2022-03-03, 17:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag vill inte skriva det jag tror, ännu. Men, visst, han gillar svensk mat väldigt mycket!

Jo men han gjorde ju klart att sanktioner och annat brydde sig inte ryssarna ett skit om

Sen har han varit väldigt hård i tonen mot Sverige... nu är han tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tänk om om NATO bara hade sagt till Ukraina, tack för ansökan om medlemsskap.
Vår bedömning just nu är att det kan uppfattas som en provokation gentemot Ryssland vilket kan leda till en katastrofal eskalering och potentiellt krig i Europa.
Vänligen återkom om några år.

Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Varför skall ryssarna få diktera vilka länder som får gå med i Nato?

ja det var visst jätte viktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast 1939 var det helt ok för Sovjet att ingå avtal med nazister.

...och i samma veva ta östra Polen, Estland, Lettland, Litauen samt ett försök på Finland.
Ryssarna är aldrig att lita på.
Citera
2022-03-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag såg inga kommentarer som på ett tillfredsställande vis motbevisade filmen. Du vet, om du har kollat runt på olika filmer under det här kriget så vet du att du inte kan se en enda film utan att det kommer nån och kallar den fake efteråt. Och det gäller alla filmer, fake eller inte. Det bästa motbeviset är att göra som jag gjorde igår: Länka till en artikel eller en film där samma bilder används som publicerades för länge sedan.

Jag är dock skeptisk till den där filmen. Inte pga ukrainatroll som skriker "fake" till allt de ser, utan att de ser för välregisserad ut.

Ser så uppenbart regisserad ut, varför blöder dom man ser ansiktet på från öronen? Varför vänder dom inte på dom som ligger med ansiktet neråt?
Dom kanske lever ju!?

Kanske så att den vita ansiktsfärgen inte räckte till alla statister? Inte en skada eller skotthål syns ju heller.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2022-03-03 kl. 17:33.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Vad hände med allt snack om att Rysslands ekonomi kommer krascha totalt och att landet kommer kollapsa på grund av världens sanktioner mot landet?

Nu säger Putin att han tänker fortsätta våldföra sig på Ukraina helt utan kompromisser.

Det verkar som att världen överskattat sanktionerna? Ryssarna bryr sig ju inte.
Senast redigerad av Jiren 2022-03-03 kl. 17:31.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Tyvärr är verkligheten lite svårare än:

Moskva ljuger alltid / Washington talar alltid sanning.

Det var inte vad jag skrev. Jag bara påpekade att man inte automatiskt kan lita på vad Moskva säger, och att det finns konkreta evidens på varför.
Citera
2022-03-03, 17:29
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Stämmer och uppgifter nu i kväll gör gällande att ukrianska trupper tryckt tillbaka ryssen från Kiev så pass långt bort som Ivankov samt sprängt bron över floden i Ivankov. Jag la in länk i ett tidigare inlägg som verkar korrekt då journalist varit på plats och fotonas geolocation stämmer med uppgifterna som den ukrainska journalisten uppger.

Då börjar väl den sex mil långa tattarkonvojen snart ligga pyrt til? I och med att den inte verkar kunna manövrera så borde det gå att dela upp i delar och nedkämpa den till sista man i en del efter den andra. Klassisk hejda-dela-slå-taktik förutom det att ryssen själv verkar ha bistått med hejda-delen.
Citera
2022-03-03, 17:30
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
För att försena en oundviklig attack från tyskarna.

Varför är folks historiekunskaper så dåliga?

För att invadera Polen, Estland, Lettland, Litauen och Finland snarare!

Varför är folks historiekunskaper så dåliga?
Citera
2022-03-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Visst är det lite lattjo också med en president som är jude och nazist.

Ja, George Soros som till och med hade tysk uniform på sig i jakten på judar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det var inte vad jag skrev. Jag bara påpekade att man inte automatiskt kan lita på vad Moskva säger, och att det finns konkreta evidens på varför.

Det var exakt vad du skrev. Du skrev att Moskva alltid ljuger som om de andra alltid talar sanning.

Hur är det med minnet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Svenska grejerna är väl inte ens framme än. Däremot får Ukraina dagliga leveranser med vapen från väst via Polen.

Skickat med PostNord kanske?

Vet inte om vi kommer få reda på när, var, hur som saker kommer in. Kanske på plats redan?
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Blir inga Lador, VAZ, GAS eller några andra av 20-30 talet bilar som byggs i Ryssland utan import av vitala delar såsom elektronik. Blir häst/åsnekärra framgent för kamrat Ivan.

Suck.. börja inte nu igen..

Ryssland har egen tillverkning av elektronik till sina bilar.

Man har alltid satsat på egen utveckling och forskning inom landet och varit världsledande inom flera områden, bla när det kommer till rymdprogrammen och kärnvapen.
Bla var man först i världen med att skicka upp en kosmonaut i rymden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in