Citat:
Ursprungligen postat av
Handfatstrallaren
https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/eva-soderstrom/Betyder det att ni tror er veta vem mördaren är men behöver ett vittne?
- Nej, vi har inga misstankar om vem det är.
Men vi har under årens lopp vänt in och ut på personen vi tror vet vad som hände, utan att få loss något.
Jag hoppas att den som vet kommer att lyssna på sitt samvete och berätta.
Artikeln är från tidningen Misstänkt nummer 4 / 2009.
Hmm,
2009
Inga misstänkta mördare år
2009, men
en tvetydig person som Polisen tror vet vad som hände utan att säga något trots flera förhör.
Konstigt värre?
Vem är personen?
Är det cykelmannen
Sture som är personen?
Hundvittnet
Sven?
Mr P?
Berit?
Annelie?
Pia?
GN?
MN?
Evas
Mor,
Far och
Bror?
Mr P:s
Mor?
P*atrik?
Lampan?
Flax?
Vilka ytterligare
tvetydiga personer kunde tänkas tas in på flera förhör?
Börje Ö:
"Men vi har under årens lopp vänt in och ut på personen vi tror vet vad som hände, utan att få loss något.
Jag hoppas att den som vet kommer att lyssna på sitt samvete och berätta".
Jag tror stenhårt att det är P*r-A*ne J*kobsson som Börje syftar på här.
BÖ har ju tidigare sagt att Mr P är noggrant utredd och att han aldrig har varit misstänkt för mordet.
Men ett problem återstår med Mr P och det är alla dom märkliga uttalanden som han har gjort under förhör (som även allmänheten fick ta del av i Svenska Fall för FBI). Uppgifterna som Mr P hade lämnat var så märkliga att Mark Safarik och Bo Åström blev övertygade om att det var Mr P som mördade Eva. Det säger en hel del!
Det är av samma anledning som Börje säger att:
"Vi har vänt ut och in på personen vi tror vet vad dom hände, utan att få loss något".
Polisen är nog av den åsikten att Mr P
måste veta något om mordet annars fanns det ingen anledning för honom att agera som han gjorde under mordnatten och lämna så konstiga svar under förhör.
Vissa av svaren ändrade Mr P dessutom vid senare förhör, hans svar var inte entydiga. Klart misstänkt med andra ord.
Var Mr P nervös av någon anledning?
Kan han ha varit hotad av det riktiga mördaren?
Jag tror att Mr P
alltid har vetat om vem som mördade Eva. Här har vi anledningen till varför han plötsigt blev så orolig under mordnatten och gav sig ut med bilen för att leta.
Det här är även anledningen till att Mr P frivilligt har lämnat ett DNA-prov.
Han
vet att han har betett sig misstänkt och vill därför kunna bevisa att han inte är mördaren. Han vågar dock inte säga vem den riktiga gärningsmannen är (GN).