2022-03-01, 23:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Garanterat hundvittnet Sven som trädde fram från sin anonymitet efter 18 år.
Han trodde sig komma undan med mordet.
Han hade varit fri 2012 men lagen ändrades 2010.
Vilken otur.

Nja det kvinnliga vittnet som 18 år efter mordet (2005) hörde av sig till polisen ang en man som kunde "vara intressant" och som befann sig i Kramfors vid tidpunkten lär knappast syfta på hundvittnet.
Om hundvittnet är GN så befann han sig inte i Kramfors - han bodde i Kramfors.

Mannen var förvisso enligt artikeln "hittills okänd för polisen" men att han skulle vara det anonyma hundvittnet (GN) är inte sannolikt.

När det gäller artikeln från tidningen Misstänkt (2009) är jag säker på att det är P*r-A*ne J*kobsson som Börje syftar på.
"Vi har under årens lopp vänt in och ut på personen vi tror vet vad som hände, utan att få loss något.
Jag hoppas att den som vet kommer att lyssna på sitt samvete och berätta".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-02 kl. 00:01.
Citera
2022-03-01, 23:57
Medlem
När det gäller artikeln från tidningen Misstänkt (2009) är jag säker på att det är P*r-A*ne J*kobsson som Börje syftar på.

Hur kan du vara så säker på det?
Citera
2022-03-01, 23:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den som mördade Eva bodde i närområdet!

Men hur kan du veta det?

För att du vaknar till liv 🧐 😅

Jag är 100% övertygad om att du får samma svar om du frågar Börje Ö, Bo Åström, Mark Safarik och Kalla Fall-utredarna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-02 kl. 00:03.
Citera
2022-03-02, 00:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Citat:

Hur kan du vara så säker på det?

Som jag skrev tidigare:
Jag vet att P*r-A*ne J*kobsson har varit inne på flera förhör, har t.o.m. kvar graverande uppgifter som jag fick via PM för ca 5 år sedan som bevisar det.

Kan tyvärr inte gå närmare in på vad det är för uppgifter jag har och vart dom ursprungligen kommer ifrån.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-02 kl. 00:09.
Citera
2022-03-02, 00:34
Medlem
Citat:

Som jag skrev tidigare:
Jag vet att P*r-A*ne J*kobsson har varit inne på flera förhör, har t.o.m. kvar graverande uppgifter som jag fick via PM för ca 5 år sedan som bevisar det.

Kan tyvärr inte gå närmare in på vad det är för uppgifter jag har och vart dom ursprungligen kommer ifrån.

Vaknar JAG upp?
Så MrP har varit inne på förhör efter SFFFbi programmet?
Senast redigerad av Uppsala666 2022-03-02 kl. 00:46.
Citera
2022-03-02, 01:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vaknar JAG upp?
Så MrP har varit inne på förhör efter SFFFbi programmet?

Ja jag menade att du sällan skriver men nu var det tydligen något som väckte dig

Jag har ingen aning om Mr P har varit inne på förhör efter Svenska Fall programmet.
Citera
2022-03-03, 09:56
Medlem
Mycket speciella uttalanden om folk i den här tråden.

Nu ska jag komma med ett uttalande; GN har faktiskt en syster på Gotland 👊 men det innebär ju inte att han mördat ES för det.

Men underlig är han och inte lite heller, och det har han alltid varit.

I sommardag slutet av 70-talet sågs han i kön på Domus endast iförd ett par minimala tangabadbyxor.

Däremellan har han under årens lopp gjort massor med knasigheter.

Kanske inte så konstigt att han slutade på rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall.

Har under lång tid läst den här tråden och länge tänkt skaffa inlogg här för att kommentera det som skrivs.

Nu är det gjort!
Citera
2022-03-03, 17:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Nu ska jag komma med ett uttalande; GN har faktiskt en syster på Gotland 👊 men det innebär ju inte att han mördat ES för det.

Nej GN har ingen syster på Gotland han är ensambarn. Det kan vara en av hans kusiner du tänker på, vad heter kvinnan som du påstår är GN's syster?

Hans mor var från Gotland så den kopplingen är rätt men hon hade inga andra barn än G*öran.

GN hade en moster på Gotland som hade fyra barn vilket innebär att GN har minst fyra kusiner på Rosornas Ö.

GN kan ha haft fler mostrar och morbröder på Gotland, det beror på hur många syskon hans mor hade. Jag känner dock bara till hans moster.

