2022-03-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För att veta exakt vad kriget går ut på måste man vara tankeläsare eftersom allt handlar om Putins hjärna. Det är den som styr hela händelseutvecklingen just nu.
Ja du men din unika insyn vet såklart, vi andra får förlita oss på propaganda.

Tänk att det var på flashback alla med insyn sitter? Eller har man läst Aftonbladet och vet därför bäst nu?

Citat:
Putin bär på ett grundmurat hat mot väst och nazister sedan barnsben, eftersom hans hemstad S:t Petersburg belägrades av tyskarna under andra världskriget och hans bror dog.
Hela hans liv har han drömt om att ta revansch. Det är precis samma som med Hitler som skulle ta revansch för första världskriget.
Det är oerhört farligt när ett stort land åsidosätts efter en förlust. Nu hade Putin byggt upp Ryssland militärt under 20 år och han tyckte de var starka nog att sätta planerna i verket.
Är det här du försöker säga att du är tankeläsare iom att du först säger att man måste vara det för att förstå Putin och sen berättar varför Putin gör som han gör, eller har du en direktrelation till Putin och han har berättat detta för dig i förtroende?

Väcker det inte ens en liten fundering i dig när du skriver detta typ i stil med "Vem fan är jag att dra dessa slutsatser?"
Senast redigerad av smultronkungen2 2022-03-04 kl. 14:16.
Citera
2022-03-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag ifrågasätter din mentala status faktiskt.
Att propagandan är ett viktigt verktyg ger jag dig rätt i. Du är ett väldigt tydligt exempel på hur flitigt det också används...
Citera gärna vad jag sagt till dig som är fel, kan du inte hitta det kanske du ska ställa en fråga i spegeln "har jag fått en känslomässig psykos?"
Citera
2022-03-04, 14:13
Medlem
adolf512s avatar
Jag har lyssnat på Ryssvanliga röster

Ex har vi denna individen som tycker att Ukraina ska gå med på "demilitarization" och att låta Ryssland genomföra stalinistisk förföljning av vad de anser vara Nazister (ex skicka Zelenskyy till ryskt arbetsläger).

https://www.youtube.com/watch?v=yTWcv1bEKrw&lc=z22ldpmrxqfahj53uacdp434b1j iiiyw24b4xbwajchw03c010c.1646308884184562

Här har vi en som hävdar att Svoboda är ett av de största partierna i Ukraina (de har 3.5% i senaste undersökningen, bara en plats i parlamentet)

https://youtu.be/KfaAyiP8Wuc?t=960

Dessa individer har noll trovärdighet.

Självklart ska vi Stödja Ukraina, vore helt fel att bara överge en allierad.
Citera
2022-03-04, 14:13
Medlem
Citat:
För att veta exakt vad kriget går ut på måste man vara tankeläsare eftersom allt handlar om Putins hjärna. Det är den som styr hela händelseutvecklingen just nu.
Putin bär på ett grundmurat hat mot väst och nazister sedan barnsben, eftersom hans hemstad S:t Petersburg belägrades av tyskarna under andra världskriget och hans bror dog.
Hela hans liv har han drömt om att ta revansch. Det är precis samma som med Hitler som skulle ta revansch för första världskriget.
Det är oerhört farligt när ett stort land åsidosätts efter en förlust. Nu hade Putin byggt upp Ryssland militärt under 20 år och han tyckte de var starka nog att sätta planerna i verket.

Och som vanligt för revanschister så går det åt helvete med dom grandiosa planerna
Citera
2022-03-04, 14:14
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Just nu är Sveriges säkerhet prio ett och jag skiter i allt USA och NATO gjort, vi har haft NATO som granne sedan det bildades och Sverige har aldrig blivit hotat av NATO någonsin. Att USA och NATO är skit vet de flesta men nu är Ryssland värre.
Ett medlemsskap i NATO innebär förpliktelser. Med tanke på vilken krigsmaskin USA är skulle vi som medlem åta oss att ränna planeten runt och hjälpa till att bomba shithole countries för USA’s skull medan miljoner svartskallar klättrar över våra gränser för att fly ”fredsbombningarna”. Snacka om att pissa på det egna byxbenet.
Citera
2022-03-04, 14:15
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Din logik är såhär:

Ryssland vill sätta kärnvapen på cuba, så då känner sig usa hotade och bombar sönder cuba elelr kanske mexico istället för att usa känne rsig hotade av rysslands expansion
Citera
2022-03-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Känner mig hotad av min granne bredvid. Bäst att jag går och slår ner honom och tar hans hus.

