Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-03, 05:13
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det är sant. Det skulle kunna förlänga processen, men rent krasst så består Ryssland av minst lika mkt skog som Sverige så det finns egentligen ingen anledning till varför vi skulle vara bättre rustade för ett krig i den terrängen.

Ehh jo, eftersom det är vår skog.
Citera
2022-03-03, 05:15
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Hittills har ju ryssen tagit största möjliga hänsyn för barn, kvinnor och civila ej ska råka illa ut. Att jämföra t ex med när jänkarna är och far ut i strid.

Eller är du så förblindad att du endast mäktar med att spy ut nonsens och lögner på typisk propagandapapegojamanér?

Det rättfärdigar ingenting.

Till nån som vet hur det ser ut. Osmakligt sagt.
Många kvinnor och barn har omkommit. De ändrade sin strategi efter första dygnet (gör så stor skada som möjligt) Gravida tvingas föda under bombskydd.

Skäms.
Citera
2022-03-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det rättfärdigar ingenting.

Till nån som vet hur det ser ut. Osmakligt sagt.
Många kvinnor och barn har omkommit. De ändrade sin strategi efter första dygnet (gör så stor skada som möjligt) Gravida tvingas föda under bombskydd.

Skäms.

Dom tar betydligt mer hänsyn till eventuella civila offer än de hantlangare som pressat fram den här situationen någonsin skulle göra.

Det är snarare du som ska skämmas arslet ur dig om du hade någon anständighet och hederlighet hycklande fanskap.

Snart får vi se era kära pseudo-nazister som redan löpt amok i de östra delarna i 8 år och mördat tiotusentals kvinnor och barn, gjort resterande befolknings liv till veritabelt helvete - utan att hönor som du yppat ett endaste ord (!!!), börja massakrera civila för att skylla på ryssarna. Och nidedockor ovh papegojor som dig själv spy ut deras lögner i kör.

Undra vem FAN det är som ska skämmas hörru. Vet hut hycklande fanskap!
Citera
2022-03-03, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Min känsla är att Putin är desperat just nu. Han vill få till ett fredsavtal snarast. Han vet att varje dag som går och kriget pågår så minskar hans popularitet inrikes och utrikes. Avslutas inte det hela snarast så ökar risken för att han blir avsatt markant. Oligarkernas stöd minskar för varje dag.

Tror USA är medvetna om detta och skulle Zelensky få för sig att kapitulera så kommer inte USA tillåta honom göra det. Han är av vad jag hört helt kontrollerad av USA. Finns indikationer på att USA flera gånger saboterat försök till fredsavtal.

USA främsta mål är att Putin faller. Mycket tyder på att Putin blev lurad att invadera men kan nu inte backa då han måste hitta ett sätt att ta sig ur denna soppa som en segrare inför hemmapubliken vilket blir svårare för varje dag som går.

Situationen mycket mer invecklad än vad man tror. USA inte en oskyldig part i detta. Varken nu eller någonsin. Synd om det ukrainska folket och soldaterna på båda sidorna som får sätta livet till.

Det där blir faktiskt det stora problemet och det måste lösas vid ett skrivbord. Att Putin kommer att förlora är nog ganska så solklart men hur få honom att självmant avgå utan att han tappar ansiktet?

Kan han ev. erbjudas asyl I något land? Svårt att se det även om Belarus ligger bra till Får han däremot fortsätta, vad har han för val?, är väl risken överhängande för stora oroligheter i Ryssland med kanske t.o.m två falanger inom försvaret och befolkningen. Det kan i värsta fall sluta med ett inbördeskrig i Ryssland.

Oroliga tider stundar.
Citera
2022-03-03, 05:34
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
According to DPR People’s Militia, civilians are being held in one of the city’s schools and inside the Azovstal factory
DONETSK, March 2. /TASS/. Ukrainian militants from the Azov Special Operations Detachment are preparing provocations with civilians held at the Azovstal plant, Donetsk People’s Republic (DPR) People’s Militia stated Wednesday.

"According to the obtained information, commander of the Azov Special Operations Detachment […] plans a massive provocation with deaths of civilians at the Azovstal factory in the city of Mariupol," the People’s Militia said in its emergency statement, published in its Telegram channel.

