2022-03-03, 22:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är detta bekräftat?

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Har också sett det! Cirkulerar en Starotanker utanför Rumänien tror jag den var då jag såg den sist

Det har flugit runt tankers där i flera dagar eller längre. De ligger nog bara i beredskap. Hade något verkligen varit på gång så hade de nog inte haft transpondern på..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Man behöver inte var en raketforskare till att få ihop det.
Sjuklöverns eviga agenda trots idel bakslag
Men tack o lov att dem är inte folket.

90% vaxxade och en majoritet är för att skeppa vapen till Ukraina.

Bara dra!
Citera
2022-03-03, 22:11
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Hur går det för konjoven? Jo, verkar som dem har stött på patrull:

Ukrainska stridsflygplan attackerar den ryska konvojen utanför Kiev, rapporterar norska Dagbladet. De hänvisar till ett uttalande som Kyrylo Budanov, chef för Ukrainas militära underrättelsetjänsten, gjort.

– Vi bränner många rader av fienden, säger han.

Konvojen slogs ut i förrgår, 800 fordon.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Något är på gång. Har under dagen tittat på Flighradar24, har då sett belgiska, turkiska, grekiska, engelska och amerikanska flygarmén i Polen/Rumänien.

Det är ju inte så märkligt att NATO-länder börjar organisera sitt försvar vid områdena mot Ryssland när landet för några dagar sedan har invaderat ett europeiskt land, hotar med kärnvapen och verkar ha en president som helt tappat det.

Det kan ju också handla om leveranser till Ukraina.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du glömmer avtal med Kineserna och Indierna. De skiter blankt i fucking EU på andra sidan jordklotet ungefär.

Var tror du ditt jävla skrot produceras någonstans?

Du kommer snart bli varse om en existens utan rysk petroleum.
Det har haggan Maggan ordnat.
Alltså...

Kina lever och blomstrar tack vare handel med USA och EU, inte Ryssland.

Så, oavsett om mitt skrot produceras i Sydkorea, Japan eller säg Kina så kommer jag kunna fortsätta köpa mitt skrot. Till skillnad från ryssen. Som inte bara är utelåsta från världsmarknaden, deras valuta är inte värt ett piss. Kina kommer vilja ha betalt i tillgångar, dvs land. Inte nån jävla pissrubel. LoL!

Som jag sa, det kan bli kärvt men hur tror du det kommer se ut på andra sidan gränsen? När det behövs en reservdel t.ex.? Ska hela den ryska utsvultna apparaten bli producent av alla delar som behövs för sitt skrot?

Och lite kul att du påpekar exakt vilken one trick pony skiten är. Petroleum, that's it! Och snart när oljan går >$100/fatet blir fracking och oljesand intressant och så öppnas nya kranar. Igen, vad ska ryssen göra då?

Så, vilken värld lever du i? Förstår du hur komplicerad dagens produktion av skrot är? Vad ska det bli av Nordkorea 2.0?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu verkar det som att Moskva planerar massavrättningar av civila i en del städer som de tar över. Detta för att få befolkningen att acceptera Ryssland.

https://www.theguardian.com/world/live/2022/mar/03/ukraine-news-russia-war-vladimir-putin-biden-latest-live-updates-kherson-kyiv-kharkiv-refugees-russi an-invasion?CMP=share_btn_tw&page=with:block-6220ed648f0851056ae57106#block-6220ed648f0851056ae57106

Snacka om att Ukraina aldrig kommer att ge upp nu. Aldrig någonsin och de områden som Ryssland tar över kommer att förvandlas till Kabul med bomber och bakhåll överallt.

Undra om vi rent av kommer att börja få självmordsattacker mot ryssar i Ryssland framöver precis som i konflikter i mellanöstern. I Europa så har vi än så länge varit förskonade mot den här typen av intensivt hat mellan folkgrupper. Men om det är ryssar som dör så kanske det trots allt är en positiv utveckling. Det finns miljontals människor i Ryssland som har en bakgrund från Ukraina. Det kan bli mycket blodigt detta.
Putin gör ett stort misstag om det skulle stämma.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Önsketänkade hos alla er ryssar i tråden.
Rysslands ekonomi är inte större än Spaniens. Om Kina måste välja mellan EU/Canada/USA/Australien och ett havererat Ryssland så står de ryska råttorna inte högt i kurs.

Spaniens BNP är en jävla uppblåst skuldfest och önskedrömmar om en morgondag som inte kommer realiseras. Detsamma gäller förstås SVärJe.
Citera
2022-03-03, 22:12
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Men bär alla uniformer verkligen?

Varför skulle man behöva bära uniform? Det räcker med armbindel eller annat igenkänningsmärke.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Önskedrömmar som bara existerar i huvudet på ett folk som endast begriper sig på mello och en äcklig tvåveckors i mallis.

Vad svamlar du om? Hur tror du ett segerrikt rySSland kunna styra Ukraina om man inte ser till att snabbt bygga upp landet till en acceptabel nivå? Tror du inte det kommer bli oroligt om man inte stödjer civila? Naturligtvis vet du att det är så.

Om man förlorar har man nog snarare inte så stort val...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tvond sade även igår att en Bayarak hade bombat 800 ryska fordon. Just saying, man vet inte vad man ska tro. Men 800 fordon är väl typ 20 brigader?

Jo. I det fallet kan det nog vara en felöversättning så att det rätta är 80 eller att det är 800 av någonting, inte nödvändigtvis fordon.

Det är synd att man inte alltid får ursprungstexten.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nejdå. Ryssland kommer inte ha något annat val än att betala. Så fort Putin har bitit i gräset och en demokratisk regering har tillträtt så kan världen släppa sanktionerna. Då kommer Ryssland betala.

Man kan ju hoppas men det tror jag inte. Jag tror att Putin är en riktig jävel som bitit sig fast som en fästing av stål vid den ryska makten. Sedan så tror jag man (dvs väst) drar sig för att förnedra förlorarna och göra en Versaillesfred igen, om de skulle bli aktuellt. Oavsett vad som händer så lär de bli en jävla soppa här med revanchism, bitterhet och upplevd förräderi i säkert deccenier att komma.
Det känns som pandoras box är öppnad och precis vad som helst kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in