Då ska nog de andra grannarna lära sig att mig flyttar man inte nära.

Helt rätt!

Och efteråt ska jag lyssna exakt lika mycket på er båda, och lägga exakt samma vikt på vad ni säger.
Detta trots att jag vet att du har en lång historia av att ljuga hela tiden.
Citera
2022-03-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Var säker på att infon du litar på är korrekt bara så du inte får en felaktig bild, men du kanske lever efter orden att desto mer krig desto mer pålitlig information från delaktiga länder?

Är det pga din unika insyn du vet att NATO aldrig hotat sverige? Kanske hotar Nato Sverige just i detta nu indirekt genom att slå på björnen som sover för att Sverige ska uppleva hot och sen dra igång med propagandan i våra medier om hur viktigt ett Natomedlemsskap är, vi vanliga levande vet inte, därför är det skönt att vi har dig som vet...

Det är ju snarare du som tycker du vet allt. EU-parlamentet har tex fördömt Ryssland hot mot Sverige och Finland. Tror faktiskt Stoltenberg och co väldigt sällan hotar Sverige. Sådana som du drivs av en agenda som inte är i Sveriges intresse.

Ska jag vara ärlig så tror jag att jag håller med dig i väldigt mycket du tycker, är motståndare av USA imperialismen men bara för att jag är det måste jag inte älska Ryssland. Och just nu måste man kanske välja sida inom en snar framtid och då väljer jag att vara på samma sida som hela övriga Norden om Finland går med, samma sida som hela övriga Europa utom Ryssland, Vitryssland och Serbien.
Citera
2022-03-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du är enkom en megafon för den moraliskt korrupta sidan. Ju fortare du inser det, desto snabbare kommer du få lite sinnesro.
Låter som dina känslor har gjort det suddigt igen, jag har inte pratat om något "val av sida" bara idioter tror på dom "goda" mot dom "onda" jag är på alla civilas sida, vare sig dom är ryssar, ukrainare eller amerikanare.

När du blir stark nog att bemöta det som skrivs istället för att fylla i luckorna med dina känslor kanske vi kan återuppta diskussionen?
Citera
2022-03-04, 14:18
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Det är så många som tar sida i det här, dom flesta verkar ta ukrainas sida, så jag undrar, har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken? Ni väljer sida utan att ens lyssna på båda sidorna? Varför?

Det är ju uppenbart att media har en lika vriden syn på putin som på Trump, hur kan ni tro att ni vet vad som pågår utifrån vad dom säger?

Det verkar vara nato som är boven i det här, har inte Ryssland rätten att känna sig hotade när nato expanderar militärbaser närmare deras land? Nato har skapat det här kriget, rikta er ilska mot dom. Och mot våra egna politiker som försöker dra in oss i sörjan.

Så här har putin sagt, vad är fel i det han säger?

https://m.youtube.com/watch?time_continue=467&v=MOkl2XgZlw0&feature=emb_ logo

En frisk människa kan skilja på rätt och fel.
Man kan inte mörda oskyldiga kvinnor och mordhota hela världen med kärnvapen om man ”lägger sig i”.

Livet funkar inte riktigt så TS.
Citera
2022-03-04, 14:19
Medlem
WatchItNows avatar
Båda sidors argument... Det är som att lyssna på Hitler när han gick in i Polen september 1939 och startade Andra världskriget. han sa att orsaken var att försvara Tyskland, om det känns igen. Efter några år var 25 miljoner döda.
Citera
2022-03-04, 14:20
Medlem
Citat:
Det är ju snarare du som tycker du vet allt. EU-parlamentet har tex fördömt Ryssland hot mot Sverige och Finland. Tror faktiskt Stoltenberg och co väldigt sällan hotar Sverige. Sådana som du drivs av en agenda som inte är i Sveriges intresse.
Är det när jag säger att i krig kickar propagandan i gång så hår att man inte kan lita på något som du får bilden av att jag vet allt?

Citat:
Ska jag vara ärlig så tror jag att jag håller med dig i väldigt mycket du tycker, är motståndare av USA imperialismen men bara för att jag är det måste jag inte älska Ryssland. Och just nu måste man kanske välja sida inom en snar framtid och då väljer jag att vara på samma sida som hela övriga Norden om Finland går med, samma sida som hela övriga Europa utom Ryssland, Vitryssland och Serbien.
jag älskar inte ryssland? Jag tar bara inte USAs ord om ryssarna som sanning automatiskt så som du gör.. Du har blivit lurad att tro att du "måste välja sida", tragiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in