2022-03-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han är inte bara jude och nazist han är även en bögvurmare av rang enligt trollen i tråden.

Så han är nog världens första judenazisthomofil.
Syntax Error
Jag är förvånad att Vpk tog in så mycket Spioner.Ni är patetiska.
Citera
2022-03-03, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fler ryska soldater som blivit fångar hos UA.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1499356904748982276

Det är inte krigsfångar, de har fortfarande sina vapen som du ser. Det är ryska soldater på ryska sidan av gränsen som väntar på att gå in. De säger att de inte har mat eller bränsle samt att de sover på marken

Moralen är låg som bara den.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Summa summarum är att detta är ett krig mellan Öst och Väst. Och den som smutskastar och censurerar bäst vinner. Väst vill ha på sitt sätt och Öst på sitt. Lidande blir folket för dessa giganter som båda har samma mål, att förslava folket.

Ja, vi som har varit fast i väst kan vittna om slaveriet.

Tacka vet jag Nordkorea... ett fritt land.

De hemska i väst säger också att det är Ryssland som har invaderat Ukraina att de bara har mage.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
ursäkta om det redan har postats men anonymous har hackat sputnik news och huvudnyheten är att putin har förlovat sig med lukaschenko

edit: kanske inte är den officiella sidan men det är ganska bra nyheter!

https://sputnik.com/index.html
Det är inte Sputniks hemsida:

US Senators Name Anti-Russia Sanctions Bill After Ukrainian Nazi Collaborator Slogan ‘Heroiam Slava’

https://sputniknews.com/20220303/us-senators-name-anti-russia-sanctions-bill-after-ukrainian-nazi-collaborator-slogan-heroiam-slava-1 093534783.html
Citera
2022-03-03, 13:51
Medlem
Ja nu tänker jag inte över anstränga mig om deras sov vanor men de är långt ifrån ihjälfrusna är min poäng, då jag har haft tuffare väder (en bil är då lyx atr vara i) och ändå klarat mig 2 veckor i streck ....så en konvoj kan man nog hitta en lösning att hålla sig varma, människan är uppfinningsrik

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok men var är dessa soldater? Inte på någon bild som påstås föreställa denna konvoj ser man några människor.

Mina nätter i fält tillbringades i tält, när det var möjligt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
CNN? Hur fick du in dem i detta?

Ligger alla från den konvojen i små galonbivacker i skogen menar du? Tror du själv på det?

Provianten är ju inte ointressant heller, eller om konvojen fått slut på bränsle.
Det visades bilder från förra veckan där erövrade ryska fältransoner visades upp, de hade utgångsdatum år 2015

Att däcken på en så pass dyr pjäs som en Pantsir inte underhålls korrekt vilket ledde till att den körde fast säger något om slarvet inom den ryska armén.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Vad sägs om att läsa manualen för ABC i stridsvagnskrig från WW2, oaktat Allied, Soviet, Nazi?
Tycker du att ryssarna följer manualen för stridsvagnskrig när de överger fullt funktionella stridsvagnar?

Följer de även manualen när de ställer fordonen tätt ihop?

Dåligt argument.

Citat:
2. Det där är bara svammel. Den organiska bränsletillgången på bataljonsnivå brukar vara 3x maxdistansen för en stridsvagn, på motsvarande brigadnivån 3x bataljonsnivån. Någonstans där finns bränsle en Europatour på vägnätet. Nej de har inte bränslebrist.
Varför överger de sina fullt funktionella stridsvagnar då?

Citat:
3. Snarare står de i sprinterblocken i väntan på startsignalen. För att göra en liknelse som alla personer utan någon som helst militär utbildning eller erfarenhet kan förstå.
Så de stod i sprintblocken så alla kunde se? De var grupperade flera mil från gränsen. De körde såklart hela natten. Inte fan är de fulltankade då när de korsade gränsen på morgonen. Det är jag jäkligt tveksam till. Inte hann de sätta upp TOLO på natten och tanka alla där. Nejdu. Bättre argument igen får du komma med.

Citat:
4. Nu är det färdigflashbackat!
Du kommer läsa det här och förmodligen inte svara. Du kör med ovanstående på varje post du gör.
Citera
2022-03-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Inte? Ett par flygplan (som igår) med kryssningrobotar utanför Stockholm kan inte anfalla Sverige?

Och varflör. Sverige kan skicka plan till St Petersburg. Klart Ryssland kan leka pirater. Det kan även du göra. Men en riktig militär attack med trupp - Nej.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, vi som har varit fast i väst kan vittna om slaveriet.

Tacka vet jag Nordkorea... ett fritt land.

De hemska i väst säger också att det är Ryssland som har invaderat Ukraina att de bara har mage.

Haha det är ju kul att raljera om tills man vet vad globalism och total plutokrati leder till i långa loppet

Men Ryssland är å andra sidan inte bättre själva med sitt imperie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukraina har förutom den tidigare rapporterade SU 34 även skjutit ned en SU 30.
Igår sköts två SU 30 ned men Ukraina förlorade även en Mig 29

https://m.youtube.com/watch?v=OsDXLttTyOg

Med tanke på vad man sagt i svenska nyheter om att ta ukrainska uppgifter med en stor nypa salt, finns det något västerländskt större mediehus som bekräftar detta?

Vill minnas att Ryssland inte ens använder SU 30 utan det är ett plan för exportmarknaden, men jag är osäker....

Edit: Enligt Wikipedia har ryssarna SU-30, men det är främst för export. Någon som vet?
Senast redigerad av Dasher 2022-03-03 kl. 13:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Journalisterna på SVT vet inget om säkerhetspolitik, miltär etc. Men kultur och resor kan de.

Japp, ryssarna kan endast resa med vapnet som pass. Men nu är det slutrest på ett tag
Citera
2022-03-03, 13:53
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nu börjar det hända saker i EU. Och då är ändå Macron en ryssvurmare.

https://twitter.com/Telegraph/status/1499348745401606147

Macron har tjatat om en EU arme sen dagen han tillträdde. Varje dag är den rätta tiden för EU arme enligt honom.

Inget nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in