2022-03-02, 22:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag har inte hävdat att Putin är ute på fältet, Du däremot hävdar att Zelensky ska vara någon hjälte.
Oavsett om han överlever eller inte, kommer han hyllas som en hjälte. Med ett försvar som är extremt mycket mindre än Rysslands ockupationsstyrka håller han dem i schack.
Citera
2022-03-02, 22:08
Medlem
Davys avatar
Citat:
Lol, Jag är en kapitalist.

Om du tror att västvärlden har någon typ av demokrati så är du blind för verkligheten.
Mäktiga män har sedan start av civilisationen styrt samhället.
Du må tro att du är fri och har demokrati men det har du inte.

Varför är Snowden i Ryssland tror du? För att han älskar ryssarna?

Av precis samma anledning som Stig Bergling var i Ryssland...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Har varit uppe tidigare, någon pratade om 'Murmansk BN'
Ok. Vi får hoppas på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Putler då som gömmer sig i bunkern i Uralbergen han vågar inte sig ut från den, Visar väl vem som är man eller mus jag vet vem mannen är och vem som är musen tydligen inte du!

Nu argumenterar du mot dig själv.
Jag sa aldrig att Putin var någon hjälte, det är ni som hävdar att Zelenskty är en hjälte och när ni inser att han inte är det så säger ni men Putin då.

Kan vi komma överens om ingen av dem är hjältar?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har inte använt ordet rysktroll.

Här ser du två bilder på Zelenskyj och Pruttin. Bilden visar att du har fel:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t4zkd7/a_clear_difference_between_zelensky_and_putin/

Nej men jag bor tydligen i st petersburg, fast jag bor i Stockholm och min släkt var på fälttåg mot Ryssland under stora nordiska kriget.

Olika ord samma sak.
Citera
2022-03-02, 22:09
Medlem
RonPaul2008s avatar
Kurser från Londonbörsen:

Novatek - 99,74 %
Phosagro - 99,77 %
Łukoil - 99,64 %
Gazprom - 99,45 %
Rosnieftu - 87,7 %
Norilsk Nickel - 96,6 %

Tror det blir skifte vid makten inom kort, folk är förbannade. Sen när en mer västvänlig ledare är på plats så kommer Kina ligga djävligt risigt till.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Rimligen borde väl den ryska kränkningen av svenskt luftrum utanför Gotland idag vara en medveten handling?
Ryssarna vet att medierna skulle skriva om det och många skulle börja frukta en kommande militär rysk vedergällning allt mer.
Sen kan det ju ses som en markering också, att dom inte accepterar Sveriges vapenexport till Ukraina. Jag har bara svårt tro att ryssarna under rådande situation omedvetet skulle råka kränka nån annans luftrum.
Det är såklart helt medvetet och en "klassisk" rysk markering som görs varje gång Sverige signalerar att vi inte är neutrala.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Lol, Jag är en kapitalist.

Om du tror att västvärlden har någon typ av demokrati så är du blind för verkligheten.
Mäktiga män har sedan start av civilisationen styrt samhället.
Du må tro att du är fri och har demokrati men det har du inte.

Varför är Snowden i Ryssland tror du? För att han älskar ryssarna?

Vad Snowden gjorde rättfärdigar inte att Ryssarna mördar barn.

Demokrati? Jag kan säga vad jag tycker utan att jag hamnar i fängelse eller torteras till skillnad från ditt Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
"fkd"? Fungerar inte google translate ikväll kamrat?
Jag har nog aldrig sagt att Putin kommer att dödas däremot har jag kanske antytt att stora delar av ryska armén är ett skämt vilket stämmer.

Putin är nog slut nu. Tsaren sitter i elfenbenstorn långt bort från allt o alla precis som Stalin.

Spännande.

Hur följer historien enligt dig?

Blir det ett lyckligt vänsterliberalt slut?
Senast redigerad av AntiSthlm2022 2022-03-02 kl. 22:12.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vad svamlar du om? Enda ifrån början när NATO lade fram förslagen att Ukraina skulle gå med NATO har Ryssland sagt att det aldrig kommer hända. NATO är de som har pushat för detta, det är de som indirekt startat kriget i Ukraina då de vet om att Ryssland inte kan låta det ske pga nationell säkerhet.
Jag har själv funderat men inte kommit på något svar. Du som är insatt kan säker berätta för mig på vilket sätt är Rysslands nationella säkerhet i fara om de är grannar med ett Nato-land? För det som Nato kan göra mot Ryssland när de är grannar det kan de göra nu också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om de startar tredje världskriget över ett förmodat misstag så betyder det att makthavarna vill ha ett nytt världskrig.
Nån påpekade att det kan vara signalstörningar ifrån ryssarnas sida bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Det förvånar mig att Serbien inte är med.
Har du ett svar på det?

Sedan landet blev självständigt efter upplösningen med Montenegro så har man påstått sig vara militärt neutrala. Ni skulle blivit förvånade över hur mycket militärövningar Serbien har med NATO.

https://rs.usembassy.gov/our-relationship/policy-history/military-partnership/

De har nära samarbeta med Ohio National Guard. Men de har övningar även med Ryssen.
Var faktiskt på plats när de hade en öppen övning/träning med Amerikanska Navy Seals 2020.

De har dock köpt mycket vapen, flyg etc från Ryssland då deras system är sovjetiska sedan tidigare och i nuläget är det de enda logiska med tanke på ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in