Ja självklart är det så...men vet du ens vad de har?
Tror på allvar de kom med ett par strumpor??
De har precis som vi , en standard utrustning,
annars hade alla våra slut övningar haft folk döda av kyla
Tror du att ryssen kör WWII taktiken en bär vapen + 4 kulor, nästa man 4 kulor, när skytten dör, så tar den utan geväret upp geväret?? Herregud vilken underskattning vi har...och har övertro på våran. Våran sk försvarsminister som gjorde vapenfri tjänst....Ryssland försvarsminister är general, talar 9 språk, civilingenjör , har ukrainsk bakgrund (hans mamma), så jag antar han är urblåst och glömt små detaljer som bränsle.
vapen, vapen väst, och allt annat 50 kg man bar... tro mig finns ombyte... nu kanske detta kommer som en chock för dig, men jag vart blött under övningar mer än en ggn..ja vad gör man tror du? jo man byter om. .. eller så bet man ihop ... och man fick lägga sin frusna fot hos sin kamrats armhålor när det verkligen var illa, men tro inte de kommer avbryta detta...
Ha inga illusioner det sker ngn nöd svält där
Förhandlingar sker 24/7 under bordet, kanalvägar
Citat:
Ursprungligen postat av
momsavdrag
Vad vill du ens diskutera?
CNN har inte räknat ut ett jävla dugg, infon kommer främst från underrättelser samt folk som studerat flygbilderna.
Även du måste väl inse att det är enormt bra logistik som krävs för att försörja en karavan på 6 mil av fordon?
Soldatern behöver mer ännex filtar, sovsäckar osv för värme.
Kläderna blir blöta, slitna, fuktiga, smutsiga osv. Det spridits sjukdomar, folk uträttat sina behov, vatten måste hela tiden finnas lätt att få tag på.
Du behöver mat, möjlighet till ex vapenunderhåll, underhåll av fordon osv.
Det finns mängder med saker som måste fungera för att soldaterna ska kunna strida bra. Allting blir då betydligt svårare när allt står fast i en lång jävla trafikstockning.