2022-03-03, 13:03
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, gruppen som vaccinerats med endast en eller två doser är inte "hälften". Kan du inte försöka hålla dig till fakta när du debatterar? Den statistik du hänvisar till avser dessutom inte några biverkningar. Bara en tanke...
Ditt sätt att räkna utelämnar 2,6 miljoner 1- och 2-dosare. Varför? Bara en tanke...
Citera
2022-03-03, 13:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ditt sätt att räkna utelämnar 2,6 miljoner 1- och 2-dosare. Varför? Bara en tanke...
Det är inte jag som räknar. Jag lämnade dessutom en referens till källan. Du får skriva till dem och klaga.
Citera
2022-03-03, 13:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är lite det här.

Du har rätt, du sitter på sanningen och den enda sanningen. Allt du tolkar är det absolut rätta och ingen sitter på lika mycket fakta som du.

Sedan försvarar du ditt dåliga och aggressiva beteende med att antivaxxers är så onda, ointelligenta och alla andra fina ord och epitet.

Kanske dags att rannsaka sig själv lite?

Vad är ditt mål med allt det här?

Om ditt mål är att sprida den absoluta sanningen till alla dem som hamnat snett i den har covidröran så gör du knappast det genom att vara ett svin mot folk.

Människor lyssnar helst inte på mobbare och de snappar inte upp information så speciellt bra när den levereras med mobbing och taskig attityd.
Jaha, du får starta en tråd om det om du tycker det känns relevant - här diskuterar vi det dokument som refereras i TS.
Citera
2022-03-03, 13:10
Medlem
Citat:
Det är inte jag som räknar. Jag lämnade dessutom en referens till källan. Du får skriva till dem och klaga.
Det är du som väljer att bygga ditt case på den källan.
Hur som helst så är det minst sagt suspekt och ovetenskapligt att utelämna 2,6 miljoner personer när man presenterar sån data. Varför skulle någon vilja dölja den gruppen?

7 590 312 Antal vaccinerade med minst 2 doser
4 960 401 Antal vaccinerade med 3 doser
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/
Citera
2022-03-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Var ju nästan hela läkarboken listad där.
1291 st kända biverkningar... kan bli svårt rymma det på en label.
Sån tur då att det inte är kända biverkningar som listan beskriver

Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Som CoolGenerator påpekar är sidan 7 riktigt intressant.
Titta på spridningen i ålder på de i gruppen och den relativt korta tidsperioden och fråga er, är inte 1223 döda och 11361 som inte återhämtat sig i gruppen något som visar att detta borde aldrig fått ett godkännande?

Som jag ser det är det fullständigt sensationella och skrämmande siffror.
Fokusera nu på sidan 7 och inte på min fundering nedan.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Fundering,
Skulle ex.vis. alvedon haft en 9 sidors biverkningslista som denna, är det nu inte så att den rimligtvis matchar de som teoretiskt kan dyka upp för just den här produkten?

Edit
Toppa det med att ca hälften! av deltagarna inte mått så lysande av vaccineringen.

Med tanke på att man i första skedet prioriterade de som var mest utsatta, dvs de äldsta/sjukaste/sköraste så tycker jag inte att det är speciellt uppseendeväckande att en bråkdel av dessa dog i närtid till vaccination. Jag utgår från att en inte oansenlig del av dessa faktiskt dör av helt naturliga orsaker och kommer att fortsätta dö även om de vaccinerats nyligen. Tyvärr så dör folk hela tiden och detta vaccin kommer inte att kunna ändra på det.

Sedan kan vi kan nog utgå från att om alvedon lanserats som en ny medicin i dagsläget så hade det funnits en motsvarande lista över saker som man ska vara extra vaksam över. Det är något som ingår i när man ska övervaka en effektivitet och biverkningar efter att en medicin lanserats. Man tar in saker som andra mediciner kan tänkas orsaka så man har ett hum om vad man ska vara extra vaksam på.