Citat:
Men underlig är han och inte lite heller, och det har han alltid varit.

Intressant... berätta gärna mer om detta. Det finns alldeles för lite info om GN här i tråden.

Du kanske kan svara på ungefär när GN jobbade på krematoriet och åkte dit för att ha stulit tandguld?

Citat:
En sommardag slutet av 70-talet sågs han i kön på Domus endast iförd ett par minimala tangabadbyxor.

Däremellan har han under årens lopp gjort massor med knasigheter.

Kanske inte så konstigt att han slutade på rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall.

Ja historien om GN iklädd endast ett par minimala tangabadbyxor ute på stan har man ju hört talas om. Antar att du har fler anekdoter att delge tråden eftersom du skriver att han har gjort massor av knasigheter under årens lopp?

Citat:
Har under lång tid läst den här tråden och länge tänkt skaffa inlogg här för att kommentera det som skrivs.

Nu är det gjort!

Bra initiativ!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-03 kl. 18:31.
Citera
2022-03-03, 19:04
Medlem
[quote=Pudelfrillan|79350114]Nej GN har ingen syster på Gotland han är ensambarn. Det kan vara en av hans kusiner du tänker på, vad heter kvinnan som du påstår är GN's syster?

Hans mor var från Gotland så den kopplingen är rätt men hon hade inga andra barn än G*öran.

Nu minns jag; när det var aktuellt med Knutbydramat gick han omkring och sa att han hade en halvsyster som bodde där, allt enligt en bekant i Kramfors.

Sanningshalten i det kan man ju bara spekulera i 😀

Men jobbet på krematoriet tror jag var ett sommarjobb om jag minns rätt, icke desto mindre ändå lika galet.

Pengarna som tandguldet inbringade köptes det hasch för, allt stod ju i tidningen.

Han har alltid velat synas på ett eller annat sätt.

Ytterligare ett obekräftat rykte om honom var att mamman klädde Guran i flickkläder när han var riktigt liten, hon ville ha en flicka.

Det där med palmemördaren i väntsalen på SJ är svårslaget.
Senast redigerad av Have-mercy 2022-03-03 kl. 19:23.
Citera
2022-03-03, 19:27
Avslutad
Det kanske var Eva som var GNs hemliga syster :-)
Om man nu ska spekulera vilt.
Citera
2022-03-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det kanske var Eva som var GNs hemliga syster :-)
Om man nu ska spekulera vilt.

En vild spekulation tror jag, men vad vet man 😀
Citera
2022-03-03, 20:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu minns jag; när det var aktuellt med Knutbydramat gick han omkring och sa att han hade en halvsyster som bodde där, allt enligt en bekant i Kramfors.

Sanningshalten i det kan man ju bara spekulera i 😀

Han vill själv knytas till/ kopplas ihop med uppmärksammade fall som det skrivs och pratas om i tidningar och TV - Klassisk psykopati. Han vill höja sig själv och göra sig märkvärdigare än vad han är. Uppmärksamhetssökande, vill synas och vara i centrum.

Sanningshalten i det = 0, precis som svamlet om Palme-mördaren

Citat:
Men jobbet på krematoriet tror jag var ett sommarjobb om jag minns rätt, icke desto mindre ändå lika galet.

Pengarna som tandguldet inbringade köptes det hasch för, allt stod ju i tidningen.

Minns du under viket årtionde det här med tandguldsstölderna utspelade sig, var det under -80 eller 90-talet?

GN fick nog en kick av att läsa om sig själv och brottet i tidningen, han blev lika hög som av haschet.

Citat:
Han har alltid velat synas på ett eller annat sätt.

Ja på ett sjukligt sätt.

Citat:

Ytterligare ett obekräftat rykte om honom var att mamman klädde Guran i flickkläder när han var riktigt liten, hon ville ha en flicka.

Stämmer det kan det förklara en hel del...

Citat:

Det där med palmemördaren i väntsalen på SJ är svårslaget.

Snarlikt Knutby-uttalandet.

När ett bestialiskt mord sen skedde strax nedanför GN's egna hus lär han väl ha velat stå i centrum även i det uppmärksammade mordfallet? (likt Knutby och Palme-mordet).
Frågan är då om det var i egenskap av att själv vara mördaren eller "blev" han hundvittnet för att få den mediala uppmäksamheten eller var han båda två?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-03 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in