2022-03-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Har du? Men jag har inget mot ukrainarna utan tvärtom så har de mitt fulla medlidande. Globalisterna har kopplat skamgrepp på dem och utnyttjat dem å det grövsta.

Ja, jag har det. Och jag har arbetat med några, såväl ukrainskryssar som ukrainare.

Jag upplever inte dem som vänsterliberala alls.

De kommer att hamna i Visigradgruppen i EU och göra den starkare. Skulle jag tro.
Citera
2022-03-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
von Hindenburg sammanfattar det hela rätt väl. Putin har inga problem med globalism, t ex att erodera nationell självständighet medelst ekonomi och vapenmakt. Men, så klart vill han sitta med händerna på kontrollmekanismerna. Hade han varit anti-globalist, hade han inte spelat under täcket med Kina och inte utgjort ett ständigt hot mot sina grannländer.

Bland annat genom att bygga upp vår ekonomi, hålla ute islamismen, ordna ett eget nationellt försvar och på sikt lämna EU.

Putin har just nu enorma problem
med världens nära handel och ekonomiska samarbeten (en av de viktigare innebörderna av just globalism) det är detta som förmodligen kommer få honom på fall. Och inte någon ukrainsk konservativ nationalism.
Citera
2022-03-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Putin har just nu enorma problem
med världens nära handel och ekonomiska samarbeten (en av de viktigare innebörderna av just globalism) det är detta som förmodligen kommer få honom på fall. Och inte någon ukrainsk konservativ nationalism.

Det faktum att Ukraina klarade blixtattacken och fått hejd på honom ger väst möjlighet att bekämpa Putin med ekonomin. Men det är tid som Ukraina köpt genom fosterlandskärlek och patriotiska uppoffringar. Hade de inte fått stopp på deras Shock and Awe så hade det redan varit över.

Notera hur vår regering och Tyskland har svängt, men det tog flera dagar. Maggan såg det inte som svensk praxis att skicka vapen och hon var tveksam ens att ta emot flyktingar och avlasta Polen. Tyskland skickade hjälmar och stoppade estnisk vapenhjälp.

Det är inte via ekonomiska samarbeten man straffar Putin, man samordnar ekonomiska straffåtgärder. T o m Schweiz är motvilligt med på båten denna gången.

Och varför gör man det? Jo, man inser att Putin är farlig, och om han inte stoppas kan Ryssland ta oss en och en. Att samarbeta mot en gemensam fiende har ingen ideologi.

Men jag är glad att Sverige lossat handbromsen och att vi är med i gänget nu. T o mk vänstersossar som Suhonen snackar Nato-option.

Efter att Tyskland lagt om sin politik 180 grader hade det ju varit pinsamt om även Sverige snackade sitt sossesnack.

Det är Tyskland som låtit Putin växa sig stark och det är Tyskland som nu äntligen förstått vad som händer i Ryssland. Det är Tysklands ekonomiska samarbeten med Ryssland som gödslat Putins ekonomi och finansierat den militära uppbyggnaden. Tyskarna borde med sin historia ha vetat bättre kan man tycka, men jag tror att a) det fanns ett nätverk kvar från DDR och b) de hade otroligt dåligt samvete av WWII och vad de gjorde mot östra Europa och Sovjet.

Det är en ny era som öppnar upp sig och det kommer att märkas. Exakt hur vet jag inte.

PS. Jag lägger till denna genomgång som tarvar till eftertanke om vilka som nu hamnar på rätt sida historien. En hint: det är inte de vänsterintellektuella direkt.

https://www.expressen.se/kultur/ni-ar-manga-som-varit-putins-nyttiga-idioter/
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2022-03-02 kl. 09:44.
Citera
2022-03-02, 10:49
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, jag har det. Och jag har arbetat med några, såväl ukrainskryssar som ukrainare.

Jag upplever inte dem som vänsterliberala alls.

De kommer att hamna i Visigradgruppen i EU och göra den starkare. Skulle jag tro.

