2022-01-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Haugard på lån till Tromsö och Rasmus Bonde på lån till Dalkurd.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Bra jobbat av Jurelius med utlåning av Haugaard, även med Bonde om truppen inte blir för tunn.
2022-01-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Anel Ahmedhodzics pappa Mirsad följer PSV på Instagram. Viskas om att runt 10 miljoner euro är på G till Malmö från Eindhoven.
Är hans pappa verkligen fortfarande en trovärdig källa. Han har väl snart pratat om alla klubbar? PSV sålde väl Ramalho och har sedan spelat Obispo. