2022-03-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det finns ett stort konsulat i Göteborg - du kan ta vagnen dit...hållplats xxxxx

OK det kanske är en lösning för mitt nu stegrade blodtryck. Förbannade ryssar. Förbannelse till helvetet med dom.
Citera
2022-03-02, 13:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Flera försöker förstå sig på hur Putin fungerar. Men militärer som yttrar sig har ju ingen kompetens inom psykologi eller psykiatri. Dom säger ibland att man inte kan veta det. Ett logiskt felslut.
Finns mycket material att utgå från för att göra bedömningar.

De lekmannabedömningar som görs är att
Putin är galen. De är fel.
De som görs att han är lite ”knäpp”, men inte galen. De tror jag på.
Det innebär att hans hot är en del av en skrämseltaktik. Som han inte ämnar sätta i verket.
De flesta verkar tolka honom så.
(Vilket f.ö. innebär att man de facto trott sig förstå hur han fungerar. )
Givetvis skräms Putler, han förstår att Ryssland upphör att existera om kärnvapen används.
Hotet är för externt bruk då han är rädd för att EU/USA går in med trupp, då är ryssarna körda och kriget blir omöjligt att vinna. Det vill inte Putler så han stämmer i bäcken.
Citera
2022-03-02, 13:12
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men du, ta och berätta istället.

Ska jag förklara varför munskydd och handsprit kan vara användbart inom sjukvården?
Citera
2022-03-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Hälften av Kista Science Tower och stor del av övrig high end Tech i Sverige skulle bli stående på en halvtimma då.

Sätt in somalier istället... ....
Citera
2022-03-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har sett Lavrov några gånger. Jag är så arg att jag skulle smällt till honom trots min ålder. Förbannade svin.

Varför finns det sådan djävulska personer och hur har dom kunnat bli ledare för ett gammalt fint land som Ryssland. Helvete.

Lavrov är en diplomatisk räv - som har överlevt mången prövning.
Citera
2022-03-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är 77 år och inte feg. Jag är beredd att ta straffet att sparka ned en anställd på ryska ambassaden men jag kan inte ta mig till Stockholm nu.

För FAN utvisa alla på ambassaden.
Anlita en torped då och stå för konsekvenserna.
Citera
2022-03-02, 13:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Handsprit och munskydd behövs på sjukhus.

Så är det förstås också. Det lär dessvärre bli många fler sårade nu när Ivan på sitt vanliga vis börjar beskjuta civila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför är det helt omöjligt? Kompis.
Så jag har reggat detta konto(kanske ett år sedan eller två, jag minns inte riktigt), sen har jag skrivit i diverse trådar(främst aktuella brottsfall tror jag), samtidigt som jag väntat på att ryska staten, min "arbetsgivare", ska gå in i Ukraina så jag kan agera påverkanskampanj i denna tråd.
Nåt sånt?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Ska jag förklara varför munskydd och handsprit kan vara användbart inom sjukvården?
Ja, förklara varför ett land som befinner sig i ett pågående försvarskrig skulle vara intresserade av en lindrig förkylning.
Citera
2022-03-02, 13:15
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Lugnt, metodiskt. Ukrainska militären behöver "bara" kriga emot ryssarnas militär medans ryssarna krigar emot Ukrainas militär SAMTIDIGT som dom slår ut viktiga militära mål, infrastruktur och så vidare.
Putin kommer handikappa hela Ukraina om hans krav inte möts.

Jag äter inte potatis, jag är på KETO-diet.

Det var knappast planen från början utan det är ju bara in efterhandskonstruktion. Kriget skulle vara över i lördags, du såg väl länken till RIA-artikeln?

Då blir det en tuff vinter, dina viktproblem du verkar kämpa med kommer nog lösa sig själv.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Sberbanks listning på LSE är nu nere på $0,02 från förra veckans $14,16.
Gazprom har gått från $8,55 till $0,05.

Total utplåning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Lugnt, metodiskt. Ukrainska militären behöver "bara" kriga emot ryssarnas militär medans ryssarna krigar emot Ukrainas militär SAMTIDIGT som dom slår ut viktiga militära mål, infrastruktur och så vidare.
Putin kommer handikappa hela Ukraina om hans krav inte möts.

Jag äter inte potatis, jag är på KETO-diet.
och hur tänkte Putin att hans invånare skulle klara sig sedan? Utan västvärlden är ryssland snart ruinerat vilket dom blir oavsett utgången, men vad är tanken på längre sikt säg 10-15 år. Potatis går bara att byta några gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in