2022-03-02, 15:28
Medlem
Varit prat om ambulanserna. En del misstänkliggöranden vill man minnas. Ni som kan detaljer, kan ni hjälpa mig att reda ut det...
Nu har Matte True Fact (30 jan) publicerat intervju med ena ambulansens förare https://www.youtube.com/watch?v=aTZdWni_YxA och Otto Insight med den andra bilens, dom som kom först. När man lyssnar får man en bra bild av vad som hände i ambulanserna. ”Sollentuna-förarens” berättelse är extremt trovärdig tycker jag (pratar om vad han kände under eventet, sånt berättar inte lögnare). Vad menar Matte med ”otroliga uppgifterna” i beskrivningen under videon med andra bilen? Att det var kaos på sjukhuset? Det sa Mårten också, att det vimlade av poliser. Han kanske menar att det är anmärkningsvärt att hon egentligen var polis, och det är det ju… Inhoppad i ambulansen just den här kvällen. Teori: det var planerat, men att hon inte hade en aning om vad som skulle hända.
Filmetablissemanget slog upp Chevamannens berättelse stort, youtubekanalen menade att hans beskrivning av ambulanserna vänder uppochner på allt. Men det han sa, att första ambulansen åkt innan andra kom kan inte stämma. Måste varit ett minnesfel, eller? Men han har rätt att den kom anmärkningsvärt sent.
Ni som kan ambulanserna bättre, stämmer den här slutsatsen: sabb-ambulansen kom anmärkningsvärt sent, borde varit där tidigare men det berodde inte på ambulansförarna utan på störningar/fördröjning i anropet.
Citera
2022-03-02, 15:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
Varit prat om ambulanserna. En del misstänkliggöranden vill man minnas. Ni som kan detaljer, kan ni hjälpa mig att reda ut det...
Nu har Matte True Fact (30 jan) publicerat intervju med ena ambulansens förare https://www.youtube.com/watch?v=aTZdWni_YxA och Otto Insight med den andra bilens, dom som kom först. När man lyssnar får man en bra bild av vad som hände i ambulanserna. ”Sollentuna-förarens” berättelse är extremt trovärdig tycker jag (pratar om vad han kände under eventet, sånt berättar inte lögnare). Vad menar Matte med ”otroliga uppgifterna” i beskrivningen under videon med andra bilen? Att det var kaos på sjukhuset? Det sa Mårten också, att det vimlade av poliser. Han kanske menar att det är anmärkningsvärt att hon egentligen var polis, och det är det ju… Inhoppad i ambulansen just den här kvällen. Teori: det var planerat, men att hon inte hade en aning om vad som skulle hända.
Filmetablissemanget slog upp Chevamannens berättelse stort, youtubekanalen menade att hans beskrivning av ambulanserna vänder uppochner på allt. Men det han sa, att första ambulansen åkt innan andra kom kan inte stämma. Måste varit ett minnesfel, eller? Men han har rätt att den kom anmärkningsvärt sent.
Ni som kan ambulanserna bättre, stämmer den här slutsatsen: sabb-ambulansen kom anmärkningsvärt sent, borde varit där tidigare men det berodde inte på ambulansförarna utan på störningar/fördröjning i anropet.
Länge har det ju varit en sanning att det aldrig befann sig två ambulanser på mordplatsen samtidigt. Det har nu visat sig vara fel. Det är nog en hel del som vi stenhårt tror på som inte är riktigt.
Citera
2022-03-02, 15:56
Medlem
Citat:

Vän av ordning undrar vilken relation polisen Eva Lantz tillika ambulanspersonal har med polisen Torsten Lantz utöver att båda är poliser och tjänstgör 1986-02-28 i närheten av mordplatsen och nära i tid till mordtidpunkten?

Eva Lantz: https://wpu.nu/wiki/Eva_Lantz
Torsten Lantz: https://wpu.nu/wiki/Torsten_Lantz
Citera
2022-03-02, 16:43
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Enligt LAC så svarar Sabbatsbergsambulansen A912 på larmet kl.23:24:20
Kl.23:26:30 ropar Kenneth Lavrell (A912) att dom är på plats.

Under denna tid kom Sollentuna-ambulansen(A951) förbi och vinkades in av bl.a. Leif L.

Kl. 23:28:20 meddelar Peter A. i A951 att man är på väg till Sabbatsberg med en skottskadad man.

https://drive.google.com/open?id=1AoNnakW0pPW9ugnMqLlGpgmj-AVTROWRwk7nA91766w
Citera
2022-03-02, 17:40
Medlem
p.norths avatar
L. L sa att GM sprang som en älg, kanske det var en förklädd björn? J Lanz hade ju varit ett vittne i tidigare skedde.
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vän av ordning undrar vilken relation polisen Eva Lantz tillika ambulanspersonal har med polisen Torsten Lantz utöver att båda är poliser och tjänstgör 1986-02-28 i närheten av mordplatsen och nära i tid till mordtidpunkten?

