2022-03-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du är verkligen expert på att tolka helt fel haha..

Jag håller helt med dig om att Ukraina inte invaderat ett annat land haha...

Så nu kan du väl spendera tid med att lista ut med vad jag egentligen ville säga.. Inte bara i föregående inlägg utan resterande också

snacka om att vara ute o cykla

Jag tolkar dig utomordentligt rätt, bara inte som du önskar. Du går stenhårt bet där.
Du är väldigt lätt att se igenom, men försök gärna igen. 😄
Citera
2022-03-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Min inställning är att vi inte kan lita på Ryssland. Därför är det inte intressant att vidare analysera hur många procent som är lögn. Jag betraktar allt som lögn och propaganda. Precis Allt. Även väderrapporter.

Vad lätt det måste vara att se allt så svart eller vitt, man behöver helt enkelt inte tänka själv. Eller är det just icke-tänkandet som skapar generaliserande varelser som dig själv.
Citera
2022-03-01, 21:47
Medlem
Citat:
Det håller jag med om. Säger bara att om det handlar om tusentals människors liv kan det väl ändå vara intresse av att analysera om man sprider rena lögner eller inte?
Det finns ingen anledning för oss lekmän att debattera detta på Internet. Det blir sannolikt fel. Låt Säpo och försvaret sköta det.
Citera
2022-03-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Vad lätt det måste vara att se allt så svart eller vitt, man behöver helt enkelt inte tänka själv. Eller är det just icke-tänkandet som skapar generaliserande varelser som dig själv.
Nej, detta har jag kommit fram till efter långt och noga övervägande. Trovärdighet har betydelse.
Citera
2022-03-01, 21:49
Medlem
Citat:
Så det är helt omöjligt att det fanns militära hot i Ukraina?

Är det helt omöjligt att det är ännu en lögn?

Nej.
Och ryssland invaderade Ukraina, inget annat hände.

Du vet, att du själv går kraftigt off topic i din egen tråd och går över till exakt samma propaganda-spam som i alla andra trådar i ämnet, avslöjar dig stenhårt. Ledsen troll....😂
Senast redigerad av falskpost 2022-03-01 kl. 21:51.
Citera
2022-03-01, 21:49
Medlem
Citat:
Så det är helt omöjligt att det fanns militära hot i Ukraina?
Det är inte det det handlar om. Ryssland gränsar redan till NATO-länder. Tar de över hela Ukraina så kommer de att ha gräns mot andra NATO-länder.
Han vill helt enkelt ha Ukraina av historiska skäl eller vad det nu är.
Han visste att om Ukraina skulle gå med iNATO skulle det bli svårt att sno åt sig landet så därför var han tvungen att slå till innan det var för sent.
Citera
2022-03-01, 21:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte det det handlar om. Ryssland gränsar redan till NATO-länder. Tar de över hela Ukraina så kommer de att ha gräns mot andra NATO-länder.
Han vill helt enkelt ha Ukraina av historiska skäl eller vad det nu är.
Han visste att om Ukraina skulle gå med iNATO skulle det bli svårt att sno åt sig landet så därför var han tvungen att slå till innan det var för sent.

Det är din teori ja men det är inte nödvändigtvis hela sanningen.
Citera
2022-03-01, 21:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Är det helt omöjligt att det är ännu en lögn?

Nej.
Och ryssland invaderade Ukraina, inget annat hände.

