2022-03-01, 23:22
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Slava Ukraini!

Det mest skrämmande är att det finns ursvenskar idag som är Putin-kramare. Jag ser dessa personer enkom som ynkliga diktatorvurmare som stödjer och ser upp till en gammal jävla sovjetapologet som Vladimir Putin. De är samma idiotjävlar som dyrkade Stalin och Sovjetryssland på sin tid. Och det har alltid handlat om personkult, dessa har en personkult kring Vladimir Putin, de älskar inte Ryssland.

Slutligen- någon måst knäppa det där jävla rövhålet.

Hur mycket älskar du Ukraina då? Är det inte lite patetiskt att använda slagord som Slava Ukraini när det enbart görs eftersom att situationen i Ukraina kan komma att bli lite närgången för dig själv? Jag menar Ryssland hade en intervention i Georgien 2008 som också är ett europeiskt land, men då var det det inga slagord. Sedan är Ukraina också ett genomkorrupt land som har en tredjedel av rysslands BNP/kapita, verkar inte ha gått så bra för dem trots att Ryssland har försökt bygga upp landet genom infrastrukturprojekt medans EUs pengar har gått rakt ned i fickorna på dom korrupta politikerna i Ukraina.
Nä det här är bara hyckleri. Folk verkar inte förstå vad konflikten handlar om och hur sammankopplade Ukraina och Ryssland är som länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://www.di.se/nyheter/kina-importerar-mest-olja-i-hela-varlden/
Förstår inte hur jag ska tolka dig. Menar du att Kina importerar olja från Väst eller menar du att mellanöstern, där Kina främst importerar sin olja ifrån, ligger i väst?

Citat:
Du har fått källa... eller menar du att jag ska ta fram en källa där politiker uttryckligen säger att de inte vill göra något åt det pga att det är så billig arbetskraft i Kina?
Du kan väl te.x ta fram en källa som konkret går in på vilka typer av fabriker som får problem om väst och Kina börjar med sanktioner mot varandra? Nu gav du en källa på att Kina importerar olja, vem har efterfrågat det? Verkar helt klart som att dina känslor spelar dig spöken igen och du läser in saker i dina källor som inte står där.

Citat:
Vad menar du då skulle vara problemet med att man låter Kina hålla slavar i sina fabriker som konkuerar ut västvärldens fabriker? om inte politiskt...
Vad menade amerikanerna själva skulle vara problemet när Trump ville flytta tillbaka jobb?

http://www.endslaverynow.org/act/action-library/learn-about-forced-labor-in-china

Citat:
Du får gärna förklara hur man som företag i väst ska kunna konkurrera mot Kina när politikerna här i väst inte gör ett dugg åt det genom att försöka förbättra förutsättningarna för de företag som finns här.
Tänker inte förklara saker jag inte påstått bara för att dina känslor får dig att tro att jag påstått det.
Senast redigerad av smultronkungen2 2022-03-01 kl. 23:50.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Putin var i Kina under OS, han pratade knappast om konståkning om man säger så. Invasionen tog fart när spelen var över. Han har nog fått sina garantier öster ut...

Ryssland och dess allierade

Ett flertal Rysslandsvänner stödjer Putins pågående militära operation:
- Kuba
- Venezuela
- Vitryssland
- Syrien
- Myanmar

Dessutom har vi ett antal stora och viktiga Rysslandsvänliga länder som fortsatt ser Ryssland som en viktig partner:
- Kina
- Indien
- Iran
- Brasilien

Ryssland har alltså gott om vänner.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skojar du?
Han kommer köra all in om ingen plockar hon i Ryssland eller om Ukraina ger sig.
Nej jag skojar inte. Han har ju kört fast helt. Han märker hur allt går åt helvete med sanktioner mot Ryssland. Man blir utkastade från all idrott. Och ryssar har blivit världens mest hatade folk.

Han har ju liksom ingenting att kriga för längre.
Citera
2022-03-01, 23:23
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tippar nog att det finns många officerare som gnisslar tänderna. Att se sina egna unga grabbar kastas bort i ett rövartåg för sitt egna usla ego. Finns ju inget "fosterland" över detta.., inget som påminner om när man piskade Napoleon eller Hitler. Officerarna har ju en yrkesstolthet !