Men återigen - varför skulle Pfizer ha med detta i ett dokument där man kommer till slutsatsen att nyttan överväger riskerna? Om man nu ska välja att glida på sanningen med slutsatsen så finns det ingen som helst anledning att ta med siffror och sjukdomstillstånd som motsäger den slutsatsen. Det är liksom inte så att insatta människor inte skulle se reagera på om slutsatsen inte stämmer med vad som står i övrigt i dokumentet.
Citera
2022-03-03, 13:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Trollar du så trollar jag. Du vet lika väl som jag att du unvek att upplysa om att dos 1 samt 2 räknas som ovaccinerade i statistiken du presenterade. Vilket förpassar dig till kategorin missinformation. Vilket i sin tur leder vidare till slutsatsen att du är farlig för folks välmående och hälsa. Du är därmed en fara för samhället och det är viktigt att både du och andra förstår det.
Undvek? Jag refererade och länkade till källan. Statistiken är fri för vem som helst att titta på och analysera. Välkommen att presentera siffror om du känner för det. Det måste väl till ett riktigt stort och präktigt antivaxxararsle för att anklaga andra för att inte upplysa om något som inte finns.

Herregud...

Vill du referera till data eller statistik är det fritt fram att göra det. Kör igång bara!
Citera
2022-03-03, 13:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det är du som väljer att bygga ditt case på den källan.
Hur som helst så är det minst sagt suspekt och ovetenskapligt att utelämna 2,6 miljoner personer när man presenterar sån data. Varför skulle någon vilja dölja den gruppen?

7 590 312 Antal vaccinerade med minst 2 doser
4 960 401 Antal vaccinerade med 3 doser
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/
Nej, inte alls, jag lämnade en referens till korrekt statistik som svar på ett inlägg. Jag har inte utelämnat något - jag har dessutom lämnat referens och länk till källan.
Citera
2022-03-03, 13:24
Medlem
Citat:
Nej, inte alls, jag lämnade en referens till korrekt statistik som svar på ett inlägg. Jag har inte utelämnat något - jag har dessutom lämnat referens och länk till källan.
Bra och rakryggat!
Men tycker du inte att det är konstigt att utelämna 1- och 2-dosare när ämnet är biverkningar?
Citera
2022-03-03, 13:25
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Du får gärna redogöra för din eget syfte och din egen agenda. Jag skiter i det - det här är ett diskussionsforum.

Klarar du inte av att hålla dig till sanningen får du helt enkelt slicka i dig att folk tillrättavisar dig när du snackar skit. Precis som jag gör i det här fallet - det är inga tusentals personer vars död konstaterats orsakats av något COVID-vaccin. Rapporten avser RAPPORTERADE dödsfall i SAMBAND med vaccinering. Förstår du?
Jag har inga problem alls med dialog/debatt.
https://duckduckgo.com/?q=Pfizer+Adverse+Events+Data&t=h_&df=w&ia=web

Utgångspunkten är olika.
Jag är numera fullständigt övertygad om att nyttan är tveksam av vaccinen och till och med obefintlig idag, trots det försöker de fortfarande jaga in det i armen på oss och t.o.m. i barn. Vet inte hur du ställer dig idag till boosters och barnvaccination mot covid?

Mer och mer kommer fram som borde iallafall få en hel del att numera fundera över är detta rimligt.

Att långtidsstudier saknas av naturliga skäl kan vi nog enas om, och på några sekunder går att hitta om pfizers mer ljuskygga aktiviteter, många tar dem som guds representant på jorden när så inte är fallet.

Personligen har jag svårt att ignorera alla tusentals läkare och forskare som unisont försöker varna oss och som ofta offrat karriären på köpet.
Jag kan inte dra mig till minnes att något liknande hänt i den här omfattningen, kan du?
(FB) Vi är inte en Dr. utan 17000, Besegra mandaten - Eventet hölls I Washington DC 23/1.
Citera
2022-03-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är lite det här.

