2022-03-02, 12:08
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vilka sanktioner bemöttes usa med av världen då de attackerade irak? Jämförde media och politiker bush med hitler? Demonstrater bemöts visst med batonger och galler etc i väst, är du blind eller? Men det är en annan fråga och har varken med tråden eller det jag skrev med att göra så vet inte varför du drog upp det.

Jag sa inte att nato attackerade ukraina, jag sa att de kunde enkelt ha undvikt kriget om de brydde sig om folket och släppt på sitt kontrollbehov.
Jag förstår att det är mycket att göra på trollfabriken just nu och att det är svårt att hinna med att läsa alla inlägg ordentligt. Allt jag skrev var som svar på ditt inlägg som jag citerade.

Kriget kunde ha undvikits genom att Ryssland låtit bli att invadera. Det här är inte NATOS fel. Väldigt enkelt.
Citera
2022-03-02, 12:13
Medlem
District9s avatar
Just nu ljuger väst betydligt mer än öst.
Citera
2022-03-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Jag förstår att det är mycket att göra på trollfabriken just nu och att det är svårt att hinna med att läsa alla inlägg ordentligt. Allt jag skrev var som svar på ditt inlägg som jag citerade.

Kriget kunde ha undvikits genom att Ryssland låtit bli att invadera. Det här är inte NATOS fel. Väldigt enkelt.

Det är ju du som inte läste ordentligt. Kan du eller inte ge svar?
Citera
2022-03-02, 12:33
Medlem
jugbandbluess avatar
klart som fan att ryssarna ljuger och sprider propaganda. det gör alla länder i krig. ryssarna har dessutom en historia av oärlighet, maskirovka och falskspel. MEN. det som sker är icke desto mindre en följd av ett geopolitiskt spel som pågått i många decennier, där amerikanerna håller i taktpinnen. åsikter om krig blir alltid emotionellt präglade i början, svart eller vitt, och sanningen grumlas i denna (förståeliga) känslostorm.
Citera
2022-03-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Om det skulle vara så att det fanns militära hot som ligger bakom specialoperationen så är det ändå så att ryssen var den som gick över gränsen. Det måste vara ett diplomatiskt nederlag av rang för att justifiera den handlingen.

Sen vad som är sant i mindre penseldrag bör tas med en nypa salt.

Ja visst. En militariserad lång gräns mot Ryssland samt missiler som når Moskva på några minuter eller slår ut deras kärnvapen är väl rädslan.

Men givetvis förstår man även NATO då Ryssarna har ubåtar mycket nära.

Men frågan är om mänskligheten vinner något på att de som skall trycka på knappen har allt kortare tid på sig att fatta ett beslut.

Tror mer på att försöka bygga ihop Rysslands och Usas ekonomi tills de blir ett.
Citera
2022-03-02, 23:38
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Mycket bra poäng där! Hur kan det vara ok av makthavare och media att påstå att andra ljuger, men inte vi. Bara vi står för sanningen! Våra åsikter är de enda rätta. Allt som fienden säger är lögn och propaganda.

Den ensidiga propagandan och hyckleriet har nått nya nivåer nu. Journalister som borde granska makten har blivit propagandister själva för Nato och mot Ryssland. Visst kan man säga att detta är tjänstefel.

Men det är inget nytt.
USA och Väst har ljugit om många krig och statskupper och sitt eget deltagande. När USA utser en fiende blir denne demoniserad och livsfarlig för oss alla. Med facit i hand, så vet vi att det var lögn.
Vad gäller Ryssland har hatpropagandan pågått sedan Putin satte stopp för plundringen av tillgångarna i forna Sovjet. Många hann berika sig innan köpfesten tog slut.

Vi skall inte lita blint på någon makthavare eller media. Politik är ett smutsigt område, där fakta skickligt döljs av personangrepp.

