2022-03-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Faktiskt ett jävligt rimligt inlägg av dig för en gångs skull, fortsätt så!

Du verkar tro att AIK’s bredd är dålig, vilket den inte på något sätt är. Vi har dessutom ynnesten att få ha många unga spelare som back-up bakom en startelva som absolut är i toppen vad gäller kvalité. Du behöver nog inte oroa dig så värst för AIK’s bredd.

MÅLVAKTER 5/5
Nordfeldt, Janosevic, (Brolin), (Haugaard)

FÖRSVARARE 5/5
Lustig, Milosevic, Papagiannopoulos, Otieno, Mendes, Haliti, Karlsson, Faqa, Bonde, (Tihi), (Forsberg)

MITTFÄLTARE OCH ANFALLARE 4/5
Larsson, Hussein, Bahoui, Elbouzedi, Guidetti, Ceesay, Ayari, Stefanelli, Ring, Meja, Abdirahman Ahmed, Strannegård, Kabuye, (Ofori), (Michel), (Radulovic)

Håller faktiskt inte med om att vår bredd är dålig, även om jag i mars kan ha överseende med att du ännu inte hunnit skaffa dig en blick över kvaliteten på våra yngre (bredd) spelare, så du klarar dig för den här gången. För att nå upp till 5/5 på mittfält & anfall så krävs däremot, som du säger, att en klassytter anländer om inte Stefanelli visar sig vara bra på den positionen också.
Om du anser er trupp vara 14/15 antar jag att allt annat än guld är ett misslyckande i dina ögon? Eller anser du Malmös trupp vara 15/15?
2022-03-01, 21:45
Medlem
Om rysk fotboll får ekonomitrubbel och kontrakten rivs, lär klubbar kunna glömma att få betalt. Är det Norrköping som har mest fodran på ryska klubbar?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2022/03/01/spelarfacket-vill-att-ryska-spelarkontrakt-rivs/
2022-03-01, 21:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om rysk fotboll får ekonomitrubbel och kontrakten rivs, lär klubbar kunna glömma att få betalt. Är det Norrköping som har mest fodran på ryska klubbar?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2022/03/01/spelarfacket-vill-att-ryska-spelarkontrakt-rivs/

Mycket möjligt. Vi har i alla fall 50+ miljoner i fordringar vad gäller ryska klubbar. Katastrof om de brinner inne.

Mer positivt är väl att det är officiellt att Adegbenro säljs nu, till Kina. Får se vad summan landar på, men oavsett så är det välkomna miljoner nu, inte minst då Kina till skillnad från ryssarna betalar lejondelen av summan direkt.
2022-03-01, 23:01
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Om du anser er trupp vara 14/15 antar jag att allt annat än guld är ett misslyckande i dina ögon? Eller anser du Malmös trupp vara 15/15?
Tråkigt att du väljer att notera på betygen, som var hastigt skrivna och egentligen inte visar på mer än att jag håller truppen högt (om JG anländer). Men du har naturligtvis rätt till din åsikt, även om jag hellre hade sett en diskussion om truppen. Får jag be om din åsikt om den?

Malmös trupp är bättre, men ”betygssystemet” var kort i syfte att bedöma AIKs trupp ur allsvenskt perspektiv och min egen personliga nöjdhet/preferens med den – inte nödvändigtvis för att jämföra med andra. Siffrorna egentligen oviktiga, men jag resonerar såhär:

Nordfeldt & Janosevic är en exemplarisk målvaktsduo med Allsvenska mått. Janosevic mycket bra andramålvakt, men Djurgårdens och Malmös sammanlagda uppsättning är bättre i mina ögon. Å andra sidan håller jag Nordfeldt högre än både Dahlin & Vasyutin. Flera klubbar som kan nå upp till 5/5 på den betygsskalan, återigen är betygsskalan inte ett mått som tar hänsyn till andra, specifika, klubbars spelare utan Allsvenskan generellt.

