2022-03-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Anfallskarta!
https://bilder.bild.de/fotos/infografikkarte-schlacht-um-kiew-79307260/Bild/21.bild.gif
Det där är ju sämre källhänvisning än när Marjasin klippte och klistra kvitton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Putin var i Kina under OS, han pratade knappast om konståkning om man säger så. Invasionen tog fart när spelen var över. Han har nog fått sina garantier öster ut...

Fast man börjar undra vad Kina tänker nu, för jag tror knappast att de räknade med att väst skulle komma ut så enade och starka.

Glöm inte bort att Kinas export till väst är massiv och i princip avgörande för ekonomin. Det är ju en av anledningarna till varför man inte har öppet förklarat att man stödjer invasionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Ryssland kommer att grusa Ukraina med marken.
Jag vet inte om det hjälper att grusa när man har soppatorsk. De ekonomiska sanktionerna kommer att skruvas åt varv efter varv om man börjar terrorbomba, vapengåvorna till Ukraina som står upp för sin demokrati mot despoten Puttler kommer att öka och bli mer avancerade. Hur många tiotusentals unga värnpliktiga tänker barnamördare V.Puttin offra för att klamra sig fast vid makten?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Kina är väldigt rikt på naturtillgångar, du verkar inte förstå det. Vilka sorts fabriker kommer bli kraftigt begränsade och varför? citat+källa, inte dina ord.

https://www.di.se/nyheter/kina-importerar-mest-olja-i-hela-varlden/

Citat:
Andra råvaror som noterat färska importrekord är järnmalm, naturgas, sojabönor, samt kopparmalm & kopparkoncentrat.

Det kan de ju säkert köpa ifrån Ryssland! på rabbaterat pris...

Citat:
Lögn, men nu har du en ny chans då jag precis efterfrågat en källa av dig.

Du har fått källa... eller menar du att jag ska ta fram en källa där politiker uttryckligen säger att de inte vill göra något åt det pga att det är så billig arbetskraft i Kina?

Vad menar du då skulle vara problemet med att man låter Kina hålla slavar i sina fabriker som konkuerar ut västvärldens fabriker? om inte politiskt...

Citat:
Ja du har sagt att endast politisk vilja står emot, jag har efterfrågat källa två gånger så du som påstår att du ger källor kan väl citera in det inlägg där du ger källa på det?

http://www.endslaverynow.org/act/action-library/learn-about-forced-labor-in-china

Du får gärna förklara hur man som företag i väst ska kunna konkurrera mot Kina när politikerna här i väst inte gör ett dugg åt det genom att försöka förbättra förutsättningarna för de företag som finns här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Alltså denna konvoj är ju ett jävla självmords uppdrag. Fy fan å sitta i en bil i den konvojen, hade varit som ett nervvrak varenda sekund.

Fattar inte hur dom kunnat skicka iväg som i ett ankled.

1 Vet Ryssland att Ukraina inte kan slå ut konvojen

2 Skiter Ryssland i vilket, och skickar konvojen för att skrämma, och va händer om dom inte blir rädda?

Får inte ihop det p något sätt. Sen går det inte så problemfritt heller, utifall det jag läst

Fyllbultarna är på övning och kommer åka hem snart (tror de). Några kör säkert ner i nåt dike för att de somnar till av leda... Andra vaknar till när de ska agera, då måste de se nykta ut inför cheferna...tyvärr var det Ukrainska "motttagningskommitén" - Psöartys' over...time for abstinence .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det vore bra på ett sätt om han körde på som den galning han nu är så kan vi krossa den ryska armén tillbaka till stenåldern. Problemet är att galningen har tillgång till kärnvapen man kan alltid hoppas att någon general snart botar galenskaperna med hjälp av ett bly piller för det kan inte bara finnas ja sägare i den stora ryska armén utan några måste nog ha haft tanken redan ett sått litet frö liksom?

