2022-03-03, 07:48
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, simpelt nackskott räcker. Skulle inte få för mig att tortera någon om det inte vore personligt.
Gjorde jag något personligt skulle det inte läggas upp på nätet, isf. gjorde jag det bara för min egen skull och för den som "offret" mördat. Svårt att föreställa sig att tortera någon, men kanske om den våldtagit min dotter eller fru, dödat dem. Mördat mina föräldrar? Ja jag skulle nog dra ut på lidandet i dessa nämnda fall.
-
Ja.
Jösses vad personligt du gick direkt.
Håller med om allt.
Men. Jag skulle ha gett dem ett val. Hoppa ner i en brunn eller dö direkt. 2 olika dörrar. Båda leder till brunnen.
Vad menar du med tortyr?
Citera
2022-03-03, 07:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Den där videon på korsfästningen är inte den gammal från många år sen? Har för mig det.
Jo jag har också för mig det.
Citera
2022-03-03, 07:52
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Stängt av Kristisk media? Är det kyrkans gosskör som blivit avstängd.? På tal om läs- och skrivsvårigheter då.

Pundhuvud. Läs det inlägg som jag citerade, jag drev med skribentens oförmåga att stava rätt.
Citera
2022-03-03, 07:53
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Var det en ryss som hackade den ukrainska försvarsmakten FB-konto också? Kom igen.

Det är nog inte direkt svårt för Ryssland att hacka ett FB-konto
Citera
2022-03-03, 07:54
Medlem
Jag kollade bara lite av början på videoklippet.
Han säger att dom tillhör Azov bataljonen i alla fall.
Vet inte om klippet är fake eller ej.

Men Azov, dom är på riktigt och det finns svenska nazister som anslutit till dem redan 2014.
https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-strider-i-ukraina/
Citat:
Expressen kan avslöja att flera svenska nazister rest till Ukraina för att strida i frivilligstyrkor som i en Amnestyrapport anklagas för krigsbrott.

Dom anklagades redan då för krigsbrott. Är det samma video?
Citera
2022-03-03, 07:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ja.
Jösses vad personligt du gick direkt.
Håller med om allt.
Men. Jag skulle ha gett dem ett val. Hoppa ner i en brunn eller dö direkt. 2 olika dörrar. Båda leder till brunnen.
Vad menar du med tortyr?
Syftade till filmen i trådstart med korsfästning och uppeldning. Inte så mysigt och inget jag skulle göra mot någon som inte gjort något fruktansvärt mot mig eller min familj.

Nackskott är humanast, de känner inget och man går därifrån.

Edit: Filmen verkar enligt flera vara gammal och orelaterad. Knappast normalt att göra sånt om man inte har något personligt med personen.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-03-03 kl. 08:00.
Citera
2022-03-03, 07:56
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Pundhuvud. Läs det inlägg som jag citerade, jag drev med skribentens oförmåga att stava rätt.
Jag med. Och jag blev ett Pundhuvud. Medan du blev grandios. Livet är orättvist.
Citera
2022-03-03, 08:01
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Syftade till filmen i trådstart med korsfästning och uppeldning. Inte så mysigt och inget jag skulle göra mot någon som inte gjort något fruktansvärt mot mig eller min familj.

Nackskott är humanast, de känner inget och man går därifrån.
-
Det är propaganda.
Och mer effektivt än nackskott. Krig idag utespelare sig mest digitalt. Sociala medier är det farligaste vapnet.
Men kanske Ryssarna bevisar motsatsen.
Jorden behöver nyheter.
Citera
2022-03-03, 08:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Det är propaganda.
Och mer effektivt än nackskott. Krig idag utespelare sig mest digitalt. Sociala medier är det farligaste vapnet.
Skrev jag också längre upp i tråden eller en annan, minns inte. Båda sidor ljuger och försöker svärta motståndaren. Svårt att tro kristna korsfäster folk som jag sa. Brukade vara ett straff för kristna förr i tiden.

Ukraina och även Ryssland är oftast mer kristna än vi är.
Citera
2022-03-03, 08:05
Avstängd
DrunkenZealots avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mrd3JE/uppgift-strider-i-kiev-tjetjensk-elitstyrka-jagar-zelenskyj

Citat:
– Unga ryska soldater vill inte skjuta mot ukrainare.
Kofman menar att tjetjenerna är ”en helt annan sak” eftersom de är en grupp krigare ”som kan användas för våldsam krigsföring i urbana miljöer”, skriver Newsweek.

Zelenskyj sa följande om de ryska soldater som deltar i invasionen av Ukraina i intervjun med CNN:

– De har ingen aning om vad de gör. De känner inte till våra gator. De känner inte detta folk. De förstår inte vår filosofi, vår mentalitet, våra strävanden, vilken typ av människor som finns här. De vet ingenting, sa presidenten enligt CNN.

– De är bara skickade för att döda och för att dö.

Kan detta vara anledningen? Ryssar(alltså vildåsnor) som bara vill bråka och döda har blivit skickade till Ukraina för att döda och dö. En vildåsnas öde alltså.

Har de pissat på ukrainarna så till den milda grad att de surnat till och de ger inge nåd längre? Man vet ju vad som händer med vildåsnor när de kommer bland fiendes kvinnor med.

Stackars Ukraina. Mitt emellan ryssarna och globalisterna och nu får de vildåsnor skickade på sig med.
Citera
2022-03-03, 08:16
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Skulle tippa på att videon är fejk då den bryts precis när elden tar sig. Finns ingen anledning att sluta filma då.

Ang topic så kan ryssarna ha hackat facebook-kontot för att få opinionen med sig.

Härligt att höra. Så mycket propaganda och skruvat material som kommer därifrån. Men krig är krig så vart går gränsen på vad människor kan göra mot varandra?

Skönt ifall det är fejk
Citera
2022-03-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Hur kan den humanitära stormakten Sverige leverera vapen till den här sortens krigförande stater? Är stödet förenligt med Försvarsmaktens berömda värdegrund? Är det hyckleri av svensk media att mörka det här eller borde även Fria Tider mörka? Jag vet allvarligt talat inte var jag står i frågan.

Källa: https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar

Köper du fortfarande lögnen om att Sverige är humanitär.
Då är det ju dit problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in