Eva Lantz: https://wpu.nu/wiki/Eva_Lantz
Torsten Lantz: https://wpu.nu/wiki/Torsten_Lantz
Citera
2022-03-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Uppenbart att mordet var organiserat. Men det som gör det lurigt är att många blev lurade till sceen of the crime, i olika syften (t ex som patsys el för att skapa hållhakar på personerna). Också uppenbart. (Organisationen ska hållas i så liten krets av sammansvurna som möjligt, både före och efter, det är på grund av säkerhetsskäl, så liten info som möjligt ska läcka).
"Falskflaggning" och lurade människor är avgörande för skuldfrågan, alla i organisationen måste straffas hårt, de lurade har ingen skuld alls. Men de lurade begår gärna brott efteråt. Medlöpare. Mörkläggare.

De som ingick i organisationen var extremt professionella, eller var tvungna att bli det...Några pratade för mycket. Ingen kvantfysik att lista ut vilka som visste men några är kniviga... svårast har det varit med sabb-ambulanspersonal och väktarna på skandia.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Länge har det ju varit en sanning att det aldrig befann sig två ambulanser på mordplatsen samtidigt. Det har nu visat sig vara fel. Det är nog en hel del som vi stenhårt tror på som inte är riktigt.

Särskilt nu när det kommer massa nya upplysningar... Vi får sortera. Ta fram ockhams rakkniv
Citera
2022-03-02, 18:30
Medlem
Citat:
Uppenbart att mordet var organiserat. Men det som gör det lurigt är att många blev lurade till sceen of the crime, i olika syften (t ex som patsys el för att skapa hållhakar på personerna). Också uppenbart. (Organisationen ska hållas i så liten krets av sammansvurna som möjligt, både före och efter, det är på grund av säkerhetsskäl, så liten info som möjligt ska läcka).
"Falskflaggning" och lurade människor är avgörande för skuldfrågan, alla i organisationen måste straffas hårt, de lurade har ingen skuld alls. Men de lurade begår gärna brott efteråt. Medlöpare. Mörkläggare.

De som ingick i organisationen var extremt professionella, eller var tvungna att bli det...Några pratade för mycket. Ingen kvantfysik att lista ut vilka som visste men några är kniviga... svårast har det varit med sabb-ambulanspersonal och väktarna på skandia.

Särskilt nu när det kommer massa nya upplysningar... Vi får sortera. Ta fram ockhams rakkniv

Mja, jag tänkte ungefär att Torsten Lantz hade någon slags föraning/förkunskap att passen mot helgen kunde inkludera eldstrid och att Eva Lantz i det läget väljer att vara i tjänst med eventuell livräddande tjänst för honom m a o omtänksamhet. Inte nödvändigtvis att de blivit lurade eller var delaktiga i en aktion gentemot Sveriges statsminister. Vanlig risk-assessment.

Att Torsten Lantz enligt uppslagets givna tider kör parallellt, på Sveavägen, med makarna Palmes promenad väcker frågor och naturligtvis en risk att hamna i eldstrid med attentatsmännen utan att han kanske var medveten om det.

Som alltid är det ju måltavlan som "väljer platsen" genom sitt ändamål med promenaden, att komma hem och attentatsmännen väljer tidpunkten för överfallet.
Senast redigerad av Utredaren 2022-03-02 kl. 19:25.
Citera
2022-03-02, 18:36
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Jo, förvisso. Min poäng här var dock att skribenten mvagrippa i tråden helt utan anledning valde att utelämna Karin Johansson som en av de första på mordplatsen, samtidigt som han nämnde Anna Hage och Stefan Glantz. Vittnena Karin J och Anna H var på mordplatsen samtidigt, vilket är allmänt känt.

Palmemordet-youtubern Matte - som du kommenterar i senare inlägg - är långt ifrån seriös. Hans agenda med Palmemordet-klippen är ganska oklar. Ditos program "Palmemordet EP 40 Det tredje skottet - Sonen" igår om förhållandena på mordplatsen visar på oerhörda brister hos honom.

Stefan Lantz och Anna Hage var de två första som var framme hos statsministern och aktivt försökte rädda livet på honom. AH med hjärtkompression och SL med Mun-Mot-mun-metoden. Karin Johansson tog sig an den hysteriska Lisbeth Palme när hon rörde sig fram och tillbaka vid mordplatsen . Om du läser vad jag skriver så skrev jag framme vid statsministern vilket SL och AH bevisligen var.