Putins inetsa krets har inte heller något att förlora på att skjuta honom mer än hans familj då och möjligen visa militära höjdare. Men även dessa har bara att tjäna på det egentligen. Svårt att tro att en sån som skjuter fanskapet skulle straffas i Haag?
Citera
2022-03-01, 23:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag har förklarat Rysslands nationalekonomi flera gånger..
Ryssland har haft sanktioner sedan 2014, dem kommer bli påverkade men inte så mkt som man tror.
Man säljer typ bara naturtillgånger till EU som EU behöver.

Nu har man gått över gränsen när man stängt ner deras konton, det ligger i EU:s intresse att frigöra ryssarnas pengar.

Rysslands ekonomi är inte som västvärlden, den bygger inte på massiva skulder till låga räntor.
Börsen kommer gå ner och vet du vad? När kriget är över kommer den att gå upp igen.
Kassaflödet är helt strypt, men det tar några månader innan det ger ordentlig effekt.
Massiva reserver som tillhör ryska banker har frysts utomlands. Ryssland kommer bli helt beroende av att Kina köper gas. Skulle inte förvåna mig om Kina försöker utnyttja situationen och få lägre pris.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Såg ett klipp där Putin talade om att han var tvungen att göra detta. Det var en säkerhetsfråga eller något åt det hållet.

Har han glömt bort att Ryssland har tusentals kärnvapen? Ingen hade startat ett krig med Ryssland... Atombomberna försäkrar att ni är säkra.

Kärnvapen är samtidigt en försäkran på osäkerheten.
Doktriner och avtal betyder inte mycket under ett pågående krig, och i den subjektiva känslan att vara hotad.
Den andra sidan vet nämligen aldrig hur hotad den är.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det vore bra på ett sätt om han körde på som den galning han nu är så kan vi krossa den ryska armén tillbaka till stenåldern. Problemet är att galningen har tillgång till kärnvapen man kan alltid hoppas att någon general snart botar galenskaperna med hjälp av ett bly piller för det kan inte bara finnas ja sägare i den stora ryska armén utan några måste nog ha haft tanken redan ett sått litet frö liksom?

Tippar nog att det finns många officerare som gnisslar tänderna. Att se sina egna unga grabbar kastas bort i ett rövartåg för sitt egna usla ego. Finns ju inget "fosterland" över detta.., inget som påminner om när man piskade Napoleon eller Hitler. Officerarna har ju en yrkesstolthet !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Skitsnack och antingen så vet du det eller så...

Vad är det som är skitsnack? Det är ingen hemlighet att Ryssland och Kina har köpt massa guld dem senaste åren..?

https://www.kitco.com/news/2021-12-13/Russians-go-on-a-gold-buying-spree.html

Guld har också gått upp som fan, vilket det brukar göra under "osäkra tider", vad är det som är skitsnack? snarare du som är inkompetent.
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
”Z” på tanken bakom.
De symbolerna började användas vid denna invasionen.

Det förstår även den dummaste men det har fortfarande inget att göra med länken han skickade. Min poäng var att man inte kan lita på något längre.
Citera
2022-03-01, 23:17
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Putin var i Kina under OS, han pratade knappast om konståkning om man säger så. Invasionen tog fart när spelen var över. Han har nog fått sina garantier öster ut...

Att han är en bricka i Kina spel förstår jag. Men indien har ju släppt ryssland. Det är inte otänkbart att Kina drivit på det här dock, särskilt nu när putler verkar ha tappat hjärncellerna helt, för att kunna utvinna så mycket naturresurser ur ryssland som möjligt.

Att det här skulle kosta Ryssland var nog kina väl medvetna om. Det är inte omöjligt att de anspelat på en senil gammal putlers sovjetdröm som är redo att offra ALLT för sin narcissism (säkert inklusive hans eget liv).

Ja, vad fan håller han på med egentligen? Vad ska något av det här vara bra för?

edit: jag hade fel i sak.. Även kina släpper den ryska oljan . GG putin, jävla retard.

Är putin den mest misslyckade diktatorn i historien eller har han något oväntat ess i rockärmen? Var allt det som händer nu en del av planen?
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-03-01 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in