2022-03-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Så länge Rysk trupp finns kvar i Ukraina (eller i några år framåt i varje fall) kommer det pågå befrielsekamp/gerillakrig. Inte så lockande att investera i för Kina.

Med lite totalitära metoder brukar det funka.
Citera
2022-03-05, 00:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det spelar ingen roll vad han säger, han kan helt enkelt inte göra det. Logistiskt, ekonomiskt, personal. Finns inte en chans i världen. Man är rentav efterbliven om man tror det.

I sak förstår jag nog det du säger, samtidigt bör du nog förstå att "ting" har förändrats..

Prezz Ninistö och Putin har ju tidigare genom åren varit i konstant telefonkontakt, i tillägg till att man har träffats en handfull gånger. I från Finlands sida har man alltid agerat med ett pragmatiskt sinne till sin stora granne i öst.

Den sista gången som Niinistö/Putin snackade med varandra, var i slutet på Januari. Och utan att Niinstö sa det rätt ut.., så hade Putin haft en helt annan ton...

Nu, efter invasionen så konstaterade Niinstö att "-man hade inte så mycket att snacka om egentligen" om varför man inte har stått i telefonkontakt sen januari..

Det som nog (för Finlands del) har varit pricken över i:et.., är ju att Ryssland tänker sluka det mesta utav Ukraina, samt kicka ut en folkvald president. Inte att man nöjde sig med utbrytarrepublikerna..

År 2022 får sådant konsekvenser för ett så litet land som Finland, säkerhetspolitiskt.
Citera
2022-03-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Hoppas innerligt att ryssarna brinner upp!!!

Du måste vara 14 år gammal eller efterbliven, ryssar och ukrainare är samma människor. Sluta skämma ut dig din hjärntvättade snöflinga. Media sa till dig att tycka detta och du fattar inte ens att du blivit hjärntvättad, du vet ingenting om konflikten då media i Sverige är ett skämt när det kommer till Ryssland och dylikt.
Citera
2022-03-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Det hela har förstorats upp, tror jag, för att man vill ha en opinion för NATO och för att det är valår och försvaret vill ha mer pengar. Varför man är mer orolig för ryssen än för USA begriper jag inte men jag inser att jag tillhör en minoritet där

Ja, för att usa, med alla sina fel och brister, inte bedriver annekterings-krig mot demokratier.

Det är inte konstigt att du är i minoritet- t.o.m i sossesverige.
Citera
2022-03-05, 00:20
Medlem
Sverige tror dom har någon med sig, men stora delar av den muslimska befolkningen ser ner på ryggradslösa luffare som kommer ifrån Sverige/Väst. Sen kan folk sitta här och utdela Putler och andra töntiga öknamn och runka ikapp till senaste saktionerna. Väst ska falla som storspelare.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Oklart vad detta betyder, om Finnarna går med i Nato eller inte.
Och om Sverige isåfall följer efter. Sverige har ju ingen ryggrad utan måste alltid se hur andra länder gör först innan vi tar ett eget beslut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Citat:
Finlands president Sauli Niinistö och USA:s president Joe Biden har efter fredagens möte kommit överens om att intensifiera försvarssamarbetet, rapporterar Reuters.

Efter mötet sa Sauli Niinistö att Finland möter kraven för ett medlemskap i Nato
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Visst är det så. Min poäng var bara att Ryssland sköt sig själv i foten å det grövsta genom att hota Sverige och Finland.
Väldigt ogenomtänkt för att vara Ryssland. Andas desperation.

Ja och irritaion. Vilket är begripligt,Sverige är sjukt irriterande med våra nallebjörns-regn över Minsk och allt vad det är.. EU och USA har verkligen hetsat Ryssland dom sista 10 åren. Vet inte om folk minns att Putin var en riktig guldgosse innan som fick hänga med Bush och var allierade i "kriget mot terrorn",, det är väl inget man ska minnas antar jag.
Citera
2022-03-05, 00:21
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetpotatis
Hur långt har den där konvojen färdats egentligen?

Och när kommer den fram? 🤔
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Har sagt detta länge. Men det är ju jag som är galen här.

Zelenskyy vill locka in NATO, krävs döda civila för detta så kommer han göra det. Han är genomond helt enkelt.

Inte nog med det. Han har lurat ryssen till att invadera så att han kan få som han vill, även om det blir kärnvapenkrig.

Den mannens ondska är något alldeles extra.

På det här viset kan han också svärta ned den fredsälskande Putins namn.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Du måste vara 14 år gammal eller efterbliven, ryssar och ukrainare är samma människor. Sluta skämma ut dig din hjärntvättade snöflinga. Media sa till dig att tycka detta och du fattar inte ens att du blivit hjärntvättad, du vet ingenting om konflikten då media i Sverige är ett skämt när det kommer till Ryssland och dylikt.

Det är bra, elda på rysshatet mera! Putin tände elden och du häller på bensin, snart börjar vanliga svenskar trakassera ryssar i Sverige, är det det som är målet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Karma till en av de mest vidriga och lögnaktiga MSM, som får pröva en nära döden upplevelse i ukraina...

Dessa journalister har mer mod och integritet än du någonsin kan förstå ditt sorgliga kräk.
Citera
Medlem
Fick en tankeställare efter att ha sett hans senaste videos.
https://www.youtube.com/c/TechLeadShow/videos

Intressant minst sagt, viktigt att vidga sina vyer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in