Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Bara hoppas att det stämmer!!
Låter iofs inte otroligt att det blir upplopp och plundring när ryssarna börjar förstå vilka konsekvenser som sanktionerna kommer få.
Om jag förstår rätt har priserna höjts rejält,Folk blir arga att dom med högre lön bunkrar.Ungefär som i början på Corona här hemma.Även Poliser tar för sig,Dom kanske har dålig lön.Tror det kommer att öka när både Polis och Militär tar för sig.
Citera
2022-03-03, 13:46
Medlem
Ryssland logistik är verkligen uselt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur vet du att de var fulltankade från första början?

De började inte sin marsch vid gränsen om du tror det. Många förband påbörjade sin marsch långt in i Ryssland. Såklart att bränsle är en avgörande faktor då.

Har de räknat med ett krig på 2-3 dagar och kanske har bränsle på sin höjd för 5-6 dagar. Då är de i en jävla situation.

1. Vad sägs om att läsa manualen för ABC i stridsvagnskrig från WW2, oaktat Allied, Soviet, Nazi?

2. Det där är bara svammel. Den organiska bränsletillgången på bataljonsnivå brukar vara 3x maxdistansen för en stridsvagn, på motsvarande brigadnivån 3x bataljonsnivån. Någonstans där finns bränsle en Europatour på vägnätet. Nej de har inte bränslebrist.

3. Snarare står de i sprinterblocken i väntan på startsignalen. För att göra en liknelse som alla personer utan någon som helst militär utbildning eller erfarenhet kan förstå.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
Medlem
Ja självklart är det så...men vet du ens vad de har?

Tror på allvar de kom med ett par strumpor??

De har precis som vi , en standard utrustning,
annars hade alla våra slut övningar haft folk döda av kyla

Tror du att ryssen kör WWII taktiken en bär vapen + 4 kulor, nästa man 4 kulor, när skytten dör, så tar den utan geväret upp geväret?? Herregud vilken underskattning vi har...och har övertro på våran. Våran sk försvarsminister som gjorde vapenfri tjänst....Ryssland försvarsminister är general, talar 9 språk, civilingenjör , har ukrainsk bakgrund (hans mamma), så jag antar han är urblåst och glömt små detaljer som bränsle.

vapen, vapen väst, och allt annat 50 kg man bar... tro mig finns ombyte... nu kanske detta kommer som en chock för dig, men jag vart blött under övningar mer än en ggn..ja vad gör man tror du? jo man byter om. .. eller så bet man ihop ... och man fick lägga sin frusna fot hos sin kamrats armhålor när det verkligen var illa, men tro inte de kommer avbryta detta...

Ha inga illusioner det sker ngn nöd svält där
Förhandlingar sker 24/7 under bordet, kanalvägar

Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Vad vill du ens diskutera?
CNN har inte räknat ut ett jävla dugg, infon kommer främst från underrättelser samt folk som studerat flygbilderna.
Även du måste väl inse att det är enormt bra logistik som krävs för att försörja en karavan på 6 mil av fordon?
Soldatern behöver mer ännex filtar, sovsäckar osv för värme.
Kläderna blir blöta, slitna, fuktiga, smutsiga osv. Det spridits sjukdomar, folk uträttat sina behov, vatten måste hela tiden finnas lätt att få tag på.
Du behöver mat, möjlighet till ex vapenunderhåll, underhåll av fordon osv.
Det finns mängder med saker som måste fungera för att soldaterna ska kunna strida bra. Allting blir då betydligt svårare när allt står fast i en lång jävla trafikstockning.
Citera
2022-03-03, 13:47
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
ursäkta om det redan har postats men anonymous har hackat sputnik news och huvudnyheten är att putin har förlovat sig med lukaschenko

edit: kanske inte är den officiella sidan men det är ganska bra nyheter!

https://sputnik.com/index.html
Tack för länk! Den här tråden rör sig så snabbt så det gör nog inget att det länkas nån gång extra.

Så j-a klockrent! Det är så viktigt att det ryska folket får ta del av information om vad som händer.
Heja Världen. Darra skurkar.

Mvh
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han är inte bara jude och nazist han är även en bögvurmare av rang enligt trollen i tråden.

Så han är nog världens första judenazisthomofil.
Syntax Error

Det är SVT och TV4 som säger att han är judisk och föredetta ståuppkomiker. Trollen verkar ha en poäng. Men SVT och TV4 är väl också troll så sett. Vad vet jag. Judenazi-bög! 😂
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukraina har förutom den tidigare rapporterade SU 34 även skjutit ned en SU 30.
Igår sköts två SU 30 ned men Ukraina förlorade även en Mig 29

https://m.youtube.com/watch?v=OsDXLttTyOg
Citera
2022-03-03, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag tycker det är skumt att Ukrainas president har varit ståupp-komiker och att han är judisk och att Ryssland säger att han är nazist. Nått går inte ihop här.

Nazistiska narkomaner kallade han ukrainas regering. Dödsknarkarnazister mao.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
En haltade jämförelse... Men detta får mig att tänka på när USA invaderade Irak. Innan invasionen, i media var det massor med snack om hur många tanks, vapen, styrkor etc som Irak hade. Sedan när invasionen till slut blev av visade det sig att stridsmoralen bland Saddams stryrkor var i princip noll och soldaterna deserterade snabbt.. Saddams militära styrkor föll ihop som ett korthus.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Ryssland logistik är verkligen uselt.
Ja, den är verkligen inte genomtänkt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja pratade om värme

Proviant vet varken du eller jag...
Eller tror du CNN har räknat ut allt

Men värme lär de ha , då menar jag inte värme som i mitt hem med mys filt, men som kroppen klarar

CNN? Hur fick du in dem i detta?

Ligger alla från den konvojen i små galonbivacker i skogen menar du? Tror du själv på det?

Provianten är ju inte ointressant heller, eller om konvojen fått slut på bränsle.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är inte alls upp till Ukraina att välja sin säkerhetspolitik. Ukraina skall upphöra som stat och ingå i det Storryska riket som dom tillhört i flera hundra år.
Samma etnicitet, språk, religion och kulter.

Det är tvärtom. Kiev är centrum för de östslaviska folken och det är Myggträsk som skall läggas ned.

Dessutom har de inte alls samma kulter. Putinkulten är inte alls populär i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in