2022-03-02, 13:07
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
I ett totalt utfryset Ryssland spelar NATO ingen som helst roll. Vilket annat NATO-land vill sätta stopp for vår civilisation över baltstaterna och Polen? Ryssarna är ju då ändå utanför och har inte längre mycket mer att förlora än sina liv då dom inte kan ge sina barn en bra framtid. Du ser ju lilla Norkorea som ger en supermakt som USA fingret. Ryssarna blir farligare så låt oss låta bli att krigshetsa och ösa in vapen. Det bästa är ett snabbt avslut på detta krig och sätta sig ner med Ryssland och fråga vad dom vill i framtiden, lösa problemen som vuxna människor. Vad dom ville före kriget var ju glasklart men NATO och väst valde att ignorera och håna. Här är nu resultatet.

Precis. Funkar inte att å ena sidan slänga upp källor som påvisar att ryssarna består av halvalkade uteliggare som kommunicerar per telefon utan officerare i ryggen och samtidigt skrika efter NATO.

Nu är inte tid för emotionella slutsatser och en tonårsflickas hållning i känsliga frågor.
Citera
2022-03-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Rapporteras också att en ukrainsk Mig29 förlorats i striden, så det kanske likväl går att spåra detta till en dogfight istället för luftvärn.

Tror alltjämt Ukraina har ett hyfsat intakt luftvärn kvar, då luftherraväldet ännu inte ligger hos Ryssland.

Synd då att inte Ukraina får in dom 22 eller 28 MIG-29 planen. Dom skulle verkligen ha behövts.

Utvisa alla ryssar i Sverige.
Citera
2022-03-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är 77 år och inte feg. Jag är beredd att ta straffet att sparka ned en anställd på ryska ambassaden men jag kan inte ta mig till Stockholm nu.

För FAN utvisa alla på ambassaden.

Det finns ett stort konsulat i Göteborg - du kan ta vagnen dit...hållplats xxxxx
Citera
2022-03-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det är ju du som är efterbliven eller så tappade någon dig i golvet på barnhemmet. Det är verkligheten och skriver man något så dumt som "Samtidigt tar ryssarna varje stad dom väljer att gå in i, lugnt och metodiskt." så avslöjar du dig själv.

Det är dags att du börjar odla potatis om du inte ska svälta nästa vinter.
Lugnt, metodiskt. Ukrainska militären behöver "bara" kriga emot ryssarnas militär medans ryssarna krigar emot Ukrainas militär SAMTIDIGT som dom slår ut viktiga militära mål, infrastruktur och så vidare.
Putin kommer handikappa hela Ukraina om hans krav inte möts.

Jag äter inte potatis, jag är på KETO-diet.
Citera
2022-03-02, 13:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tyvärr är det som så att vi diskuterar hur många nollor vi ska lägga bakom siffrorna i dagsläget och att antalet döda kommer sannerligen reflektera det faktum att detta är ett regelrätt krig i ett hyfsat folktätt land. När allt är sagt och gjort så kommer alla ha förlorat på detta. Ryssland kommer få det väldigt jobbigt att svälja antalet människoliv, utrustning och finansiell skada som har orsakats under konflikten och Ukraina kommer vara mer eller mindre helt förgjort med flera års återuppbyggande framför sig. Utöver detta så tar hela världen givetvis skada. Ett regelrätt krig vid en tidpunkt där världsekonomin försöker återhämta sig efter en pandemi (som dessutom är långt ifrån över) är ju knappast något att se fram emot. Dessutom får vi åtskilda antalet miljoner flyktingar som kommer behöva hjälp i närområdet.

Nä, det är väldigt svårt att förstå motivationen bakom Putins handlingar.
Putler har gjort en rejäl felbedömning av Rysslands popularitet i Ukraina. Att många ukrainare är positiva till ryssar och Ryssland betyder inte att de vill bo i Ryssland. Vill de bo i Ryssland så flyttar de dit, de vill inte att Ryssland flyttar hem till dom.
Citera
Medlem
Ryska markköp i Finland har ökat kraftigt

https://svenska.yle.fi/a/7-10013643

Finns det uppgifter på hur många ryssar som äger mark i Sverige..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Må så vara, men fanns det ett enda fel i det jag skrev ?

Och om du är ifrån Balkan så vet du hur värdelöst det är, det som utspelar sig.
Så klart det är värdelöst och sorgligt men jag förstår samtidigt varför det sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Synd då att inte Ukraina får in dom 22 eller 28 MIG-29 planen. Dom skulle verkligen ha behövts.

Utvisa alla ryssar i Sverige.

Hälften av Kista Science Tower och stor del av övrig high end Tech i Sverige skulle bli stående på en halvtimma då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ja, det är synd att vi ska behöva hata varandra och det är synd att resten av världen har blundat för konflikten mellan etniska ryssar och UA samt Natos framryckning med viljan att installera sig i ännu ett land. Det räcker tydligen inte att redan besitta nästan hela den ryska gränsen.

Jag har sett Lavrov några gånger. Jag är så arg att jag skulle smällt till honom trots min ålder. Förbannade svin.

Varför finns det sådan djävulska personer och hur har dom kunnat bli ledare för ett gammalt fint land som Ryssland. Helvete.
Citera
2022-03-02, 13:10
Medlem
Ny uppdatering av russian MoD
https://youtu.be/ufZyHzUiI5Y
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Jadu fundera en vända till så kan du komma tillbaka sen igen.
Men du, ta och berätta istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du får läsa igen. Jag undrade hur mycket Putins stopp för utländska investerare kommer påverkar börsen. Om det är ett desperat försök eller om det kommer lindra fallet något.

Det kan nog lindra fallet på kort sikt men kommer vara förödande på sikt eftersom ingen vågar investera i Ryssland när det inte går att få tillbaka sitt kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in