Du vet, att du själv går kraftigt off topic i din egen tråd och går över till exakt samma propaganda-spam som i alla andra trådar i ämnet, avslöjar dig stenhårt. Ledsen troll....😂

Är super glad att ha äran att säga att jag håller med dig till 100% i båda dina påståenden!

haha: lol: <3 Jag bryr mig om dig på riktigt.
Citera
2022-03-01, 21:54
Medlem
Sveriges radio och västerländsk media har ärligt talat ljugit så mycket att de inte ska öppna käften om desinformation från någon.
Citera
2022-03-01, 21:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Tänk om det är så att Ryssland inte alls sprider propaganda och talar sanning. De säger att man invaderar Ukraina för att de funnits militära hot där. Är det inte viktigt att ta sådana påståenden på allvar och inte anta saker. Det här gäller trots allt liv och död, hos civila dessutom. Att då bara anta att Ryssland ljuger är inte det att begå tjänstefel av människor i t.ex. regeringen som gör beslut gällande det här? För att inte säga omoraliskt av t.ex. nyheter och tidningar. I och med att man inte vet utan gissar att Ryssland sprider lögner och propaganda så kan det ju vara så att västerländsk media rent ut sagt ljuger när man påstår att Ryssland inte alls attackerade Ukraina pga militära hot. Kanske finns det till och med någon lag gällande journalister, att man inte får vara så hänsynslös i sitt rapporterande när det kan ha liv och död som konsekvens?

Vad känner ni kring det här? Litar ni blint på media att Ryssland och Putin ljuger i sina påståenden eller håller ni er öppensinnade tills fakta och bevis presenteras?

Ni som bestämt er i frågan redan innan bevis delats. Hur känner ni kring att det kan vara så att Ryssland faktiskt gjort detta för ett riktigt militärt hot som infunnit sig i Ukraina och därför är berättigade att attackera i förebyggande och skyddande syfte? Om det visade sig att det var så, hur tror ni att ni hade reagerat då?

Om det är så att jag missat bevis på att de ljuger får någon gärna dela med sig men jag har följt det hela sen det startade och har inte sett röken av bevis för påståenden som säger att Ryssland endast ljuger och sprider propaganda. Det verkar som att det i sig är en slags västerländsk propaganda som endast vill svartmåla Ryssland. Just eftersom man påstår att de ljuger men inte kan bevisa det. För mig blir det väldigt misstänksamt och finner det märkligt att alla bara litar blint på media utan en endaste kritisk tanke. Det är ju ett typiskt sektbeteende.

På något sätt känns det som att det är hatiska människor som också lätt accepterar informationen utan att ifrågasätta. För alla man ser som tror på det blint utan att bevis presenterats hatar på Putin. Kan det vara någon form av psykisk ohälsa som gör att människor litar blint på påståenden från media även om det inte finns några bevis för att t.ex. Putin och Ryssland ljuger? Vad känner ni?

Jag tror vi måste utgå från att Putin och Ryssland ljuger hämningslöst, vi måste göra det till ett slags axiom. Annars tror jag det blir svårt att begripa(inbilla sig) vad konflikten handlar om. Vanligt folk klarar inte av gråskalor och nyanser. Ännu värre vore det om rysk information skulle ge oss vid handen att Nato och väst har infiltrerat Ukraina och inte är värda att lita på.

Mycket lättare då att bara bestämma oss för att vi är "good guys" och ryssarna är "bad guys". Istället för vice versa. Och då är det såklart lämpligt att censurera/nonchalera informationen som kommer från Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Det är din teori ja men det är inte nödvändigtvis hela sanningen.
Det han själv har sagt är att han var rädd att om Ukraina gick med i NATO så skulle de kanske försöka ta tillbaka Krim och det skulle han aldrig acceptera. Detta tror jag faktiskt på.
Men resten om militära hot, nazister och terrorister är mest propaganda avsedd för ryska folket och en och annan putinist i väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Militära hot? Men kära nån. Ukraina skulle väl aldrig angripa Ryssland. Nu har i alla fall det militära hotet mot Ryssland mångdubblats och det måste ju Putin ha förstått innan.
Saken är bara att han inte bryr sig. Han verkar inte vara rädd för något och han tycker krig är kul. Slutar det med en katastrof så kan han sitta i sin atombombsäkra bunker till det värsta är över.

Att Ukraina innebär ett militärt hot är ju inte detsamma som att dom ska attackera Ryssland själva…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in