2022-03-03, 20:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Du rabblar ju bara upp saker som folk gör, särskilt det fetstilta. Du kan lika gärna skriva att leva är att vara TM.
Fast Mindfulness är definitivt en om inte TM, så Uttråkad Medelklassfru-grej.
Citera
2022-03-03, 21:09
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
För 10 år sedan skulle varenda TM gå på skiten som kallas Cross training. Det var helt inne bland alla dönickar, trots att skiten är inget annat än sämre variant av styrketräning. Nu är detta heldött.

Istället har TM hittat skitsporten padel som alla måste bara syssla med.

Cross training är väl konceptet att träna två olika sporter samtidigt (styrketräning och löpning exempelvis) för att dra nytta av båda? Du menar nog CrossFit (dvs den kult-liknande gruppträningen som har ett eget olympiskt spel för att de inte får vara med på det riktiga).
Citera
2022-03-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Eller utbränd av sin mans alla eskapader med dåligt planerade Sous Vide-middagar som serveras klockan 21:30 medan ungarna som borde lagt sig för två timmar sedan gråter av hunger för att det går inte ens att få en macka där hemma p.g.a. inbillad glutenintolerans.
Citera
2022-03-04, 07:42
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Kan säga så här, att vara svensk är, i princip, att vara TM.
Agree to disagree?
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I mina kretsar är det inte ovanligare än att ta en kopp kaffe. Håller med om att det kändes som en medelklassfru-grej för flera år sedan men att det nu snarare har blivit vardag.
Citera
2022-03-04, 07:50
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Agree to disagree?

Det kör vi på!
Citera
2022-03-04, 07:53
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Eller utbränd av sin mans alla eskapader med dåligt planerade Sous Vide-middagar som serveras klockan 21:30 medan ungarna som borde lagt sig för två timmar sedan gråter av hunger för att det går inte ens att få en macka där hemma p.g.a. inbillad glutenintolerans.

Haha på pricken
Citera
2022-03-04, 08:00
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Jag får jättemånga fina idéer av tråden, ju.

Själv vill jag nog bidra med drivved.

/Linda.
Citera
2022-03-04, 08:24
Medlem
Jag kanske inbillar mig. Men blir inte TM-bröllopen dyrare och dyrare....The USA style...
Citera
2022-03-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag kanske inbillar mig. Men blir inte TM-bröllopen dyrare och dyrare....The USA style...

Jo. 100%.
Man spenderar i storleksordningen tiondelar av insats på en Bostad för att sedan få fina (men löjligt tillgjorda) bröllopsfoton som bruden använder som profilbild i typ 10 år fast än hon inte alls ser ut som på bilden längre.
Senast redigerad av Bossard 2022-03-04 kl. 10:40. Anledning: Litet p
Citera
2022-03-04, 11:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Enligt min, visserligen rätt ringa, erfarenhet av medelklassfruar är att vinet ligger närmare till hands.

Citat:
I mina kretsar är det inte ovanligare än att ta en kopp kaffe. Håller med om att det kändes som en medelklassfru-grej för flera år sedan men att det nu snarare har blivit vardag.
I mina manligt kodade knegarkretsar vet man nog inte ens vad det är. Står fast vid att det är en brudig medelklassgrej.
Citera
2022-03-04, 14:23
Medlem
whitetommywrights avatar
Det mest TM jag någonsin varit med om är nog dom här 900-kronors-kepsarna.
Man skulle kunna tro WT men sett dom på många från Askim, Billdal och liknande.

https://johnhatter.com/the-caps/
Citera
2022-03-04, 17:34
Medlem
Detta känns som i mångt och mycket ett 90% Göteborgsfenomen. Ängsligast i hela landet.
Tänker bara på Way Out West när jag läser allt detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in