2022-03-03, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
hörru din djävla kommunist dina polare bombar civila, om inte det är ett krigsbrott så är inget det. sen om några ryssar blir avrättade spelar ingen roll , dom får det dom förtjänar . förstår att du grinar jävla äckel

Man kan väl ta avstånd från båda din jävla idiot? Har du svårt att håla isär två saker. Jag stödjer inte Ukrainas avrättning av krigsfångar och jag stödjer inte Rysslands krigsföring. Låt dem sköta det själva och ge fan i att blanda oss i deras vidriga konflikt.
Citera
2022-03-03, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Jag tycker inte att detta handlar om huruvida någon är kommunistjävel eller ett nazistsvin. Folk får vara vad de vill - not my business att bry mig om - men att avrätta och dessutom slakta krigsfångar är inte tillåtet.
Det får man såklart också tycka vad man vill om men att så många som nästan 100% ställer sig bakom tortyr av fångar förvånar mig. Att det var så illa trodde inte ens jag i mitt mörkaste sinne.

Måste säga att folket som är på Ukrainas sida visar sitt rätta ansikte här. Det är rätt vidriga de också. Jag håller mig utanför det här kriget. Stöttar inte någon ärligt talat. Tycker att Zelensky känns rätt fake, en gammal ståuppkomiker och vid sin sida har han två stycken gamla boxare och en fotomodel. Som en samling dockusåpadeltagare.
Citera
2022-03-03, 03:14
Avslutad
Ställer mig absolut inte bakom tortyr av krigsfångar, men helt ärligt tycker jag det blir helt fel fokus här. Det påminner om när en stackars rädd pensionär som blivit misshandlad och rånad råkar uttrycka sig på fel (rasistiskt) sätt och helt plötsligt kommer pöbeln och ska döma för hets mot folkgrupp utan rättegång.

Ja, det är fel att avrätta och tortera krigsfångar. Men nu är det Ukraina som är attackerade. Tortyr går inte att ursäkta. Möjligtvis förstås. Däremot har jag full förståelse för om de inte vill slösa mer resurser än nödvändigt på att hålla liv i fiendesoldater. De har nog fullt upp med sig själva.
Citera
2022-03-03, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Måste säga att folket som är på Ukrainas sida visar sitt rätta ansikte här. Det är rätt vidriga de också. Jag håller mig utanför det här kriget. Stöttar inte någon ärligt talat. Tycker att Zelensky känns rätt fake, en gammal ståuppkomiker och vid sin sida har han två stycken gamla boxare och en fotomodel. Som en samling dockusåpadeltagare.
Fruktansvärt. Korsfäster en krigsfånge och sätter därefter fyr på honom. Detta ställer sig nästan alla positiva till. Fy fan.

Tvi fan vilket äckel mänskligheten är och Sveriges regering som stödjer detta.
Citera
2022-03-03, 03:18
Medlem
Garanterat ett ryskt specialförband utklädda i Ukrainas uniformer. Mannen dom spikar upp och bränner på korset (ruggiga bilder) är givetvis en Ukrainare iklädd rysk uniform.

Videon släpps lägligt när Ukraina är förbannade på alla terrorbombningar och desperat går ut med ett upprört meddelande.

Propaganda i mästarklass.

Ryssarna har hela förband av utklädda Ukrainska soldater som får skulden för sådant.
Citera
2022-03-03, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Garanterat ett ryskt specialförband utklädda i Ukrainas uniformer. Mannen dom spikar upp och bränner på korset (ruggiga bilder) är givetvis en Ukrainare iklädd rysk uniform.

Videon släpps lägligt när Ukraina är förbannade på alla terrorbombningar och desperat går ut med ett upprört meddelande.

Propaganda i mästarklass.

Ryssarna har hela förband av utklädda Ukrainska soldater som får skulden för sådant.

Var det en ryss som hackade den ukrainska försvarsmakten FB-konto också? Kom igen.
Citera
2022-03-03, 03:23
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Jag är mot avrättningar av ryska krigsfångar men jag är för avrättningar av tjetjeniska krigsfångar.
Citera
2022-03-03, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Jag är mot avrättningar av ryska krigsfångar men jag är för avrättningar av tjetjeniska krigsfångar.

Ja det där är väl en standardavrättning för en Tjetjen. Överraskande dock att man skulle få se det från den ukrainska försvarsmakten. Kan såklart vara fake, men FB-inlägget där de uppmananar till att slakta krigsbrottslingar som grisar är svårt att snacka bort.
Citera
2022-03-03, 03:33
Medlem
Ferhs avatar
Verkar ju inte stå något om att de ska börja avrätta krigsfångar, utan mer att de inte tänker ta några fler fångar, så krigsfångarna de redan har lär ju få fortsätta leva.

Kollade upp den där 7 år gamla videon btw, och folk verkade anse att den var fake för 7 år sen:

https://www.reddit.com/r/europe/comments/33txfj/nsfw_alledged_azov_battalion_members_crucify_and/
https://www.reddit.com/r/europe/comments/33r72w/ukrainian_soldiers_burning_prorussian_prisoner_on/
Citera
2022-03-03, 03:35
Medlem
Christopher.s avatar
Krigsfångar har mördats i alla tider och kommer göra det även i framtiden, genevekoventionen i all ära men får jag tag i en fiende levande som har skjutit någon som står mig nära så är det bara döden som gäller. Det finns undantag åt båda håll men det är fullt förståligt att krig är hemskt och moraliska spärrar och kompasser försvinner.
Citera
2022-03-03, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Var det en ryss som hackade den ukrainska försvarsmakten FB-konto också? Kom igen.

Desperat uttalande som lägligt följs av vidrig film från ryska specialförband?

Minst lika logiskt. Kom igen.

Sanningen är krigets största offer.

Jag kan givetvis ha fel.
Citera
2022-03-03, 03:44
Medlem
mr.Floppys avatar
Detta verkar inte stämma. Fria Tider artikeln länkar till Kyiv Independent, jag kan inte hitta någon artikel på Kyiv Independent om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in