Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
Ryssland har olja och naturgas samt en massa jävla malmer och mineraler.
Dina så kallade "pengar" är inte ett skit värda när du inte kan köpa något för dem oavsett deras inbillade värde.
Du tror alltså inte på ”så kallade pengar”. Du måste leva ett intressant liv utan pengar. Jag kan se det framför mig hur fri du måste vara, som en kombination av den ädle vilden, Henry Thoreau och Ted Kaczynski (fast inte en fd universitetsprofessor förstås). Lite svårt i ett land som Sverige men kanske funkar om man i vart fall tror på pantburkar?
Dina ryska kompisar verkar tro på pengar, och det är ju det vi diskuterar du och jag. Eller ja, jag försöker i vart fall göra det. Det framgår av att den ryska centralbanken gör allt den kan och lite till för att fånga kvar kapital i Ryssland och minimera kapitalflykt. Alla de där ryssarna som står i kö till bankomater, de tror också på pengar, för att de vill kunna handla mat och sådant.
Och om ryssarna nu inte behöver och tror på pengar eftersom de lärt sig allt du har att lära världen om råvaruarbitrage, varför gjorde du då, innan jag drog med brallorna på dig, en så stor poäng av de där hemliga valutareservtillgångarna i Kina som du menade Ryssland hade och som skulle rädda deras ekonomi? Det hänger inte riktigt ihop för dig va?