Citat:
Ursprungligen postat av
Slipsluder
Det är tråkigt att Matte sprider klipp med uppgifter som inte är sanningsenliga. Jag tyckte att det var en kul tanke att någon lade tid på att rena fram ljud ur band, men vissa uppgifter han kommer med höjer man ganska rejält på ögonbrynen åt. Han säger att han har god grund för spekulationer, men det är felaktigt. Att ens påstå att det skulle vara fler skyttar exempelvis. Då borde många vittnen pratat om detta. När han dessutom renar fram ljud och skriver ut i klippet "vad som sägs" blir också helt fel. Ljudet är fortfarande så pass dåligt att det är rena gissningar. Jag tycker att jag har ganska bra hörsel för detaljer, men att påstå att man på bandet hör "ge mig de vapnen" när det likväl kunde varit någon som blåst och samtidigt visslat lite lätt är ganska anmärkningsvärt.
Jag vet inte vad hans agenda är, men här är en hel del konspirationer inblandade, vilket man märker ganska snabbt om man läser in sig i utredningen.
Själv hör jag inte mycket, tänker att han måste ha bättre utrustning när han uppfattar såna detaljer? Han hör att det är fyra röster, och "ge mig de vapnen", ja hyperintressant om det går att höra. Experter som studerat mordoperationer har trätt fram senaste åren och sagt att användningen av reservskyttar är praxis, så vi får försöka gräva i detta, om någon har länk till mordplatsvittnet?. Experterna på liknande ops menar att säkerheten kräver minst en rörlig hitman och minst en stationär.
Försökt reda ut de här uppgifterna senaste dagarna, vad var syftet med reservskyttens skott i så fall? Kan ha varit flera.
Oswald-prickskytt låter konstigt, "Mannen i fönstret” (Lisbet-kulan) men finns indicier.
En lokal högst på motsatt sida Sveavägen (kanske hela våningen?) var säkrad, hyrd, utrymd (Hade använts i annat syfte under dagen, cover-up.) Vittnen som såg mannen rusa ut genom porten (nuvarande Olof Palmes Gata) orsakade tumult i utredningsleden. Porten ska ha lett till lokalen enligt uppgift, och mannen ska vara identifierad. Något nysläppt omaskat förhör med portvittnen?
Vad kan avgöra om reservskytten verkligen avlossade Lisbet-kulan (som det lutar åt i så fall) eller om han kanske rent av var skarprättaren? Ganska svårbevisat väl. Vittnesmål. Ljudupptagningar, (kanske kan alla LAC-banden med bortklippt material släppas?).
Teknisk bevisning, kula, kropp, husvägg, skottvinkel. Geometri som Lange sa.
Scoop att hoppas på 1: Vad menade Milan med allt kring obduktionen egentligen?
Scoop att hoppas på 2: Langes korrekta brottsplatsundersökning.
Eller brann den upp med säpoakten…
(Milan =världens mest erfarne rättsläkare, Lange =Sveriges mest erfarne brottsplatsutredare)