Försvaret är egentligen överflödigt att motivera, det är bara att slänga en kik på fjolåret. Förstärkt med Mendes, som är ett fint tillskott med sina kvaliteter, annars behållt resten. Återigen, ingen hänsyn till andra klubbar men här tycker jag AIK är bäst.

Mittfältare & anfallare tar jag i samma kategori av anledningen att vi har många spelare som kan spela lite var som helst. Här är jag inte helt nöjd, vilket jag dels visar på enbart 4/5 och dels med behovet av en ytter.

Betygsskalan som sagt mer ett mått på min nöjdhet med truppen snarare än i jämförelse med andra trupper.
2022-03-02, 06:58
Medlem
Extra! Ryktas:
Hak till AIK sa de. Nära 100% deal om flight goes to Sweden från björnens land.
2022-03-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Extra! Ryktas:

Hak?
2022-03-02, 08:19
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Hak?
Sead Hakšabanović kanske.
2022-03-02, 09:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Extra! Ryktas:

Har halva sork-rinkeby hamnat i den här tråden efter att whiggern Guidetti presenterades? Det går inga flyg från björnens land till Sverige just nu, så Hak kan sitta o gråtrunka därborta.

Ontopic, är lite kluven angående ryssars spel eller inte spel just nu. Vi har ju en jävligt vass rysk målvakt, men ska han få spela? Jag vet fan inte.. Känns lite udda
2022-03-02, 10:02
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har halva sork-rinkeby hamnat i den här tråden efter att whiggern Guidetti presenterades? Det går inga flyg från björnens land till Sverige just nu, så Hak kan sitta o gråtrunka därborta.

Ontopic, är lite kluven angående ryssars spel eller inte spel just nu. Vi har ju en jävligt vass rysk målvakt, men ska han få spela? Jag vet fan inte.. Känns lite udda
Nu tror jag verkligen inte på att Haksabanovic kommer landa i AIK men är inte ni också väldigt sugna på honom? Såg att Bosse var ute och, för att använda dina ord, gråtrunkade till tanken av att ha Haksabanovic spelandes för er.
2022-03-02, 10:50
Medlem
Joelfrogs avatar
Norrköping

Målvakter (3,5 av 5)
O. Jansson - W. Jakobsson - J. Lindgren - O. Lindell
Mittbackar (3,5 av 5)
L. Wahlqvist - G. Ekpolo - V. Agardius - M. Lund - T. Rask - E. Tellgren
Ytterbackar (3 av 5)
J. Carlos de brito - D. Eid - C. Telo - Y. Gurfinkel - E. Binaku
Mittfältarna (4 av 5)
I. Abdulrazak - J. Ortmark - K. Khazeni - A. Skulason - D. Salihovic - J. Bjarnason
Wings/Strikers (4 av 5)
C. Nyman - J. Levi - E. Markovic - M. Sema - L. Lima - E. Chabo

Totalt: 14 av 20

In:
Godswill Ekpolo - Jean Carlos de Brito - Daniel Eid - Jacob Ortmark - Eman Markovic
Ut:
Alexander Fransson - Felix Jakobsson - Finnur Tomas Palmason - Manasse Kusu - Carl Björk - Liam Olausson - Samuel Adegbenro

Transferfönster: 4 av 5
2022-03-02, 10:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Nu tror jag verkligen inte på att Haksabanovic kommer landa i AIK men är inte ni också väldigt sugna på honom? Såg att Bosse var ute och, för att använda dina ord, gråtrunkade till tanken av att ha Haksabanovic spelandes för er.

Inte personen jag dissar, utan språkbruket från de nya supportrarna som tillkommit i tråden sedan Guidetti sades vara klar.
2022-03-02, 11:01
Medlem
0174Affes avatar
Sirius fyller på med en landslagsspelare.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/wright-klar-for-sirius-kommer-ge-allt/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in