2022-03-04, 23:04
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Låter som vilket krig som helst.

Källa på att kvinnor och barn mördas? Alltså med flit.

Kvinnor och barn mördas.
Har du aldrig upplevt i kärlek människa?
Ett tips. Man sår det man skördar.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Läste att någon däcknörd hade tittat på det hela och kommit fram till att de kör på kinesiska kopior av riktiga däck. Det låter som ett skämt men verkar faktiskt vara så.
Det blir ju lite ett självspelande positiv när korruptionen är så djup i ett land. Varje mellanhand försöker roffa åt sig en bit av kakan som när det väl kommer till inköp bara finns smulor kvar att betala med som räcker till den skit som till och med biltema har ratat.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Lenovo gör inte affärer med Ryssland, menar du, antar jag.
Självklart
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Blir intressant när den öppnar Senaste bud är på tisdag enligt ryssarna

Får hoppas på tisdag då, jag ska sitta där med en bunke popcorn och titta på slakten.
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bland annat: https://news.yahoo.com/russia-threatens-military-political-consequences-175354322.html

Ja, men vi är ju inte med i NATO. Finns ingen anledning att gå med annat än för att Sverige ska få känna sig som en i gänget.
Citera
2022-03-04, 23:05
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Zelensky är "tuff" oavsett om han sticker eller inte, det modet han har visat är redan långt över vad andra presidenter skulle ha i hans sktiation.

Vad vill du komma till? Att Zelensky är en fegis?

Det är uppenbart att du bara söker uppmärksamhet och sprider desinformation. Tråkigt att du inte får tillräckligt utav dina nära och kära!

Så om Zelenskyy flyr så är han tuff, men om jag flyr är jag en fegis. Ja, det sammanfattar väl diskussionen ganska väl. Du låter ju så rationell. Du låter ju som en fanboy.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Såg det helt nyss på youtube i en kanal med väldigt många följare. Går ju fan inte att länka allt man ser nu. Inte ens säkert jag hittar det igen för när jag söker efter en händelse så poppar det upp snarlika händelser. Helt hopplöst men jag lär mig kanske.

Men kanske någan annan här vet vem som behärskar Makariv och vad det är för håla.
Du har över 9000 inlägg på Flashback men vet inte hur man länkar en video från Youtube?

Herregud. Jag vill tro att du försöker sprida desinformation, men förmodligen bara autistisk.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-04 kl. 23:08.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du svarar inte på min fråga.

Lyssa nu, Putte ringer till Maggan och säger " ge mig Gotland annars får du en atombomb i Huvudet"

Ska vi då:

1. Ge med oss. Vi ger Putte Gotland.

2. Säga nej och syna hans bluff?

Varför skulle han atombomba Sverige för? Det är inte logiskt för fem öre.
Citera
2022-03-04, 23:06
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Ingen som röker något. Rysslands ekonomi är så rökt för många år framöver.

Ja, men hur ska man med en rökt ekonomi invadera Sverige och ena Sovjet som många påstår? Det går inte ihop.
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Just Gazprom är nog ingen vidare investering då 99% av värdet är borta.

Gazprom har fundamenta som är värt mycket mer än nuvarande kurs. Jag skulle gärna köpa mer till nuvarande kurs. Ryska staten äger 51% så de är garant för överlevnad.

Anledningen till att kursen är låg är att ryska aktier är spärrade att handla. Det finns massor som mig som vill köpa men eftersom det inte går att köpa eller sälja så är nuvarande värdering hittepå.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Jag har följt tråden sedan den startade och får lov att säga att man snabbt lär sig känna igen vilka som är betalda i rubel. Vissa namn är jag faktiskt förvånad över.

Men det kommer bli tråkigt för dem. Det poppar upp fler och fler artiklar av folk som har koll på riktigt (tm), som förklarar hur kört Ryssland är.

Själv får jag en oerhörd tillfredsställelse av att se rubeln krascha och hur de inte vågar öppna börsen. Jag tror själv att börsen kommer vara stängd fram till hösten, undantaget om någon lyckas ta kål på Putin innan dess

Jo det är ju samma namn som cirkulerar i skift.
Citera
Medlem
Det var "Daily Brief" som lade ut att Ukraina återtagit Makariv. Sök på youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in