Du har rätt, du sitter på sanningen och den enda sanningen. Allt du tolkar är det absolut rätta och ingen sitter på lika mycket fakta som du.

Sedan försvarar du ditt dåliga och aggressiva beteende med att antivaxxers är så onda, ointelligenta och alla andra fina ord och epitet.

Kanske dags att rannsaka sig själv lite?

Vad är ditt mål med allt det här?

Om ditt mål är att sprida den absoluta sanningen till alla dem som hamnat snett i den har covidröran så gör du knappast det genom att vara ett svin mot folk.

Människor lyssnar helst inte på mobbare och de snappar inte upp information så speciellt bra när den levereras med mobbing och taskig attityd.

Äcklet "0Korrektamund" är ohederlig i diskussion då h-n vrider och vänder på allt man säger till hen-idioten, t.o.m felciterar. Kommit på med flertalet lögner från hen's sida och h-n försvinner i ett par månader när h-n själv inser att ingen tar hens på allvar.

Skrattar fortfarande åt hens egna kommentar om sig själv där h-n påstod att "merparten av alla här på flashback uppskattar vad jag skriver för att jag alltid redovisar med fakta och källor"...

Ont: Nu förstår man i alla fall varför läkemedelsbolagen inte ville lämna ut rapporterna, väldigt graverande - likaså att de även ville ha 75 år på sig för att redovisa.

Nädå, läkemedelsbolagen är helyllemänniskor som enbart vill människans bästa utan några som helst baktankar.

Edit:
Hur var det det hette? Att läkemedlet är helt säkert med få (om ens några) biverkningar? Alla läkare som sa annat blev automatiskt anti-vaxxer. Fint hur den s.k "vetenskapen" fungerar där man unisont måste hålla med.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2022-03-03 kl. 13:38.
Citera
2022-03-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Som CoolGenerator påpekar är sidan 7 riktigt intressant.
Titta på spridningen i ålder på de i gruppen och den relativt korta tidsperioden och fråga er, är inte 1223 döda och 11361 som inte återhämtat sig i gruppen något som visar att detta borde aldrig fått ett godkännande?

Som jag ser det är det fullständigt sensationella och skrämmande siffror.
Fokusera nu på sidan 7 och inte på min fundering nedan.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Fundering,
Skulle ex.vis. alvedon haft en 9 sidors biverkningslista som denna, är det nu inte så att den rimligtvis matchar de som teoretiskt kan dyka upp för just den här produkten?

Edit
Toppa det med att ca hälften! av deltagarna inte mått så lysande av vaccineringen.

Du måste ha med hur många doser detta är räknat på. 1121 måste sättas i relation till någon viss mängd doser. Och meningen ovanför på sidan 6 säger inte hur många doser det är räknat på. Det är gråmarkerat. Och där står bara (b) (4). Så denna data om antal döda säger inget förrän man vet hur många vaccinerade som man räknar på. Ganska typiskt att det skulle saknas en sådan lite viktig detalj.
Men som jag såg på sidan 26 står faktiskt siffan 7 döda av 42000 - och då kan man ju uppskattningsvis beräkna hur många doser det rör sig om - jag gjorde en baklänges uträkning och fick det till 6 700 000 personer. Vilket alltså borde motsvara 13 400 000 doser. Alltså med tanke på hur många miljarder doser som getts så är detta väldigt höga dödstal!

I världen har getts 10 700 000 000 doser. Så då borde det motsvara 1 783 000 dödsfall. Och det är skrämmande hög siffra. Lägg därtill lika många dödsjuka. Och ytterligare fler allvarligt sjuka.
Citera
2022-03-03, 14:09
Medlem
Häpnadsväckande, hur en användare som korrektamund0 tillåts operera i kommentatorsfälten, när högst 1 av 5 kommentarer har någon som helst substans och relevans för trådens innehåll och resterande handlar om att förminska och förlöjliga övriga kommentarer på effektivast möjliga sätt.
Går det att göra nåt åt detta faktum, mod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in