Fast det har ju inte med ukrainarna att göra utan att landet Ukraina blir en kugge i globalistmaskineriet. Det kan förstås noteras att bland det första man gjorde i Kiev när den den nye presidenten tillträdde 2014 var att anordna en Prideparad.
Citera
2022-03-02, 10:54
Medlem
Som tur var står de liberal(konservativa) partierna upp för de västerländska värderingarna om jämställdhet, global samverkan, HBTQIA+-rättigheter, normkritiskt arbete och antirasism. Men de finns ett visst nationalistiskt och värdekonservativt parti i riksdagen som delar liknande bild som Putin och konservativa religiösa grupper när det gäller dessa frågor. Som tur var kommer Ulf aldrig ge detta parti ett ord i dessa frågor utan de får rätta sig in i ledet och acceptera att vi svenska folket står starkt för dessa värderingar, om Ulf mot all förmodan skulle bli statsminister.

Vi får aldrig, aldrig, ge Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna inflytande i dessa frågor.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-03-02 kl. 10:57.
Citera
2022-03-02, 11:06
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
von Hindenburg sammanfattar det hela rätt väl. Putin har inga problem med globalism, t ex att erodera nationell självständighet medelst ekonomi och vapenmakt. Men, så klart vill han sitta med händerna på kontrollmekanismerna. Hade han varit anti-globalist, hade han inte spelat under täcket med Kina och inte utgjort ett ständigt hot mot sina grannländer.

Bland annat genom att bygga upp vår ekonomi, hålla ute islamismen, ordna ett eget nationellt försvar och på sikt lämna EU.

Det där är inte definitionen av en globalist. Möjligen en imperialist. Även om Putins motiv för att invadera Ukraina inte verkar vara imperialistiska alls. Sen är ju Ukraina inget riktigt land. Ukraina har historiskt varit en del av Tsarryssland och därefter Sovjet. Men definitionen av en globalist är någon som stödjer tanken på en global värld utan självständiga nationer. Så Putin är anti-globalist.

Inget av det du föreslår implicerar nödvändigtvis en konservativ väg. Vidare är Sverige ett litet land med starkt utlandsberoende i alla avseenden. Att då gå en konservativ väg när man lierat sig med liberalismens främsta hejduk, USA, och inlemmat sitt land i alla globaliststrukturer som finns är i realiteten omöjligt.
Citera
2022-03-02, 11:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Som tur var står de liberal(konservativa) partierna upp för de västerländska värderingarna om jämställdhet, global samverkan, HBTQIA+-rättigheter, normkritiskt arbete och antirasism. Men de finns ett visst nationalistiskt och värdekonservativt parti i riksdagen som delar liknande bild som Putin och konservativa religiösa grupper när det gäller dessa frågor. Som tur var kommer Ulf aldrig ge detta parti ett ord i dessa frågor utan de får rätta sig in i ledet och acceptera att vi svenska folket står starkt för dessa värderingar, om Ulf mot all förmodan skulle bli statsminister.

Vi får aldrig, aldrig, ge Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna inflytande i dessa frågor.

Jag får tacka för att du som liberal dyker upp här i tråden och poserar med dina värderingar och vad som gäller om Ryssland utifrån dem. En del konservativa tycks vara förvirrade nämligen och ställer sig på din liberala och antiryska sida. Antagligen för att de har mardrömmar om Poltava och Ivan Den Förskräcklige eller något sånt. Dock har du alldeles för höga tankar om SD som ideologisk motståndare. Det partiet visar vad som händer när man frotterar sig med det liberala etablissemanget. Den konservatism som fanns i SD är nästintill borta.
Citera
2022-03-02, 11:27
Medlem
Citat:
Jag får tacka för att du som liberal dyker upp här i tråden och poserar med dina värderingar och vad som gäller om Ryssland utifrån dem. En del konservativa tycks vara förvirrade nämligen och ställer sig på din liberala och antiryska sida. Antagligen för att de har mardrömmar om Poltava och Ivan Den Förskräcklige eller något sånt. Dock har du alldeles för höga tankar om SD som ideologisk motståndare. Det partiet visar vad som händer när man frotterar sig med det liberala etablissemanget. Den konservatism som fanns i SD är nästintill borta.

Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Putin och Biden eftersom han stödjer Putins värdekonservatism och traditionella värderingar som ses i Rysslands inrikespolitik. Visserligen är de bra att Sverigedemokraterna nu stödjer samkönade äktenskap och adoption, men de är fortfarande ett värdekonservativt parti som talar om kärnfamiljen, 'genustrams' och satsat stort i kyrkovalet.
Citera
2022-03-02, 11:39
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Putin och Biden eftersom han stödjer Putins värdekonservatism och traditionella värderingar som ses i Rysslands inrikespolitik. Visserligen är de bra att Sverigedemokraterna nu stödjer samkönade äktenskap och adoption, men de är fortfarande ett värdekonservativt parti som talar om kärnfamiljen, 'genustrams' och satsat stort i kyrkovalet.

Jimmy Åkesson gav samma svar som Stefan Löfvén tidigare gjort på exakt samma fråga. Men som sagt. Jag är glad att du skrev här i tråden. Så konservativa får se att deras kompisar blir dekadenta liberaler ifall de tar ställning mot Ryssland.
Citera
2022-03-02, 11:41
Medlem
Citat:
Jimmy Åkesson gav samma svar som Stefan Löfvén tidigare gjort på exakt samma fråga. Men som sagt. Jag är glad att du skrev här i tråden. Så konservativa får se att deras kompisar blir dekadenta liberaler ifall de tar ställning mot Ryssland.

Det var verkligen inte exakt samma fråga Stefan Löfven fick. Löfven fick frågan om Trump vs Putin. Jimmie Åkesson fick Biden/Macron eller Putin. Vi vet alla vad Stefan hade svarat på den senare frågan. Visserligen borde han ha svarat Trump men de är inte exakt samma fråga. Sluta sprid Fake News.

Och ja, jag är glad att jag skrev här så att folk kan se hur omoget de är att vara emot HBTQIA+-personer och jämställdhet. Inte konstigt att 'konservativa' flyr från er bakåtsträvande osäkra dinosaurier som vill styra hur andra lever sitt liv. Patetiskt.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-03-02 kl. 11:45.
Citera
2022-03-02, 12:03
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Det var verkligen inte exakt samma fråga Stefan Löfven fick. Löfven fick frågan om Trump vs Putin. Jimmie Åkesson fick Biden/Macron eller Putin. Vi vet alla vad Stefan hade svarat på den senare frågan. Visserligen borde han ha svarat Trump men de är inte exakt samma fråga. Sluta sprid Fake News.

Och ja, jag är glad att jag skrev här så att folk kan se hur omoget de är att vara emot HBTQIA+-personer och jämställdhet. Inte konstigt att 'konservativa' flyr från er bakåtsträvande osäkra dinosaurier som vill styra hur andra lever sitt liv. Patetiskt.

Som sagt. Jag är inte SDare och bryr mig inte ett dugg om Jimmy Åkesson. De är för mig semi-vänsterliberaler. Men din sort är verkligen hycklare ut i fingerspetsarna förutom att ni är depraverade civilisationsförgörare. Ni är inte ett dugg mer toleranta än konservativa utan bara intoleranta mot andra saker. Ni avkräver alla lydnad mot er kulturmarxistiska värdegrund. De som inte lyder riskerar trakasserier, avsked från sitt arbete, åtal för ”hatbrott” och i värsta fall att terroriststämplas. Trudeau visade den liberala demokratins sanna ansikte. Tyrannins. Mot alla självständigt tänkande människor med sunda värderingar. Men jag förstår så klart varför ni fruktar Putins Ryssland.
Citera
2022-03-02, 12:12
Medlem
Citat:
Fast det har ju inte med ukrainarna att göra utan att landet Ukraina blir en kugge i globalistmaskineriet. Det kan förstås noteras att bland det första man gjorde i Kiev när den den nye presidenten tillträdde 2014 var att anordna en Prideparad.

Ryssimperiet eller "gobalistimperiet" är trots allt en fråga Ukraina själva avgör.

Är prideparader så jävla viktiga för er? HBT-frågan tycks vara hela grejen för er! Är det så viktigt att få pryla bögar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in