2022-03-03, 22:08
Medlem
Hur går det för konjoven? Jo, verkar som dem har stött på patrull:

Ukrainska stridsflygplan attackerar den ryska konvojen utanför Kiev, rapporterar norska Dagbladet. De hänvisar till ett uttalande som Kyrylo Budanov, chef för Ukrainas militära underrättelsetjänsten, gjort.

– Vi bränner många rader av fienden, säger han.
Citera
2022-03-03, 22:08
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu verkar det som att Moskva planerar massavrättningar av civila i en del städer som de tar över. Detta för att få befolkningen att acceptera Ryssland.

https://www.theguardian.com/world/live/2022/mar/03/ukraine-news-russia-war-vladimir-putin-biden-latest-live-updates-kherson-kyiv-kharkiv-refugees-russi an-invasion?CMP=share_btn_tw&page=with:block-6220ed648f0851056ae57106#block-6220ed648f0851056ae57106

Snacka om att Ukraina aldrig kommer att ge upp nu. Aldrig någonsin och de områden som Ryssland tar över kommer att förvandlas till Kabul med bomber och bakhåll överallt.

Undra om vi rent av kommer att börja få självmordsattacker mot ryssar i Ryssland framöver precis som i konflikter i mellanöstern. I Europa så har vi än så länge varit förskonade mot den här typen av intensivt hat mellan folkgrupper. Men om det är ryssar som dör så kanske det trots allt är en positiv utveckling. Det finns miljontals människor i Ryssland som har en bakgrund från Ukraina. Det kan bli mycket blodigt detta.

Frågan hur Sverige blir med invandrare från Mellanöstern/Afrika å Ukraina
Folk från Ukraina kommer inte ta skit efter kriget
Så vi lär se en del bråk här i framtiden
Beror dock på hur många vi tar emot från Ukraina , men säkert 500.000 som det ser ut nu
E ju ändå ca 45 miljoner i Ukraina
Å lär väl va sverige som tar emot mest som vanligt .
Men tror e bra för Sveriges framtid om vi får in folk från Ukraina som inte tar skit från orten folk
Citera
2022-03-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Hur går det för konjoven? Jo, verkar som dem har stött på patrull:

Ukrainska stridsflygplan attackerar den ryska konvojen utanför Kiev, rapporterar norska Dagbladet. De hänvisar till ett uttalande som Kyrylo Budanov, chef för Ukrainas militära underrättelsetjänsten, gjort.

– Vi bränner många rader av fienden, säger han.

Är detta bekräftat?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man ska komma ihåg att Ukraina (Zelensky) har bedrivit krig mot ryssktalande befolkningen i åtta år.
Du menar att det pågått ett inbördeskrig mellan utbrytarrepubliker och Ukrainska armén?
Det finns massor av rysstalande personer i Ukraina som inte har bedrivits något krig emot, de har bara levt sina liv.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tvond sade även igår att en Bayarak hade bombat 800 ryska fordon. Just saying, man vet inte vad man ska tro. Men 800 fordon är väl typ 20 brigader?

Så jag verkligen det att en TB2 hade bombat en konvoj med 800 fordon har jag inget minne av alls du kanske kan hjälpa mig frisk upp minnet lite
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Folk kommer tröttna jävligt fort på kriget i Ukraina.
Jag garanterar det kommer vara helt annat ljud i skällan om några månader. Framförallt när det är dags för Europa att betala räkningen.
Euron kommer definitivt att ta stryk vilket kan leda till ekonomisk kris i Europa.
Historiens dom kommer vila tungt på de EU politiker som inte undvek kriget.

Kan du förklara det fetade lite mer ingående? För jag ser det inte hända. Tvärt om är Euron en ganska stabil valuta att hålla i när det blåser.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej. Men har en tanke till här eftersom jag kan lite om den gamla snubben. Kan jag säga så...
Det är jätte farligt nu att hela EU stöttar Ukraina och utmanar honom. Annars han kan göra slut på alla oss....han kommer att släppa på Ukraina atom....om han inser att han sög där. Detta är jätte farligt.

Jepp, de flesta av oss önskar en kompromissfred.

Putin måste kunna hävda någon form av framgång eller så är det livsfarligt för honom. I den situationen kommer han till sist att använda kärnvapen om han måste. Det enda vi kan hoppas på är att militären i Ryssland då stoppar honom.

Han spelar med sitt eget liv som insats.
Citera
2022-03-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vilken färg har du valt till snörena på paketet? Puttler-Ryssland kan dra åt helvete

Sveriges militära är svag om såna idioter som han skriver så. Har inte modet att skriva att vi kommer att knulla Ryssarna. De kan bara rösta på SD....jag som ryss kommer att öppna en propogand tv här....så att vi kan höja deras beredskap så att vi knullar Putins armé.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Käften på dig och förvrid inte vad jag säger. Det är en fördel om man bemöter det som sägs istället för att komma med personangrepp, i samma ögonblick du gör det avslöjar du din mentala nivå. Pinsamt när nan måste förstärka sina argument med personangrepp.

Vilket jag nu också kommer göra, så grattis till att du drog ner mig till din nivå.

Jag ska förklara för dig så att du förhoppningsvis fattar. Gör du ändå inte det så finns det nog inget som kan hjälpa dig.

Är du med nu, för ni kör vi. Försök hänga med nu.

Jag skrev att jag har respekt för att de vill stanna och kämpa för sitt land
.
Inte att det nödvändigtvis kommer leda till något bra.

Fattar du nu eller är du för trög?

Har man en hjärna så kämpar man för något av substans, typ att ha någonstans att bo, värme och mat?

Att slåss för sakens skull är efterblivet. Hjärntvättad much? Naiv ännu mer?

Nej, tillbaks till mello med dig och glöm inte bort spacklet och målarpenseln när du ska bättra på potemkinkulissen din som tar sig form i hyckleriets snickarbod.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Det är det jag menar och Putin låter som en gammal senil gubbe som svammlar om nazister och narkomaner. Båda två är i väldigt mentalt dåligt skick verkar det som.

Putin innan var rapp och förtroendeingivande han har tappat det jag tror och hoppas Shoigu skjuter han eller att dem gör som med Chrustjov bara ställer undan han

Samma sak borde ske i USA Harris är dock med galen så kanske nån annan borde ta över typ Blinken?
Biden kommer att fortsätta, men Putin borde definitivt ersättas på något sätt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
För att tro på dina drömmar måste man sova.
Du menar att ryssarna invaderar, skjuter sönder och mördar, men vägrar hjälpa till att bygga upp landet igen? Ja du kanske har rätt. Det är mycket som tyder på att ryssarna är så vedervärdiga.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Jo men han har alltid varit rakad...

Han? Ok fel av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto