2022-03-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Ryssarna har ingen bestämmanderätt över vad Ukraina gör inom sin gräns. De kan fördöma det och de kan rusta ikapp med dem om de ser det som ett ökat hot mot sin egen säkerhet. Om de istället inleder en väpnad operation på utländsk mark har de tagit det för långt. Att andra länder kommit undan med det tidigare gör det inte mer rätt.

Vad är bestämmanderätt ens?

vad förhindrar Ryssland från att bestämma vad de tillåter i sitt närområde?

Notera, Ryssarna har klart och tydligt sagt att de ”skiter i alla internationella avta på ”värdelöst papper”.

FN skapades just ihop med Sovjet för att etablera en internationellt bindande ”bestämmanderätt”. Nu när de skiter i Fn och alla fredsavtal så blir det lite löjligt prata om självbestämmanderätt, även om jag förstår din tanke och håller med dig i principen.
Citera
2022-03-01, 20:54
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För mig känns fet som putin bryr sig om sitt folks hälsa genuint men även civila ukrainare. Man tillåter liksom ukrainare att fly in i Ukraina. Kan det vara så att det faktiskt finns militära hot i ukraina? Varför inte?

Läs vad han gjorde innan makten. KGB. I Östtyskland. Stöttade Baader–Meinhof bla. Sen när han kom hem till Ryssland mest Sovjet höll på att falla valde han snabbt bort sidan han vigt sin karriär till. Putin är ingen folklig hjälte, han är sin egen hjälte och arbetar enbart för sig själv. Korruptionen bland makten tar bara lite olika vägar i öst och väst.
Citera
2022-03-01, 21:09
Medlem
Världen idag är inte vad den borde vara.

Att se politiker i FN demonstrativt gå ut i protest när Rysslands utrikesminister ska prata via videolänk säger allt!

De beter sej som ett gäng treåringar!
Vem är vuxen i rummet här??

Och detta är alltså folk som vi förutsätter ska kunna ta viktiga beslut när det krisar.... som på ett "diplomatiskt vis" ska kunna medla och förhandla...
Man går ut... djävligt moget..
Se länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/rysslands-utrikesminister-f%25C3%25A5r-ordet-p%25C3%25A5-fn-m%25C3%25B6tet-%25E2%2580%2593-alla-l%25 C3%25A4mnar/vi-AAUsxuz&ved=2ahUKEwid0dfI2qX2AhXl-ioKHWHQAfgQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2DSLyPl2y42Wupv4FJ 968E
Senast redigerad av Impulsive76 2022-03-01 kl. 21:10. Anledning: länk saknas
Citera
2022-03-01, 21:12
Medlem
Citat:
Tänk om det är så att Ryssland inte alls sprider propaganda och talar sanning.
Vi vet att Ryssland fängslar och även mördar oppositionella politiker och journalister.
Detta räcker för att dra slutsatsen att ALLT som ryska makthavare hävdar är lögn och propaganda. Det finns ingen möjlighet att lita på någonting som dessa människor påstår.
Citera
2022-03-01, 21:16
Medlem
Citat:
För mig känns fet som putin bryr sig om sitt folks hälsa genuint men även civila ukrainare. Man tillåter liksom ukrainare att fly in i Ukraina. Kan det vara så att det faktiskt finns militära hot i ukraina? Varför inte?

"putin bryr sig om sitt folks hälsa"
Hur låga krav har du på Putin?
Har du märkt hur han behandlar alla som inte tycker likadant?
Har du märkt att hela Duman består av samma parti? Rätt likt hur det ser ut i Kina....
Vad händer med den journalist som vill berätta om korruptionen i landet?
Vad hände med Navalny?
Citera
2022-03-01, 21:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vi vet att Ryssland fängslar och även mördar oppositionella politiker och journalister.
Detta räcker för att dra slutsatsen att ALLT som ryska makthavare hävdar är lögn och propaganda. Det finns ingen möjlighet att lita på någonting som dessa människor påstår.
Här begår du ett logiskt fel.

Ja det är sant att man inte kan lita på Ryssland

Men bara för man ljugit en gång betyder inte det att man automatiskt ljuger i alla sina uttalanden.

Det hoppas jag du inser. Annars får du gärna berätta hur du kom fram till den slutsatsen?
Citera
2022-03-01, 21:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
"putin bryr sig om sitt folks hälsa"
Hur låga krav har du på Putin?
Har du märkt hur han behandlar alla som inte tycker likadant?
Har du märkt att hela Duman består av samma parti? Rätt likt hur det ser ut i Kina....
Vad händer med den journalist som vill berätta om korruptionen i landet?
Vad hände med Navalny?
Jag vet inte. Vad hände med dom? Vet du?
Citera
2022-03-01, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Världen idag är inte vad den borde vara.

Att se politiker i FN demonstrativt gå ut i protest när Rysslands utrikesminister ska prata via videolänk säger allt!

De beter sej som ett gäng treåringar!
Vem är vuxen i rummet här??

Och detta är alltså folk som vi förutsätter ska kunna ta viktiga beslut när det krisar.... som på ett "diplomatiskt vis" ska kunna medla och förhandla...
Man går ut... djävligt moget..
Se länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/rysslands-utrikesminister-f%25C3%25A5r-ordet-p%25C3%25A5-fn-m%25C3%25B6tet-%25E2%2580%2593-alla-l%25 C3%25A4mnar/vi-AAUsxuz&ved=2ahUKEwid0dfI2qX2AhXl-ioKHWHQAfgQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2DSLyPl2y42Wupv4FJ 968E

Det var en stor markering att Lavrov inte är värd deras tid eftersom han bevisligen är en megalögnare. dessutom miljardär i Putins kriminella nätverk. Han skulle arkebuseras - inte få talartid!
Citera
2022-03-01, 21:20
Medlem
AdMortems avatar
Psykisk ohälsa? Grundläggande bildning snarare. Ryssland är närmare diktatur än demokrati.
Citera
2022-03-01, 21:22
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Vad känner ni?

Jag har konstaterat att det är Ryssland som inlett krig mot Ukraina och inte tvärtom.
Citera
2022-03-01, 21:27
Medlem
Citat:
Här begår du ett logiskt fel.

Ja det är sant att man inte kan lita på Ryssland

Men bara för man ljugit en gång betyder inte det att man automatiskt ljuger i alla sina uttalanden.

Det hoppas jag du inser. Annars får du gärna berätta hur du kom fram till den slutsatsen?
Om någon mördar kritiska röster innebär det att de har noll respekt för demokratin, yttrandefrihet, och sanning. Det innebär att jag inte litar på den som gör detta. Inget du säger kommer att ändra på det. Min reaktion är logisk. Din hållning är sjuk.
Citera
2022-03-01, 21:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag har konstaterat att det är Ryssland som inlett krig mot Ukraina och inte tvärtom.

Hur förhåller du dig till att ryssland kanske startade kriget pga militära hot i ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in