2022-03-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kassaflödet är helt strypt, men det tar några månader innan det ger ordentlig effekt.
Massiva reserver som tillhör ryska banker har frysts utomlands. Ryssland kommer bli helt beroende av att Kina köper gas. Skulle inte förvåna mig om Kina försöker utnyttja situationen och få lägre pris.

Ja vi får se hur Ryssland svara på detta med att man fryst deras pengar.. inte bra antar jag.
EU gick för långt med sina sanktioner.

Man sitter fortfarande på mycket guld och andra tillgångar i Ryssland.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Låt oss hoppas på det bästa men förbereda oss för det värsta. Alltså bygga upp försvaret ansenligt och seriöst överväga NATO-anslutning.

Ja absolut.
Jag tycker en folkomröstning om NATO-medlemskap vore lämpligt i samband med riksdagsvalet i höst.
Citera
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
jag har fan tänkt suttit och funderat på det där här asså dom skulle ju bombat sönder det där för längesen? tänk om putin och ukrainas statsminister sammarbetar? 👀 skulle inte va troligt men man vet ju aldrig

Jag tror vi är något på spåren! Jag själv hade ju blir mentalt galen av att åka i ett jävla långsamt krigsled. Bara att skicka dom turkiska drönarna att bomba längst fram så borde inte ledet kunna köra längre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Är det därför Moskvabörsen är stängd?

Ryssland har inte haft så här hårda sanktioner sedan 2014. Rubeln faller i värde och mycket snart kommer även vanliga ryssar börja känna av det här ekonomiskt. På en vecka har värdet fallit med 25%. Putte kanske tar Ukraina, men sanktionerna kommer leva vidare. Ryssland kommer bli bankrutt.

Tror målet är att tvinga zelenaky skriva på något avtal om att inte gå med i Nato och behålla krim. Skriver båda parter på så finns de kanske en möjlighet att sanktionerna sedan släppa. Men nog inget i snar framtid.
Citera
2022-03-01, 23:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Ryssland har inte haft så här hårda sanktioner sedan 2014. Rubeln faller i värde och mycket snart kommer även vanliga ryssar börja känna av det här ekonomiskt. På en vecka har värdet fallit med 25%. Putte kanske tar Ukraina, men sanktionerna kommer leva vidare. Ryssland kommer bli bankrutt.

Hoppas att Ryssen är tillräckligt smart att fatta att det beror på Puttes storhetsvansinne..

MEN man hävdar att så länge Kina finns o handlar med Ryssland så har sanktionerna från väst endast mindre effekt
Citera
Medlem
Citat:

Det ligger i Rysslands intresse att börsen är stängd tills kriget är över.
Man hoppas ta kiev inom kort och sätta dit en ny regering.

Sanktionerna har suttit sedan 2014 och gör ingen större skillnad dock vet jag inte hur Ryssland svara på detta med att man spärrat deras 600 b usd. Inte bra antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Typ allt då du får din info från obekräftade uppgifter. Finns inget du kan bevisa förutom att börsen i Ryssland är stängd. Fortsätt du raljera över soppatorsk m.m.
Japp, drull-puttin håller börsen stängd eftersom den annars skulle gå upp nått vansinnigt och en massa folk skulle bli rika helt i onödan.

Ryska företag listade i London hade en katastrofdag igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Jag tror vi är något på spåren! Jag själv hade ju blir mentalt galen av att åka i ett jävla långsamt krigsled. Bara att skicka dom turkiska drönarna att bomba längst fram så borde inte ledet kunna köra längre?

jepp precis så enkelt är det! men det händer inte 👀
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Ukrainska militär uppges ha bombat med en ballistisk robot OTR-21 TOCHKA, mot en flygfält i Berdyansk(?) där ryssar håller på att mobilisera, detta för ca 10minuter sedan
Citera
2022-03-01, 23:22
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ah, klassik hustrumisshandlartaktik. Om du lyder mig så slipper jag slå dig. Om jag slår dig, är det ditt eget fel.

Ahahahaha Bra liknelse. Håller helt med.

Man ser alla Putintroll outa sig själva som inkrökta råskinn. Serber antagligen som inte kan släppa att de fick på moppo på 90 talet, och detta är nästa generation av bölande fega små fittor som minsann ska ta ut sitt hat på ett eller annat vis.

Smuts som är helt konsumerade av hat och vedergällning
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Att han är en bricka i Kina spel förstår jag. Men indien har ju släppt ryssland. Det är inte otänkbart att Kina drivit på det här dock, särskilt nu när putler verkar ha tappat hjärncellerna helt, för att kunna utvinna så mycket naturresurser ur ryssland som möjligt.

Att det här skulle kosta Ryssland var nog kina väl medvetna om. Det är inte omöjligt att de anspelat på en senil gammal putlers sovjetdröm som är redo att offra ALLT för sin narcissism (säkert inklusive hans eget liv).

Ja, vad fan håller han på med egentligen? Vad ska något av det här vara bra för?

Med tanke på hur kaxig och självsäker han låter hela tiden så måste han ha gjort en bra deal med Nalle Puh. Han har väl säkert gett Kina mer utrymme i Ryssland och i utbyte så går han säker efter allt detta.

Jag tror inte att västvärlden har någon större lust att starta ett handelskrig med Kina och Indien också.
Då är det vi som förlorar.
Citera
Medlem
Ryska bolaget Elsum - Eltra eller vad de nu heter har byggt en x64 processor som klarar 300Mhz. De är minsann från Rysland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in