According to People’s Militia, civilians are being held in one of the city’s schools and inside the Azovstal factory, with military vehicles deployed at the factory’s courtyard.

"The nationalists plan to blow up the factory buildings and then accuse the Russian side of extermination of civilians and destruction of civilian infrastructure with artillery fire," the spokesman added.

Previously, People’s Militia spokesman Eduard Basurin announced that Mariupol is completely surrounded, adding that Ukrainian forces do not allow civilians to leave the city.

Tass.. Nyhetsbyrå som ägs av den ryska staten.. Säkra nyhetskällor du kommer med
Citera
2022-03-03, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Tass.. Nyhetsbyrå som ägs av den ryska staten.. Säkra nyhetskällor du kommer med

Varit betydligt mer rätt ute än CNN, fox news, t o m svt å tv4 nyheterna av allt jag sett hittills.

Finns väl en anledning dessa så kallade vänner av det fria ordet just nu stryper all information från andra sidan...

Jag lärde mig dock en dyrbar läxa under syrien-kriget att aldrig mer lita på "nyhetskällor" utan gediget eget arbete/research.

Hittills vad jag hört från CNN, fox news är antingen helt uppenbara lögner eller infantil propaganda. Ryska sidor som RT english betydligt bättre. Kanske därför man släckte ner dom. Fast jag får in den ändå
Citera
2022-03-03, 05:42
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Varit betydligt mer rätt ute än CNN, fox news, t o m svt å tv4 nyheterna av allt jag sett hittills.

Finns väl en anledning dessa så kallade vänner av det fria ordet just nu stryper all information från andra sidan...

Jag lärde mig dock en dyrbar läxa under syrien-kriget att aldrig mer lita på "nyhetskällor" utan gediget eget arbete/research.

Hittills vad jag hört från CNN, fox news är antingen helt uppenbara lögner eller infantil propaganda. Ryska sidor som RT english betydligt bättre. Kanske därför man släckte ner dom. Fast jag får in den ändå
Det jag lärt mig av detta är att det enda man kan tro på är vad man ser med egna ögon och som inte kommer från något som är nära släkt med en brödrost.
Citera
2022-03-03, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Fan snackar du om?

https://tradingeconomics.com/russia/government-debt-to-gdp
Usa 128 procent skuld av gdp.
Ryssland 17 procent.
Siffrorna talar för sig själv.
Citera
2022-03-03, 05:47
Medlem
Putins plan är att få asylsystemet i EU att kollapsa
5 miljoner ukrainare som inte heller kan vänta sig att få återkomma innan sanktionerna lyfts.
En djävulsk plan som EU har klampat rätt i med hull och hår.
Detta kommer att bli ruggit dyrt för EU.
Citera
2022-03-03, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det jag lärt mig av detta är att det enda man kan tro på är vad man ser med egna ögon och som inte kommer från något som är nära släkt med en brödrost.

Haha ja men så är det ju lite dessvärre. Nästan så man skäms hur godtrogen och indoktrinerad man varit förrom åren.

Bättre sent än aldrig, I guess.
Citera
2022-03-03, 05:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
13000 civila ryska döda sedan 2014 i Donbass var tydligen inte oskyldiga. Då vet man.

Lugn bara Ryssland har nog saker på G, platser och vittnen.
Hundar har till vana gräva ned sitt byk lite si så där och så är dem där och rullar sig i extas, ingenting har förändrats, det är samma idag så som förr i den regionen.
Vad dem tokjude nasselajvarna har sysslat med det är uppenbart och att det kommer fram till vida inte Väst går all in innan att det kommer oss serverat rakt i ansiktet och PK sätter morgonkaffet i vrångstrupen.
Vi såg det inte komma.
Citera
2022-03-03, 06:08
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:

Så du klagar på att andra spyr propaganda men hänvisar själv till ryska nyhetsbyråer styrda av regimen?? Då kan du kanske med den gedigna research du gjort hänvisa till andra källor än dom som står direkt under Kreml?
Jag kan hålla med dig om att propaganda kommer från båda håll, men posta något från Putins egen nyhetsfabrik som det vore en sanning, ja då ska man inte klaga på att andra lägger ut propaganda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in