2022-03-04, 23:07
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Säkert

När en banks aktie, tex Sberbank har tappat 99,7% av sitt värde så är den uppenbarligen insolvent och kommer kräva rejäla tillskott av kapital.

Varifrån ska detta kapitalet komma?

Du vet när man blir insolvent hoppas jag. Börsvärdet påverkar inte detta. Bankerna är givetvis backade av centralbanken. Skulle folk sluta använda Sberbank vore det givetvis något annat eller om de inte kan få inflationen under kontroll, men det vet vi inte något om just nu.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Ja, men vi är ju inte med i NATO. Finns ingen anledning att gå med annat än för att Sverige ska få känna sig som en i gänget.
Det är vårt val, inte Rysslands. Allt annat är feg undfallenhet.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Så om Zelenskyy flyr så är han tuff, men om jag flyr är jag en fegis. Ja, det sammanfattar väl diskussionen ganska väl. Du låter ju så rationell. Du låter ju som en fanboy.
Vad pratar du om? Är du utvecklingsstörd eller bara ett rysstroll?

Åk ner till Ukraina och återkom sedan hur du hade hanterat situationen annorlunda
Citera
2022-03-04, 23:08
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Du har alltså inga källor, var väl som jag trodde. Trollen har väl gömt alla källor.

Du menar att kvinnor och barn inte dödas och att miljoner människor inte är på flykt?
Tror Charles Manson var en bättre person än vad du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Självklart

Lenovo är ju gamla IBM. Dom köptes upp av Kina?
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Varför skulle han atombomba Sverige för? Det är inte logiskt för fem öre.

Jag ger upp.
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ändå planerade de bara för 3 dagars krig... sedan skulle det vara över. Hur kan det komma sig?

Förmodligt vis hade nog Ryssland räknat med att Ukraina skulle lägga sig, enda svaret jag kan ge.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad pratar du om? Är du utvecklingsstörd eller bara ett rysstroll?

Åk ner till Ukraina och återkom sedan hur du hade hanterat situationen annorlunda

Vad ska jag där nere och göra? Det är ju du som älskar Ukraina så mycket. Gå ned och rädda dina bröder.
Citera
2022-03-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Överdrivet minst sagt.
Men visst faller Ukraina står väl Moldavien på tur..
Sedan Georgien kanske?

NATO länderna är safe..
Asså ni måste förstå, Ryssland har inte en CHANS mot NATO.

Han rabblade upp länderna som står på tur
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Du menar att kvinnor och barn inte dödas och att miljoner människor inte är på flykt?
Tror Charles Manson var en bättre person än vad du är.

Jag vet att människor är på flykt, det sker i alla krig. Men var är källorna gällande alla kvinnor och barn som mördas med flit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysslands medelklass lär vara chockade, skall vi gissa på stora demonstrationer om någon vecka.

De flesta är väl för bekväma för det.

Ryssland hatar väst. Samtidigt har rika medelklassryssar investerat i dollar och åker gärna på semester i Europa.

Det är lätt att komma nu och säga eller påstå att man inte fattat vilken galning Putin är. Det är alldeles för sent. Katastrofen har inträffat och det som gjorts är oåterkalleligt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du vet när man blir insolvent hoppas jag. Börsvärdet påverkar inte detta. Bankerna är givetvis backade av centralbanken. Skulle folk sluta använda Sberbank vore det givetvis något annat eller om de inte kan få inflationen under kontroll, men det vet vi inte något om just nu.
En insolvent bank tappar allt sitt aktievärde, om du inte visste det. Staten kan välja att nationalisera den (för att undvika konkurs) och säljer seda ut den på nytt till aktiemarknaden när situationen är lugn. De gamla aktieägarna får absolut ingenting.
Du är inte så insatt, märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in