2022-03-03, 21:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kommer ju inte vara populärt om det kommer massor, speciellt i Baltikum där de inte vill att ryssar skall vara i majoritet, men nu kommer säkert först medelklassen från St Peteterburg. Men börjar hundratusentals strömma över gränsen så stänger nog Estland och Finland den.
Ryssland kommer själv att stänga gränsen. Östtyskland 2.0
Citera
2022-03-03, 21:53
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det är planerat att vara klart inom 15 dygn.

Konstigt. För en vecka sedan sa ryssarna att det skulle ta fem dagar:
https://iz.ru/1296498/roman-kretcul-bogdan-stepovoi/postupatelnaia-operatciia-kak-prokhodil-pervyi-den-zashchity-donbassa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Har inte hunnit se senaste talet, vad sa han?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PoBEE0/putin-sager-i-tal-att-ukrainarna-ar-hjarntvattade
Jag är stolt över att vara en del av demilitariseringen. Jag kommer aldrig att överge min övertygelse om ryssar och ukrainare är ett och samma folk, men det ukrainska folket är hotade och hjärntvättade”.

Om ABs översättningen är galen får ngn rysktalande gärna rätta till den.

Han är alltså inne på att ta bort Ukrainas försvar så att de kan fatta att Ukraina ska underordna sig Ryssland.
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Putin kör sina förskrivna förvirrade tal. Neo-Nazis from outer space.
Armén beskjuter bostadshus, då är de som dör enligt Putin mänskliga sköldar, inte boende. I och för sig har de en möjlighet enligt ryssarna att lämna alla sina ägodelar och sticka till ett annat land. Ädelt.
Hans egen familj sitter givetvis i en lyxbunker.
Inga kritiska frågor från några journalister. Studiofolk bryr sig knappt längre om att analysera det han säger, så dåliga är lögnerna.
En diktators sätt att kommunicera med folket.
15 år i fängelse riskerar man snart i Ryssland om man sprider fake news om kriget i Ryssland.

Zelensky däremot efter en veckas helvete, sitter han och svarar på frågor från pressen.
En dialog, stor skillnad. Han har blivit populärare än miljö-Greta på en vecka.

För övrigt bra att Haag kopplats in, nästan 40 anmälningar. Putin och hans närmaste fårskock är solklara krigsförbrytare. Om de får tag på dem är en annan femma. Rysk självsanering hade varit det allra bästa. Antar att de kör hängning eller arkebusering, Ceaușescu i Rumänien gick ju snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, han har en enorm förmögenhet. Han är troligtvis världens rikaste person samt hans pengar kommer räcka för honom - Han kommer aldrig behöva bekymra sig.

Men just nu och framåt förlorar han en del pengar (inte allting). Bara en sådan sak som att Moskvabörsen varit stängd hela veckan..
Han och vilka han nu än gömmer pengar hos, har numera inga chanser att tjäna nya pengar, eller nämnvärt mer pengar.

Bortsett från om det faktiskt blir undantagstillstånd/krigslag i Ryssland imorgon.
Om detta beslutas kommer Kreml kunna styra om ekonomin i landet, och Putin då kommer sannolikt kunna säkra statens och sin egen kassa.

Jo där du har poängen...å där jag hoppas bara hand nära ska göra slut på honom, för att förlorar pengar ....annars han själv kan leva hur mkt som helst med de pengar som han har. De går ryckte i Ryssland att han körde in i Ryssland innan kriget typ 32 lastbilar med dollar
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Landet befinner sig i krig det kan jag köpa. Folk är förvirrade. Men riktigt osmakligt att vurma för demokrati och frihet när man behandlar sina egna på det sättet.

De har rätt att skjuts på plats nu visar man den mänskliga sidan istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Ryssarna har alltid varit slavar för makthavare. De kommer inte att påverka Putin. De kan svälta ihjäl ....men ändå går de inte ut på gatorna för att protestera

Fast det stämmer inte, många ryssar har faktiskt på senare år levt väldigt gott och haft det bra, nästan väst-standard om vi ska vara helt ärliga. Reser runt och njuter. Många har köpt lägenheter osv.

Hur tror du att dessa mår nu? 20% ränta, rubeln inte värd ett skit och folk kan inte ens förnya Spotify-abonnemangen.

Helt isolerade, bortkopplad mer eller mindre från precis ALLT. Får inte ens chansen att kvala in till VM i fotboll nu, istället sägs det att Putin kommer arrangera ett annat slags VM, med typ 3 lag: Ryssland, Nordkorea och Kina.
Citera
2022-03-03, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Gällande det första: ja det kommer bli en jävla soppa förstås :/
Jag har blivit mer och mer invandringskritisk med åren och det tror jag inte jag är ensam om.

I det här fallet har jag dock en annan inställning.

De som kommit hit från MENA är i många fall män som inte stannar i sitt land och försvarar det utan själva flyr hit och lämnar sina barn och fruar därnere. Vadfan liksom.

Ukrainarna stannar och kämpar efter att de varit och satt sin familj i säkerhet. Det finns inga ord för vilken respekt jag känner för dem.

Hela skiten kommer att pulveriseras.
Tycker du det låter som en bra "plan" att kämpa för exakt vad?
Det kommer inte finnas någon "Marshall-plan" att bygga upp Ukraina igen. Detsamma gäller för alla andra länder som blandar sig i saker som inte är deras angelägenheter.

Har du ingen hjärna att tänka med?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så Ukrainas befolkning ska behandlas som råttor? Det är så folkmord och etniska rensningar börjar
Ärligt talat så förstod jag inte vad de sa. Jag kan inte ryska. Uppfattade att det var en rysk råtta som var bunden?
Citera
Medlem
fckmebackwardss avatar
Något är på gång. Har under dagen tittat på Flighradar24, har då sett belgiska, turkiska, grekiska, engelska och amerikanska flygarmén i Polen/Rumänien.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Spotify har nu stängt sitt kontor i Ryssland.
Citera
2022-03-03, 21:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
De som är fastbundna är avskum och ska vara glada att de inte är avrättade ännu. De utnyttjar situationen att stjäla från sitt eget folk och affärer som fått fly pga av den ryska invasionen.

Jag läste också om en de sade var friskytt. En boende i Ukraina men med ryskt pass som roade sig med att skjuta andra och strida utan uniform.

Det är förståeligt om folk inte är så vänliga mot en sådan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in