Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kati
Vad är detta, "tror att det är barn som leker med smällare" när en magnum smäller en meter från öronen?
Mårten var med på platsen under mordet?
Är detta gammal debunked info eller?
https://www.youtube.com/watch?v=y0eYGI6-Z7o
Matte ep. 40 - Sonen
Tror inte på Mattes teori att sonen skulle gått med paret till Tunnelgatan. Med största sannolikhet en tidningsanka som uppstod i info-kaoset efteråt. Källan till artikeln är en felinformerad polis som säger ”så vitt jag känner till..” Jämför den uppgiften med t ex trovärdiga vittnet Pia E som iakttog familjen lång stund utanför biografen.
Hon såg hur paren skiljdes åt, och sen tittade på OP och LPs promenad hela vägen fram till grillen.
Förhör med henne finns i alla former, inspelade och återgivet ord för ord här:
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-pia.html .
Ställ ögonvittnet på plats mot en andra/tredjehandskälla som säger: ”så vitt jag vet”.
Teorierna om tre skott och rikoschett skulle kunna vara korrekta, men i så fall behövs mer kött på benen än återberättade förhör med LP (som vi vet delvis var förvanskade). Det fanns många med vapen på plats vars uppgift var att skydda hitteamen (och kanske en reservskytt i fönstret mittemot eller bakom gallret till t-banan).
Men den tredje uppgiften om dekorimamannens vapen ställer jag mig bakom till 99 %. Det finns väldigt starka evidens att hela den svenska ”städtruppen” (även avrättaren?) använde samma vapen, startpistoler byggda för ändamålet. De var små och lätta, och saknade serienummer. (en av dessa hittades förresten dagen efter, slängd under en lövhög (på en gata intill). Slutsats om kvällens film: personer som nu släpper info kan ha helt avgörande uppgifter som vänder upp och ner på allt kan samtidigt släppa felaktigheter.
Vi får inte göra misstaget att tro att en granskare har fel om allt, bara för att han fel om en sak. (Den taktiken har mörkläggarna använt under 36 år, försett grävare med desinformation, för att sänka personens trovärdighet. Sven A fick desinfo ständigt (och gick i fällan med Lisbet-bilden på sabb, gjorde en snedsegling med misstankar mot Lisbet) som gjorde att han kunde avfärdas som foliehatt av mediakonsumenternas får. Faktiskt tror jag Mattes filmer som han lägger ut nu kan ha miljoner visningar om några år...