2022-03-04, 00:25
Medlem
den.dryges avatar
Om man nu så här, efter ett glas med sprit får komma med en liten input så gör jag gärna det.

Alla dessa vapen som utlandet har skickat, har dom kommit fram?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ingen aning.

Dock så fanns det en verifierad video som spreds bla på YouTube på honom och några av hans stridskamrater då de slåss i stadsmiljö och han skjuter emot en rysk separatist med sitt prickskyttegevär som gömmer sig bakom ett fönster, så en del strider lär han ha varit inblandad i.

Aha! var kanske bara folk som ville misskreditera honom som en fegis då!
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fy satan vad kineserna har lurat stackars Putin.

"Såklart vi är polare, du och jag mot USA, något måste göras mot NATO och imperialisterna. Du börjar Putte, vi stödjer dig, blir det några problem så kom till oss sen..." sa Xi Jinping till sin blåsta ryske polare.

Kineserna fattade naturligtvis hela tiden att väst skulle vända sig mot Ryssland, nollställa rubeln, göra det ryska näringslivet värdelöst och skicka tillbaka landets levnadsstandard 100 år. Nu tittar man på spektaklet och gapskrattar. Dum-Putin får ett sönderskjutet Ukraina, resten av Ryssland i ekonomisk misär och isolering, inget hopp om bättring på decennier, antagligen sekel.

Kina kan lugnt plocka frukterna när röken lagt sig över Ukraina. Allt i Ryssland kommer vara på super-mega-rea: landområden, Industrier, olja, gas, arbetskraft, allt. Är man den enda kunden brukar säljaren ha risig förhandlingsposition.

Kinesernas fräcka trick kommer för all framtid omnämnas som "Den gigantiska ryssblåsningen"

Och som i en handvändning blev rysk gas kinesisk gas. Kommer bli som efter Sovjetunionens fall men i rollen som oligarker kommer vi hitta ”kinesiska investerare”. Bistra tider väntar för Ivan.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Kommer många tårar gråtas över den Puttler-kramaren?

En politisk ryssvurmare i Ukraina välkomnar invasionen med öppna armar.

En rysskramare gråter över att man hittar honom död.

Det är skrattretande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du tror alltså inte på ”så kallade pengar”. Du måste leva ett intressant liv utan pengar. Jag kan se det framför mig hur fri du måste vara, som en kombination av den ädle vilden, Henry Thoreau och Ted Kaczynski (fast inte en fd universitetsprofessor förstås). Lite svårt i ett land som Sverige men kanske funkar om man i vart fall tror på pantburkar?

Dina ryska kompisar verkar tro på pengar, och det är ju det vi diskuterar du och jag. Eller ja, jag försöker i vart fall göra det. Det framgår av att den ryska centralbanken gör allt den kan och lite till för att fånga kvar kapital i Ryssland och minimera kapitalflykt. Alla de där ryssarna som står i kö till bankomater, de tror också på pengar, för att de vill kunna handla mat och sådant.

Och om ryssarna nu inte behöver och tror på pengar eftersom de lärt sig allt du har att lära världen om råvaruarbitrage, varför gjorde du då, innan jag drog med brallorna på dig, en så stor poäng av de där hemliga valutareservtillgångarna i Kina som du menade Ryssland hade och som skulle rädda deras ekonomi? Det hänger inte riktigt ihop för dig va?

EU är inget annat än en enda stor skuldfest. Skulder som aldrig någonsin kommer återbetalas.

Det enda som håller dig närd och varm är ett industriellt maskineri som är beroende av petroleum. Varifrån tror du till exempel EU köper stora delar av det du behöver för att det ska kännas bra?

Förstår du inte att din så kallade "ekonomi" inte är något annat än ett luftslott som är helt beroende av leveranser från ryssen.

Vad du ser och läser på CNN/västmedia kan du spola direkt. Det är bara det vanliga hoppet de vill ge för att morska upp dig, är det inte solpaneler, vindturbiner så är det "vaccinsprutor".

Det är dags att vakna upp ur fantasierna och börja inse att oljefesten är över för den här gången och ryssen tänker inte ge efter. Vi får se vem som kan hålla ut längst. Ett land med enorma tillgångar och med diverse livlinor till länder som inte är besatta av ett självgott hyckleri.
Citera
2022-03-04, 00:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Slutkrigat för denna general:

Intressant med detta är att Ukraina inte visste detta. Så siffrorna på antalet döda ryssar kan vara fler än 9000 för tydligen finns det döda som Ukraina inte känner till. Detta är en massaker på civila men också extremt många soldater dör.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Västerländska legosoldater i Ukraina kommer inte att ha status som krigsfånge -det ryska försvarsministeriet

Den officiella representanten för det ryska försvarsministeriet, Igor Konashenkov, sa att alla legosoldater från västländer som anlände till Ukraina inte skulle ha rätt till krigsfångestatus.

Detta rapporterar RIA Novosti i sin telegramkanal.

Detta låter väldigt oroväckande för de svenskar som är i azov bataljonen och de övriga nasse enheterna...

Hoppas att de är smarta nog att retirera i tid. Och ta sig ut.
Annars så kommer de dö till noll nytta.

För när R. verkligen kommer i position=
THERMOBARIC WEAPONS
https://www.youtube.com/watch?v=SV4GUo9CcSs
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det har annars rapporterats en hel del om soppatorsk

Hur i helvete kan man få soppatorsk när man åker med en lastbil från punkt A till punkt B? Man visste väl hur många mil man skulle åka och vad respektive lastbil drar i soppa?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Om man nu så här, efter ett glas med sprit får komma med en liten input så gör jag gärna det.
Alla dessa vapen som utlandet har skickat, har dom kommit fram?

Ja de används för att döda Putins soldater.
Citera
2022-03-04, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sanktionerna och Rysslands motdrag slår svinhårt tillbaka på Frankrike som har en hel del ihop med Ryssland och jag tror inte ens att du vet hur stort det är och vad det betyder för Frankrikes. ekonomi.

Maggan är politiskt indoktrinerad, hon tro på segern och njuter likt fullt ut om hon måste till att kräla inför Ryssland, dem är inte normala. Allt är seger vilket vi ser i vår vardag, det skjuts och sprängs var dag.

Sverige är dessutom Kinas spelare Nr1

Kina spelar SVärJe mot ryssen. Kanske man har ögonen på resurserna i lapphelvetet. Vem vet. Dock tror jag jänkarna har paxat dessa.

Min misstanke är att Maggan blivit blåst.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej han hoppade av NS rörelsen under sin tid i Asov då han menade på att i skyttegraven så spelar ras och religion ingen roll typ.

Men är inte Asov ett nazist förband? Märkligt att dom låter han vara med då. Och då kan det väl aldrig spelat nån roll för honom alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Intressant med detta är att Ukraina inte visste detta. Så siffrorna på antalet döda ryssar kan vara fler än 9000 för tydligen finns det döda som Ukraina inte känner till. Detta är en massaker på civila men också extremt många soldater dör.

Finns det några bilder på döda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in