Själv bygger jag min uppfattning om Putin och Lavrov utifrån Rysslands insatser i Syrien. De blev populära av folket där för de satte stopp för terroristerna och USA, samtidigt som de värnade civila så långt det gick. De talade om vad de tänkte och gjorde vad de sa att de skulle göra. De satte press på USA i förhandlingarna genom att tvinga dem att vara ärliga. De avslöjade t ex att de som Väst kallade frihetskämpar egentligen var jihadister, eller under inflytande av dem, det var al-qaida, al-nusra mm i själva verket och de terroriserade verkligen befolkningen. Med vapen från Väst.
Ryssland räddade större delen av Syrien från att tas över av Väst och terrorister. Det var en heroisk insats.

Sedan länge vet vi att USA ljuger om sin inblandning i andra länder. Och det är stor skandal att Europas ledare är slavar under USA.
Därför litar jag mer på Putin och Lavrov när det handlar om utrikespolitik.

Jasså var ryssland också i Syrien. Sammarbetade de med nato och usa då eller vad hade hänt om deras trupper mötte varandra? Antar att de inte hade beskjutt varandra men att de hade olika agendor med sina trupper oså.
Citera
2022-03-02, 23:48
Medlem
Putin är psykopat och försöker mörda de som är i oppositionen och journalister. En psykopat talar aldrig sanning utan försöker hjärntvätta sina offer i det här fallet ryska folket.
Ryska folket kommer behöva rehabiliteras efter Putin precis som Norkores.
Citera
2022-03-02, 23:53
Medlem
Så svaret är. När vet man att Putin ljuger. Han öppnar munnen.
Citera
2022-03-03, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Putin är psykopat och försöker mörda de som är i oppositionen och journalister. En psykopat talar aldrig sanning utan försöker hjärntvätta sina offer i det här fallet ryska folket.
Ryska folket kommer behöva rehabiliteras efter Putin precis som Norkores.

Detsamma gäller Biden och övriga clowner som nyligen försökte tvinga på folket en experimentell drog och införa nazipasset igen.
Citera
2022-03-03, 14:16
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Jag ser fortfarande inga bilder på döda. Fattar verkligen inte varför.
Vilka ska släppa filmer? Om ryssarna har ihjäl sina egna skadade och civilbefolkningen och lämnar sina soldater att dö, lär inte de lägga upp material. Ukrainarns är tydligen upptagna med att tejpa upp sina egna som passar på att stjäla, över lyktstolpar ibland efter att de dragit ner byxorna på dem. De delar med sig av det iallafall.

Google hjälpte mig hjälpa er med döda kroppar.
https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2022/03/02/ukrainian-officials-post-photos-of-dead-russian-soldiers-online/amp/
Citera
2022-03-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Vilka ska släppa filmer? Om ryssarna har ihjäl sina egna skadade och civilbefolkningen och lämnar sina soldater att dö, lär inte de lägga upp material. Ukrainarns är tydligen upptagna med att tejpa upp sina egna som passar på att stjäla, över lyktstolpar ibland efter att de dragit ner byxorna på dem. De delar med sig av det iallafall.

Google hjälpte mig hjälpa er med döda kroppar.
https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2022/03/02/ukrainian-officials-post-photos-of-dead-russian-soldiers-online/amp/

Ja, där var en bild ja.

Menar på att sådana brukar spridas och visas i våra medier. Så jäkla svårt är det ju inte att sprida bilder på döda precis som på byggnader som smäller i luften.
Citera
2022-03-03, 16:47
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Ja, där var en bild ja.

Menar på att sådana brukar spridas och visas i våra medier. Så jäkla svårt är det ju inte att sprida bilder på döda precis som på byggnader som smäller i luften.
Fast varför? Det oroar bara folk i onödan.
Tyckte bilderna på dem de (ukrainare) tejpat upp runt lyktstolpar var lite sisådär. Att dra ner byxorna antyder om att krigsförbrytelser med våldtäkt mycket väl sker också. Att de (ryssarna) har svårt med trupper mot civilbefolkningen tyder på att de vill följa krigslagar. Att de får order om att attackera civila (enligt övervakning mot ryssarna) är däremot något annat. Vad jag förstod så är det ryssar som skjuter ihjäl sina egna skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in