2022-03-02, 01:20
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Hon gör inga större fel.
Men löjligt att folk höjer henne till skyarna för att hon gör det hon ska.
Hon började inte bra, minns du inte att hon inte ens kunde förklara vad en invasion var?
https://www.expressen.se/debatt/anderssons-oformaga--ar-en-fara-for-oss-alla/
Hon har höjt sig sedan det sjuka hon gjorde under den presskonferensen.

Kolla här. Jag säger inte alls emot det du skriver. Tvärtom, stor cred, att du lägger upp det på ett intressant sätt. Jag vill bara höra din egna åsikt vem i det här läget skulle vara ett bättre val. No hard feelings.
Citera
2022-03-02, 01:21
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vaccinera barnen efter att det är känt att vax ger VAIDS
Bryter den Svenska neutraliteten
Exporterar vapen till krigförande land
Ger hundratals milioner till Ukraina, samtidigt som vi kastar ut sjuka Svenskar på gatan.

Maggan är en "jättebra" människa. Skulle tro att Palme hade kallat henne: "satans jävla mördare"

Våran ukraina politik är så "vacker"

Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Älskar det argumentet, kommer alltid från er bidragstagare eller ska man kalla er för "sjukpensionärer" i klassisk SD-anda.

Det är jävligt bra att skattepengarna läggs på viktiga saker. Maggan gör det bra och får gärna skicka ner hur mycket vapen som helst

Du menar alltså att du inte tycker att ukraina hykleriet är vidrigt.
Bra då vet vi att du inte är Svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Språkbruk? Vi står inför ett potentiellt kärnvapenkrig men det som är viktigt för dig är hur man yttrar sig.

Dra åt helvete. Detta är för fan ingen jävla lek, utan blodigt allvar. Folk har för fan all jävla anledning att använda ord som du känner dig kränkt över. Passar dig inte så gå och lek med barnen likt du är.

Jag är så jävla förbannat på att folk inte tar detta på allvar. Detta är ett jävla problem som du bör ligga närmaste sömnlös över.

Du är som en känslosam kvinna. Du tänker inte rationellt längre vilket försämrar din förmåga att fatta bra beslut. Du är som Boris Johnson.
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du menar stillastående. Konvojen har ju inte rört sig på flera dagar nu ju. Folk börjar ju spekulera om att fordonen är tomma på folk som redan har deserterat.

Rysstrollet BBAB7 eller liknande påstod att de bara omgrupperar sig just nu inför anfallet mot Kiev.
Senast redigerad av Karppa 2022-03-02 kl. 01:24.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du är som en känslosam kvinna. Du tänker inte rationellt längre vilket försämrar din förmåga att fatta bra beslut. Du är som Boris Johnson.

Det är inte jag som är kränkt av ord, som en kvinna.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Okej, då förstår jag dig. Du tror Kina får problem med Stål och Koppar om dom inte handlar med väst. Tack för mig.

Nä det får även problem att mätta sin befolkning... då de köper otroliga mängder mat från bla USA...

Men du har ännu inte förklarat vilka problem väst skulle få av Kina...
Citera
2022-03-02, 01:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja, alltså.. Ryssland åker ur BRICs nu, den saken är säker.

Japp, nu blir det USSR: Uzbekistan, Syrien, Somalia, Ryssland
Citera
2022-03-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är inte jag som är kränkt av ord, som en kvinna.

Jag tror minsann det. Vi står inte inför ett kärnvapenkrig. Ta ett djupt andetag.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Då skulle han sagt åt Ukraina att avsäga sig donbass och Krim. Och gå vidare. Nu är det frågan om Ukraina överlever som en rump state ens.

Så du tror inte att det blivit en invasion om Ukraina gett upp dom regionerna?
Har du läst det tal som en rysk nyhetssajt av misstag råkade lägga ut som snabbt raderades men hann sparas?
Tanken med invasionen var från första början att snabbt gå in och vinna och tillsätta ett proryskt ledarskap så Ryssland skulle ha kontroll över hela Ukraina. Donbass och Krim var ett svepskäl för att rättfärdiga invasionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja var är bilderna på den här konvojen med 800 fordon utan mykolaiv som det ”ukrainska flygvapnet” har använt….

Finns inget flygvapen kvar eller flyger ukrainarna på kvastar och använder trollstavar? Kanske därför man lyckats trolla bort alla bilder på denna så kallade konvoj.

Ryssland gör framsteg varje dag, finns nog en baktanke och tror inte på all propaganda om att ryssarna inte visste att det inte var en övning eller något liknande? Har ju varit nära gränsen i flera månaden inte är ryska soldater så korkade.

Skönast är att opinionen här sakta men säkert vänder till vår favör folket ser igenom Lillhitlers lögner och ser att det är en bunt extremister som gömmer sig bland civila.

Väldigt mycket tvek på det där alltså. Skriver förvisso inte att det är 800 fordon som har blivit förstörda, men man känner ju att en sån här sak är riktigt stort, då ska man ju få upp bilder och videoklipp för att visa världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jaa fan vad kul om alla länder runtomkring plundra hela Ryssland.
Skulle vara så jävla rätt åt dom. Och sen använda invånarna som gratis arbetskraft.
Alltså seriöst det kan ju inte bli bättre? Då blir ju alla vinnare.

Om vi ska resonera lite rationellt så ska väl ändå den stackars ryska befolkningen snarare befrias från Putin än straffas. Ungefär som tyskarna efter ww2.

Men jag förstår din tanke och jag måste erkänna att den ändå är lite kittlande. Det som är synd att Putler inte skulle få se när det hände.
Citera
2022-03-02, 01:24
Medlem
Höghuset som blev träffat för några dagar sedan
https://www.aljazeera.com/news/2022/2/26/kyiv-residential-tower-hit-by-missile-as-fighting-rages-mayor

Ser ut som detta är missilen
https://www.kaotic.com/video/29a88d58_20220227203224_t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in