Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-03, 13:40
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Upplop i Moskva.Kompisens föräldrar bor kvar i Moskva dom påstår att i Västra delarna är det nu Uplopp.Polisen stoppar ingen utan tar för sig själva.Detta kan nog öka.

Bara hoppas att det stämmer!!
Låter iofs inte otroligt att det blir upplopp och plundring när ryssarna börjar förstå vilka konsekvenser som sanktionerna kommer få.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Filmen från 27/2 och Bucha jag sett förut och innan ukriansk soldater rensade upp liken av de muslimska super trupperna blev massakrerade och låg och brand som små kolbitar bland utbränt skrot. Den videon fanns också på combatfotage men plockades ner väldigt snabbt.

Videon med allt ryskt skrot & omgivning är bland det värsta jag sett hittills, och kan bara tänka mig hur kropparna efter tjetjenerna såg ut..
Man har verkligen gått loss på dom här invasionstrupperna!

Men bra, vi kan ju nu konstatera att staden Bucha och därmed Hostomel flyplatsområde är i Ukrainsk kontroll.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Varför tror svenskar att usa bryr sig om oss?
Europa är USAs sköld mot Ryssland. Klart dom vill ha den intakt.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryssland kanske blir uteslutna ur Unesco eftersom dom plundrar museer och teatrar. Jag såg det i SVT.se

Det går verkligen inte bra för Ryssland nu. Man skapar hat för framtiden och då vinner man nothing. Folket i Ukraina accepterar inte denna framfart.
Journalisterna på SVT vet inget om säkerhetspolitik, miltär etc. Men kultur och resor kan de.
Citera
2022-03-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Synd bara att ungjävlarna använder tiktok. Jag läste ett inlägg igår från en ryss på reddit. Han berättade att alla upp till 40 fullständigt hatar putin-regimen, de vill leva fritt som i väst. De äldre som bor på landsbygden tittar endast på statlig TV och använder inte internet, och har pumpats med "allt är bra, putin is great!" i 20 år.

Lycka till att hjärntvätta barnen. Dessa gamla KGB-gubbar måste förstå att 80-talet är över. Dags att mygga av sig själva och dö nu.

Word 👍
Citera
2022-03-03, 13:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Upplop i Moskva.Kompisens föräldrar bor kvar i Moskva dom påstår att i Västra delarna är det nu Uplopp.Polisen stoppar ingen utan tar för sig själva.Detta kan nog öka.

Skulle inte bli förvånad om det stämmer.
Citera
2022-03-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Aj aj aj om det stämmer!

https://twitter.com/i/status/1499356904748982276
Ja, här ser vi största anledningen till alla tanks och fordon som ges upp från rysk sida. Därefter är det bränslebristen och att man då inte orkar vara kvar på platsen för att vänta in hjälp.
Citera
2022-03-03, 13:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
BBC rapporterar att antalet besökare till deras ryska nyhetssida har tredubblats, 10,7 miljoner besökare senaste veckan jämfört med snittet på 3,1 per vecka.

På BBCs engelska hemsida så besökarna från Ryssland ökat med 252% jämfört med tidigare.

Tror ni det blir aktuellt för Kremlin att göra en Nordkorea och stänga ute utländsk media?
Det tror jag absolut, tror att kremlin är vansinniga över att ryska befolkningen fortfarande har tillgång till seriös journalistik.

Tror också att kremlin har missbedömt samtiden totalt; det semi-globala informationssamhället där människor delar bild&text med varandra 24/7.

Kremlins hjärnor är kvar i tidsåldern utan internet.
Citera
2022-03-03, 13:43
Medlem
Är det någon som har adressen till live kartan vart man ser ungefär dag från dag den ryska invasionen i Ukraina och ryska förflytelser?
Citera
2022-03-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Det finns! Scrolla ner bara så kommer du se 😂😂
Nej det finns inte där, skärmdumpen är helsida.
Här är hur den såg ut för någon minut sedan om du själv inte kan kontrollera sidan direkt.
https://web.archive.org/web/20220303124137/https://sputniknews.com/
Citera
2022-03-03, 13:44
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja att de inte gjort det redan är mycket förvånande.

Är väl beredd att hålla med. Pratas mycket om de ryska trollfabrikerna men gubbarna i Kremlin verkar ha missat att det riktiga propagandakriget pågår på Tiktok och och Twitter.

Nu är det klart att det enade motståndet mot Ryssland är en stor faktor, men att Ukraina just nu vinner när det gäller propagandan är det ingen fråga om.

Känslan är att man i Ryssland försökt spela ner det som en mindre militär aktion och således varit väldigt lågmälda, samtidigt som det rullas klipp på när ukrainska bönder rattar ryska tanks över åkern och tillfångatagna ryska soldater som får ringa hem till mamma.
Citera
2022-03-03, 13:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
...
Det ukrainska befolkningen vill inget hellre än fred och det borde vi tilllåta att de får.

Hm, du har rätt. Jag har inte tänkt på det på det sättet.

Du, jag ska ringa till min polare Valodja i Moskva. Vi är djäkligt tajta, han och jag: brukar rida på björnar och fiska i bar överkropp: såna grejer.

Jag ska be honom sluta kriga. Han brukar lyssna på mig.

Senast förklarade jag för honom att det inte var bra att dricka spriten till stormköket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in