov förnekar att Ryssland planerar ett angrepp på Ukraina.

Det säger han efter fredagens möte med USA:s utrikesminister Antony Blinken.

– Jag upprepar att Ryssland aldrig hotat det ukrainska folket, säger Lavrov på en presskonferens"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Qzv8d/ryska-utrikesministern-inga-planer-pa-att-angripa-ukraina

Ryssar är verkligen att lita på.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Fast som andra påpekat. Det är inte potatisbönder från bumfuck-oblast som kommer vilja och kunna fly utan mer välutbildade människor från Moskva och St Petersburg. Att bli av med dessa skulle ytterligare skada Rysslands ekonomi och inte utgöra samma belastning på europeiska välfärdssystem som våra vanliga asylanter utgjort.
Samtidigt är många välutbildade ryssar boende i Sverige putlerister. Att man har en utbildning och är intelligent behöver inte betyda att man är en tillgång. Betänk Mohammed Atta.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ryssland har alltså agerat hotfullt mot Sverige, vilket leder till upprördhet.
Sedan är media alltid media och de spinner på sensationer.
Det finns inte och har inte funnits någon stor skräck för rysk invasion. Däremot är man rationellt orolig på sikt att situationen med Ryssland kommer förvärras. Stödet för NATO-anslutning är nog triggat dels av invasionen av icke-anslutna Ukraina, dels av Rysslands dum-hot mot Sverige för att påverka landet att inte gå med i NATO. Rysslands hot har alltså fått precis motsatt syfte. Om nu inte syftet var att få en till NATO-granne. Eller två (Finland är ju ännu mer sannolikt att de kommer gå med)

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Efter att ha läst ditt inlägg så får du mig att tänka på Lindsey Grahams uttalande tidigare idag.

"Den amerikanska senatorn Lindsey Graham vill se Vladimir Putin dödad – av sina egna soldater.
– Du skulle göra ditt land – och resten av världen – en stor tjänst, skriver han och riktar sig till ryska militärer.

Uttalandet har fått den ryska ambassadören i USA att rasa.
– Det är otroligt att en senator i ett land som anser sig vara en ledstjärna för resten av världen kan uppmana till terrorism, skriver Anatoly Antonov på Facebook.

https://www.expressen.se/nyheter/usa-senator-vill-se-putin-dodas-av-rysk-soldat/

Ett bra exempel på när känslorna tar över.

Hade kanske varit bättre om han hade reggat ett konto på Flashback och uttryckt sin åsikt här.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Det hela har förstorats upp, tror jag, för att man vill ha en opinion för NATO och för att det är valår och försvaret vill ha mer pengar. Varför man är mer orolig för ryssen än för USA begriper jag inte men jag inser att jag tillhör en minoritet där
Visst är det så. Min poäng var bara att Ryssland sköt sig själv i foten å det grövsta genom att hota Sverige och Finland.
Väldigt ogenomtänkt för att vara Ryssland. Andas desperation.
Citera
2022-03-05, 00:13
Medlem
Beckisbarnets avatar
Hoppas innerligt att ryssarna brinner upp!!!
Citera
Medlem
Om Putin är smart så gissar jag att han kommer bjuda in Kina att hjälpa till och bygga upp Ukraina igen och locka med massiva kontrakt.

Kanske att Kina får bygga upp hamnarna kring Odessa och få parkera ett antal av sina stridsfartyg och handelsfartyg t ex.

Då sätter Putin även definitivt stopp för NATOs expansion efter det.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så vilka order exakt har Putin gett denna Wagner-grupp med flera angående den demokratiskt valde presidenten i Ukraina? Det är ok om vi gör det men helvete om någon annan!
Haha ja, dubbelmoral minst sagt..
Citera
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Fast som andra påpekat. Det är inte potatisbönder från bumfuck-oblast som kommer vilja och kunna fly utan mer välutbildade människor från Moskva och St Petersburg. Att bli av med dessa skulle ytterligare skada Rysslands ekonomi och inte utgöra samma belastning på europeiska välfärdssystem som våra vanliga asylanter utgjort.

Vi kan ju göra som Putin och bara börja dela ut lite pass så behöver de inte ens söka asyl. Vore en snygg trollning åtminstone.
Jättefin idé för att få in spioner. Upplever det motsatta, det är människor utan något som har mest att förlora på att stanna då de knappast får mer makt av sanktioner och krig.
Citera
2022-03-05, 00:14
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Visst är det så. Min poäng var bara att Ryssland sköt sig själv i foten å det grövsta genom att hota Sverige och Finland.
Väldigt ogenomtänkt för att vara Ryssland.

Putler har ballat ur fullständigt.
Citera
Medlem
Citat:
De flesta av oss ogillar inte ryssar, utan enbart despoten och den numera alltmer öppna fascisten i Kreml.

Mjo majoriteten kanske inte gör det, men vissa saker man läser här, visar extremt hat mot ryska människor(som oftast är fredfulla, snälla och intelligenta), ofta skapat utav media och andra länder som är emot Ryssland, på helt andra grunder än typ korruption eller negativa saker. De är för naiva och inser inte att dem blir hjärntvättade utav the propagandamachine, man kan tyvärr inte lita på media i detta fallet men vissa av oss är lite mer naiva och tror att dem inte vinklar angående Ryssland och konflikter i media.

Media har bestämt, vi ska hata ryssar och tycka synd om ukrainare, utan att ens veta om konflikterna och utan att fatta att detta är samma människor i stort sätt.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Nu ska vi komma ihåg att Kina har plöjt ner enorma belopp i detta projekt och hittills har intäkterna varit mycket blygsamma. Men den pågående härdsmältan på bostadsmarknaden i Kina och den snabbt ökande skuldsättningen hos Kinas städer, finns det bedömare som tror att Kina börjar få slut på hårdvaluta om ett år eller så. Och kom ihåg att ingen kinesisk statistik är sann, den visar bara vad partiet vill visa.
Jag hoppas det. Kineser får inte hamna i förar sätet, om du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in