2022-03-04, 13:54
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Tänker du sticka tröjor och sockor för att slå upp händerna över ansiktet utbrista "Vi hade ingen aning!" vid ett krigsslut när sanningen kavlas ut över världen.

Saken är att folk pratar mycket smörja om vilka de är och vad de kommer göra i framtiden. Ibland är det nu, idag och inte sist av alla som räknas.

Ingenting fel med att sticka tröjor och spela sympatisk och god och medkännande. Men en värmande tröja är inte ett varmt hus. Man ska komma ihåg det, det är lätt att vara god i medvind. Och är det något svenskar är bra på är det att vända kappan efter vinden.

Nej. Jag är inte beredd att slåss för dig och riskerat mitt liv för dig om du inte själv höjer din insats. Det är därför vi borde ha val nu. Är vi neutrala eller är vi självständiga i folkstyret som inte tar order från andra utan gemensamt bestämmer över vårt land? Det kan aldrig bli mer sant än när vi utmanas,vilka vi egentligen är.

Vi har varit neutrala förr och man bör komma ihåg det. Eller ska vi tysta människor genom spelad avkall i flera decennier i framtiden också? Ta in föreläsare och lyssna och förfäras över de där andra och vad de gör som en svensk aldrig skulle gjort?

Vad ska du göra, invadera Ryssland?

40% av Europas energi kommer av gas, främst rysk. Så vi pumpar dagligen stooora pengar till Putin "as we speak".

Dvs världen är inte så enkel.

Om inte Ukraina velat gå med i Nato så hade vi inte haft nått krig. En eskalation från Natosidan.

Visst, utan Putin el hans gäng skulle vi inte heller ha det här kriget. Två sanningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vi vet med säkerhet att det är Ryssland som klampat in i Ukraina. Nato har inte rört sig någonstans utanför sina medlemsländers gränser, eller?
Jag vet inta vart Nato rör sig, har inte den insynen men kul att du är med på direktlänken..
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Herregud din naiva idiot.

Läs lite historia vettja!
St. Petersburg var svenskt, låt oss invadera Ryssland och befria alla svensk-ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Som svensk så väljer jag inte sida mellan 2 korrupta "shithole countries "

Dock så noterar jag att våra makthavare, här på hemmaplan, återigen visar att dom fullständigt skiter i medborgarnas säkerhet och hälsa.

Våra riksdagsledamöter(oavsett parti) lägger alltså i stort sett ner Våran försvarsmakt och drar sen in oss i ett proxykrig mot en stor och relativt elak grannstat. Inte ens gubbarna i Kreml är så onda mot sitt eget folk.

Det intressanta i det hela är att +90%av befolkningen inte överhuvudtaget ser detta.

Medans du i din visdom ser allt. För tusan, varför gör vi inte dig till statens överhuvud på momangen?
Citera
2022-03-04, 13:55
Medlem
Citat:
NATO har inte gått in i Irak. Däremot har USA i en koalition med andra stater gjort det.
Det är två skilda saker.
Ja extremt skilda saker om man är extremt oinsatt, annars inte så skilda saker.
Citera
2022-03-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag vet inta vart Nato rör sig, har inte den insynen men kul att du är med på direktlänken..

Det är fortfarande Ryssland som inlett ett krig mot ett grannland? Vilken del i det stämmer inte?
Citera
2022-03-04, 13:57
Medlem
Citat:
Det är fortfarande Ryssland som inlett ett krig mot ett grannland? Vilken del i det stämmer inte?
Kan inte svara på vilken del i det som inte stämmer. Som sagt, jag är inte med på direktlänken och har inte den insynen du har. Eller du kanske inte är med på direktlänken men tror på propagandan i media som sanning och därför fått för dig att du vet hur det ligger till?

Personligen tror jag att detta inte är Ryssland som krigar mot Ukraina, det är Ryssland som krigar mot väst där Ukraina hamnat i en extremt dålig sits och får ta stor del av smällen...
Citera
2022-03-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ja extremt skilda saker om man är extremt oinsatt, annars inte så skilda saker.

Så, från vilka nato-länder såg du soldater i angreppen mot Irak?
Du som är insatt får gärna upplysa mig.
Citera
2022-03-04, 13:58
Medlem
Citat:
Medans du i din visdom ser allt. För tusan, varför gör vi inte dig till statens överhuvud på momangen?

Du är alltså en av dessa som inte ser det irrationella i att delta i (proxy)krig utan att ha en fungerande miltärapparat på hemmaplan

Man behöver inte vara särskilt vis för att se detta, men man måste uppenbarligen vara bra dum för att inte se det.
Citera
2022-03-04, 14:00
Medlem
Citat:
Kan inte svara på vilken del i det som inte stämmer. Som sagt, jag är inte med på direktlänken och har inte den insynen du har. Eller du kanske inte är med på direktlänken men tror på propagandan i media som sanning och därför fått för dig att du vet hur det ligger till?

Vilken jävla direktlänk? Får man en sån med vaccinet, isf har jag blivit lurad? Jag vill också ha direktlänk till vart den nu går

För en vecka sen inledde Ryssland ett anfallskrig, tvivlar du på det?
Citera
2022-03-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Du är alltså en av dessa som inte ser det irrationella i att delta i (proxy)krig utan att ha en fungerande miltärapparat på hemmaplan

Man behöver inte vara särskilt vis för att se detta, men man måste uppenbarligen vara bra dum för att inte se det.

Nej då. Det är en sund reaktion att stå upp mot en tyrann som anfaller andra länder.
Citera
2022-03-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ja dumma ryssland som är kompis med Kuba. Att vara fiende med Kuba och sätta sanktioner som skapar smärka och lidande bland civila är såklart det man ska eftersträva...

Ja tänk att du nu ska behöva försvara NATO det är ju för fan sjukt, vart är världen på väg? När dom dödade 1,2 miljoner civila i Irak baserad på lögn och med effekten att västerländska bolag tog över från irakiska när det kom till att utvinna olja i landed, då behövde man minst sagt inte försvara dom. Verkar som att världen är på väg dit där fler (inte du inräknad) ser igenom denna propaganda och ifrågasätter den.

USA hotar inte Sverige och Finland din arabälskare. Är givetvis tragik det som skedde i arabvärlden med amerikas invasioner av Irak mm. Har alltid avskytt USA och NATO men nu visar ryssarna sitt vidriga ansikte när de vill återuppliva Sovjetunionen. Kuba har jag noll till övers för, störtar de sina tyranner kan de handla med Amerika hur mycket de vill.

Just nu är Sveriges säkerhet prio ett och jag skiter i allt USA och NATO gjort, vi har haft NATO som granne sedan det bildades och Sverige har aldrig blivit hotat av NATO någonsin. Att USA och NATO är skit vet de flesta men nu är Ryssland värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in