2022-03-01, 21:29
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag har konstaterat att det är Ryssland som inlett krig mot Ukraina och inte tvärtom.

Så det är inte krigshetsaren Nato som expanderat för nära Ryssland då?

"Ukraina – här är hela krigsförklaringen:
Nya Dagbladet publicerar som första svenska dagstidning det tv-sända talet i sin helhet översatt till svenska".
https://nyadagbladet.se/utrikes/darfor-gick-ryssland-in-i-ukraina-har-ar-hela-krigsforklaringen/
Citera
2022-03-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tänk om det är så att Ryssland inte alls sprider propaganda och talar sanning. De säger att man invaderar Ukraina för att de funnits militära hot där. Är det inte viktigt att ta sådana påståenden på allvar och inte anta saker. Det här gäller trots allt liv och död, hos civila dessutom. Att då bara anta att Ryssland ljuger är inte det att begå tjänstefel av människor i t.ex. regeringen som gör beslut gällande det här? För att inte säga omoraliskt av t.ex. nyheter och tidningar. I och med att man inte vet utan gissar att Ryssland sprider lögner och propaganda så kan det ju vara så att västerländsk media rent ut sagt ljuger när man påstår att Ryssland inte alls attackerade Ukraina pga militära hot. Kanske finns det till och med någon lag gällande journalister, att man inte får vara så hänsynslös i sitt rapporterande när det kan ha liv och död som konsekvens?

Vad känner ni kring det här? Litar ni blint på media att Ryssland och Putin ljuger i sina påståenden eller håller ni er öppensinnade tills fakta och bevis presenteras?

Ni som bestämt er i frågan redan innan bevis delats. Hur känner ni kring att det kan vara så att Ryssland faktiskt gjort detta för ett riktigt militärt hot som infunnit sig i Ukraina och därför är berättigade att attackera i förebyggande och skyddande syfte? Om det visade sig att det var så, hur tror ni att ni hade reagerat då?

Om det är så att jag missat bevis på att de ljuger får någon gärna dela med sig men jag har följt det hela sen det startade och har inte sett röken av bevis för påståenden som säger att Ryssland endast ljuger och sprider propaganda. Det verkar som att det i sig är en slags västerländsk propaganda som endast vill svartmåla Ryssland. Just eftersom man påstår att de ljuger men inte kan bevisa det. För mig blir det väldigt misstänksamt och finner det märkligt att alla bara litar blint på media utan en endaste kritisk tanke. Det är ju ett typiskt sektbeteende.

På något sätt känns det som att det är hatiska människor som också lätt accepterar informationen utan att ifrågasätta. För alla man ser som tror på det blint utan att bevis presenterats hatar på Putin. Kan det vara någon form av psykisk ohälsa som gör att människor litar blint på påståenden från media även om det inte finns några bevis för att t.ex. Putin och Ryssland ljuger? Vad känner ni?

För att folk är korkade och hjärntvättade.
Citera
2022-03-01, 21:33
Medlem
Ja folk kan inte få in i sina hjärnor att regeringen kanske ljuger
Citera
2022-03-01, 21:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Ditt citat en gång till
"Ja det stämmer att man inte kan lita på ryssland".
Ge dig själv en god stund att ta reda på vad det betyder.
Jag väntar. 😂

En gång ljög min vän för mig så jag kan inte lita på honom.

Men sedan sa han en gång att det ligger en kexchoklad i en låda i hallen.

Då kollade jag och den låg där, alltså talade han sanning just då.

Så då menar jag att bara för man inte kan lita på någon så betyder inte det att människan alltid ljuger.

Så bara för man inte kan lita på Ryssland, kan det ändå stämma att det fanns militära hot i ukraina man kände behov att angripa.

Simpelt.
Citera
2022-03-01, 21:34
Medlem
Citat:
Hur förhåller du dig till att ryssland kanske startade kriget pga militära hot i ukraina?

Då de enda hot som sattes i kraft kom från ryssarnas sida, förhåller vi oss till det som så. Allt annat vore väldigt underligt.
Citera
2022-03-01, 21:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om någon mördar kritiska röster innebär det att de har noll respekt för demokratin, yttrandefrihet, och sanning. Det innebär att jag inte litar på den som gör detta. Inget du säger kommer att ändra på det. Min reaktion är logisk. Din hållning är sjuk.

Som sagt delar jag din hållning att man inte bör lita på Ryssland.

Det felaktiga logiska slutsatsen du drar är att Ryssland alltid ljuger, bara för de inte går att lita på.

Det är två helt olika påståenden.
Citera
2022-03-01, 21:35
Medlem
R5As avatar
För människor är får och vi har ett förband som heter psyops som gör de lagligt för staten att bedriva psykologisk krigsföring mot oss och vrida våra tankar.
Citera
2022-03-01, 21:36
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Då de enda hot som sattes i kraft kom från ryssarnas sida, förhåller vi oss till det som så. Allt annat vore väldigt underligt.

Känner inte riktigt att du svarade på frågan.

Hur vet du att Ukraina inte hade militära hot inom sina gränser?
Citera
2022-03-01, 21:37
Medlem
R5As avatar
Ryssland: Ukraina har avsikt att bygga kärnvapen

FN: Lögn!

USA: Irak har kärnvapen

FN: Do what you have to do
Citera
2022-03-01, 21:38
Medlem
Citat:
Som sagt delar jag din hållning att man inte bör lita på Ryssland.

Det felaktiga logiska slutsatsen du drar är att Ryssland alltid ljuger, bara för de inte går att lita på.

Det är två helt olika påståenden.
Min inställning är att vi inte kan lita på Ryssland. Därför är det inte intressant att vidare analysera hur många procent som är lögn. Jag betraktar allt som lögn och propaganda. Precis Allt. Även väderrapporter.
Citera
2022-03-01, 21:39
Medlem
Citat:
Så du menar att om man ljuger en gång så kommer man alltid ljuga i allt man säger.

Okej tror inte de flesta håller med om det men visst kalla mig troll
Om man ljuger upprepade gånger så är det ju självklart att ingen liter på en, även om man troligen inte ljuger om allt.
Ingen i väst kommer någonsin att lita på Putin igen efter detta krig.
Men det verkar inte som han bryr sig. Vad han har för framtidsplaner är svårt att se. Men det är väl kärnvapenkrig som lockar.
Citera
2022-03-01, 21:40
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Hur förhåller du dig till att ryssland kanske startade kriget pga militära hot i ukraina?

Jag konstaterar fortfarande det faktum att det inte är Ukraina som är den angripande parten.

Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Så det är inte krigshetsaren Nato som expanderat för nära Ryssland då?

"Ukraina – här är hela krigsförklaringen:
Nya Dagbladet publicerar som första svenska dagstidning det tv-sända talet i sin helhet översatt till svenska".
https://nyadagbladet.se/utrikes/darfor-gick-ryssland-in-i-ukraina-har-ar-hela-krigsforklaringen/

NATO har mig veterligen inte genomfört något militärt angrepp mot Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in