Men det väsentliga i mitt inlägg var att vederlägga det vansinniga påståendet som sprids från ”matte” att det skulle vara Mårten Palme som försöker rädda livet på sin far i
Dekorimahörnan, Trots att ett stort antal vittnen finns som visar på det felaktiga med detta påstående verkar det finnas folk som tror på det . Du verkar med ditt inlägg ovan dela min inställning.
Citera
2022-03-02, 19:42
Medlem
Citat:

Matte är en okunnig och sensationssökande nolla. Du kommer inte att få svar på dina frågor här eftersom de flesta, om inte alla inser att det är precis vad han är. Han svamlar och kommer inte på något sätt att bidra till några kunskaper som du kan ha nytta av. Du kommer bara att förvirra dig in i en labyrint där det inte finns någon utgång, eftersom han inte har svaren utan bara kan presentera smörja som inte har någon verklighetsanknytning.
Lägg din tid på verkligheten istället.
Citera
2022-03-03, 02:08
Medlem
Slipsluders avatar
Det är tråkigt att Matte sprider klipp med uppgifter som inte är sanningsenliga. Jag tyckte att det var en kul tanke att någon lade tid på att rena fram ljud ur band, men vissa uppgifter han kommer med höjer man ganska rejält på ögonbrynen åt. Han säger att han har god grund för spekulationer, men det är felaktigt. Att ens påstå att det skulle vara fler skyttar exempelvis. Då borde många vittnen pratat om detta. När han dessutom renar fram ljud och skriver ut i klippet "vad som sägs" blir också helt fel. Ljudet är fortfarande så pass dåligt att det är rena gissningar. Jag tycker att jag har ganska bra hörsel för detaljer, men att påstå att man på bandet hör "ge mig de vapnen" när det likväl kunde varit någon som blåst och samtidigt visslat lite lätt är ganska anmärkningsvärt.

Jag vet inte vad hans agenda är, men här är en hel del konspirationer inblandade, vilket man märker ganska snabbt om man läser in sig i utredningen.
Citera
2022-03-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är tråkigt att Matte sprider klipp med uppgifter som inte är sanningsenliga. Jag tyckte att det var en kul tanke att någon lade tid på att rena fram ljud ur band, men vissa uppgifter han kommer med höjer man ganska rejält på ögonbrynen åt. Han säger att han har god grund för spekulationer, men det är felaktigt. Att ens påstå att det skulle vara fler skyttar exempelvis. Då borde många vittnen pratat om detta. När han dessutom renar fram ljud och skriver ut i klippet "vad som sägs" blir också helt fel. Ljudet är fortfarande så pass dåligt att det är rena gissningar. Jag tycker att jag har ganska bra hörsel för detaljer, men att påstå att man på bandet hör "ge mig de vapnen" när det likväl kunde varit någon som blåst och samtidigt visslat lite lätt är ganska anmärkningsvärt.

Jag vet inte vad hans agenda är, men här är en hel del konspirationer inblandade, vilket man märker ganska snabbt om man läser in sig i utredningen.

Själv hör jag inte mycket, tänker att han måste ha bättre utrustning när han uppfattar såna detaljer? Han hör att det är fyra röster, och "ge mig de vapnen", ja hyperintressant om det går att höra. Experter som studerat mordoperationer har trätt fram senaste åren och sagt att användningen av reservskyttar är praxis, så vi får försöka gräva i detta, om någon har länk till mordplatsvittnet?. Experterna på liknande ops menar att säkerheten kräver minst en rörlig hitman och minst en stationär.
Försökt reda ut de här uppgifterna senaste dagarna, vad var syftet med reservskyttens skott i så fall? Kan ha varit flera.

Oswald-prickskytt låter konstigt, "Mannen i fönstret” (Lisbet-kulan) men finns indicier.
En lokal högst på motsatt sida Sveavägen (kanske hela våningen?) var säkrad, hyrd, utrymd (Hade använts i annat syfte under dagen, cover-up.) Vittnen som såg mannen rusa ut genom porten (nuvarande Olof Palmes Gata) orsakade tumult i utredningsleden. Porten ska ha lett till lokalen enligt uppgift, och mannen ska vara identifierad. Något nysläppt omaskat förhör med portvittnen?

Vad kan avgöra om reservskytten verkligen avlossade Lisbet-kulan (som det lutar åt i så fall) eller om han kanske rent av var skarprättaren? Ganska svårbevisat väl. Vittnesmål. Ljudupptagningar, (kanske kan alla LAC-banden med bortklippt material släppas?).
Teknisk bevisning, kula, kropp, husvägg, skottvinkel. Geometri som Lange sa.

Scoop att hoppas på 1: Vad menade Milan med allt kring obduktionen egentligen?

Scoop att hoppas på 2: Langes korrekta brottsplatsundersökning.

Eller brann den upp med säpoakten…
(Milan =världens mest erfarne rättsläkare, Lange =Sveriges mest erfarne brottsplatsutredare)
Citera
2022-03-03, 17:32
Medlem
Dr.Katis avatar
Matte igen, intressant att säk kommer fram till att 3-4 personer har utfört attentatet!
-Håll näbben.

https://www.youtube.com/watch?v=fJGkfdZj0UE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in