Ja fröet måste bara finnas där när de ligger på kamaren och funderar vad de igentligen håller på med just nu, finns ingen stolthet alls i det de gör just nu.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ja vi får se hur Ryssland svara på detta med att man fryst deras pengar.. inte bra antar jag.
EU gick för långt med sina sanktioner.

Man sitter fortfarande på mycket guld och andra tillgångar i Ryssland.
Ett första svar från Ryssland kommer att frysa västerländska tillgångar, vilket inte innebär något större problem för Väst.
Ett möjligt andra svar är att stänga gasleveranserna till EU. Detta kommer drabba EU hårt (extremt höga priser på energi och möjligtvis också ransonering), men också drabba Ryssland mkt hårt, eftersom det raderar en ansenlig del av det lilla kassaflöde som finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Precis. Soppatorsk, troligt. För att en konvoj står still och väntar på order? Slut på mat ja, sa USA det till dig eller Zelenskyj? Undra hur många civila Zelenskyj offrat till ingen nytta..
Ja det får du fråga din kompis skitstöveln Puttler, hur många fler döda vill han ha på sitt samvete innan han drar tillbaka alla trupper från Ukraina och låter dem forma sin egen framtid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Tror målet är att tvinga zelenaky skriva på något avtal om att inte gå med i Nato och behålla krim. Skriver båda parter på så finns de kanske en möjlighet att sanktionerna sedan släppa. Men nog inget i snar framtid.

Nä det är för sent för sånt.
Antagligen innan kriget hade det gått.

Nu vill man döda Zelensky och sätta dit en egen puppet state och antagligen dela upp Ukraina i två eller flera bitar. Tror inte man kommer kunna ta hela landet då det är ett massivt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Har inget att göra med att Zelenskyy och andra i ryska regeringen placerat militära mål bland civila för att locka in väst? De vet om att de inte har en chans att vinna mot Ryssland så det kort de spelar är bilder på döda civila som ska locka in väst. De vet om att det inte är en precis vetenskap om att skjuta ned militära mål, ofta missar man. Om det är i bostadsområden så träffar man bostäder som bosätts av civila.

Zelenskyy är fan i mig ond, använder inte det ordet lättvindigt.

Om ryssen ville ha en snabb vinst och civila inte spelade någon roll så hade inte internet och ström fungerat för det första. För det andra så hade man bara bombat sönder Kiev då man äger luften bokstavligen.

Är du genuint efterbliven eller spelar du bara? Du vet inte vad du pratar om.
Kan du förklara det fetmarkerade? Banbrytande nyheter om det stämmer! Källa?
Senast redigerad av Manneniburen 2022-03-01 kl. 23:40.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Är det därför Moskvabörsen är stängd?

Ryssland har inte haft så här hårda sanktioner sedan 2014. Rubeln faller i värde och mycket snart kommer även vanliga ryssar börja känna av det här ekonomiskt. På en vecka har värdet fallit med 25%. Putte kanske tar Ukraina, men sanktionerna kommer leva vidare. Ryssland kommer bli bankrutt.
Jag tror börsen stängdes på grund av att de inte vill att folket ska köpa dollar.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Vad är det som är skitsnack? Det är ingen hemlighet att Ryssland och Kina har köpt massa guld dem senaste åren..?

https://www.kitco.com/news/2021-12-13/Russians-go-on-a-gold-buying-spree.html

Guld har också gått upp som fan, vilket det brukar göra under "osäkra tider", vad är det som är skitsnack? snarare du som är inkompetent.
Glömde fetstila. Ber om ursäkt för att jag gjorde det lite svårare för dig.

EDIT: LoL! Jag fetade visst! Men du är för trög
Senast redigerad av oyinboz 2022-03-01 kl. 23:29.
Citera
2022-03-01, 23:24
Medlem
Jag har inte sett någon uppskattning av Ukrainas militära förluster hittills.
En seriös bedömning och jämförelse med Rysslands skulle vara intressant.
Skulle säga mycket om vart kriget är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in