2022-03-03, 08:25
Medlem
Det är skitsnack.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/captured-russian-soldiers-cry-tell-26367528

Här säger tillfångatagna ryssar att dom inte får stryk, får mat och behandlas bra.
Citera
2022-03-03, 08:25
Medlem
Det är 7år gammal fake video att dom inte ens orkar laga en ny, lata ryssar :-)

https://www.interpretermag.com/ukraine-live-day-431-renewed-fighting-continues-with-heavy-weapons-reportedly-used/#8042
Senast redigerad av warman 2022-03-03 kl. 08:28. Anledning: mer info
Citera
2022-03-03, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Köper du fortfarande lögnen om att Sverige är humanitär.
Då är det ju dit problem.

Nämn länder som är humanitära om nu Sverige inte är det?
Citera
2022-03-03, 08:32
Medlem
Glostrups avatar
När både en trådstart och de första 10 inläggen görs av fem-sju användare med i genomsnitt 40 inlägg var, då vet man att Ryssland har vaknat för dagen

Många som säger att det inte finns nåt hot mot Sverige (om vi bara håller oss helt neutrala i denna konflikt, annars blir det andra bullar) men när man ser mängden nyreggade konton och aktiviteten här på Flashback så inser man snabbt att Ryssland lägger en hel del resurser på desinformation och propaganda. Hur väl rimmar det med att det inte finns något hot?

Hoppas Flashback mobiliserar mot dessa troll och deras propaganda. Detta forum hade inte överlevt en sekund i Putins Ryssland, bara det är en anledning att stå upp mot den vägg av desinformation som just nu trycks ut här.
Citera
2022-03-03, 08:33
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Detta är givetvis inte sant då det skulle få EU och resten av världen att vända ryggen mot Ukraina, det strider starkt mot Genèvekonventionerna.

Vilka tror du har att vinna på detta?
Citera
2022-03-03, 08:35
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skrev jag också längre upp i tråden eller en annan, minns inte. Båda sidor ljuger och försöker svärta motståndaren. Svårt att tro kristna korsfäster folk som jag sa. Brukade vara ett straff för kristna förr i tiden.

Ukraina och även Ryssland är oftast mer kristna än vi är.
-
Ja.
Just därför används korset. Makt med religiös överton
Det kommer att bli värre.
Jag ger det 3 dar tills de börjar visa lik på barn = Den feminiserade makten går upp i brygga och atombomber börjar droppa.
Citera
2022-03-03, 08:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Det är skitsnack.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/captured-russian-soldiers-cry-tell-26367528

Här säger tillfångatagna ryssar att dom inte får stryk, får mat och behandlas bra.
Det klagas mycket på källor som Friatider m.m. och The Mirror får nog också klassas som mindre trovärdig.
Citera
2022-03-03, 08:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kostsamt och resurskrävande att ta krigsfångar. Bättre att lägga en kula i huvudet på dom. Ryssarna har valt sin linje, det finns ingen orsak att vara blödig.
Citera
2022-03-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Kredibel källa till fria tiders påstående vore bra här tack om vi ni skall ha en hel tråd om detta
Citera
2022-03-03, 08:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ja.
Just därför används korset. Makt med religiös överton
Det kommer att bli värre.
Jag ger det 3 dar tills de börjar visa lik på barn = Den feminiserade makten går upp i brygga och atombomber börjar droppa.
Historiskt väldigt ovanligt att kristna korsfäster kristna, just sayin.

Edit. I kristen religion symboliserar korset Jesus som dog som en martyr på korset för vår skull.
Knappast vanligt att kristna korsfäster andra kristna som straff tillika martyrskap. Har säkert hänt, men inget jag kan komma på i alla fall. Ids inte googla.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-03-03 kl. 08:44.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Har väldigt svårt att tro att det är sant. Att skicka vapen är dock en helt annan fråga.

Skulle de börja avrätta krigsfångar är det grova krigsbrott.

Mer källor måste upp
Ryssland begår krigsbrott redan nu så det är bara rätt åt dom! För övrigt så var det ryssarna som började det här kriget.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Garanterat ett ryskt specialförband utklädda i Ukrainas uniformer. Mannen dom spikar upp och bränner på korset (ruggiga bilder) är givetvis en Ukrainare iklädd rysk uniform.

Videon släpps lägligt när Ukraina är förbannade på alla terrorbombningar och desperat går ut med ett upprört meddelande.

Propaganda i mästarklass.

Ryssarna har hela förband av utklädda Ukrainska soldater som får skulden för sådant.

Då borde man ju höra att den av korsbrännarna som säger något om "azovbataljonen" i videon är en ryss och inte en ukrainare? Jag kan själv inte höra skillnad, men någon som kommer från dessa länder bord väl kunna det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in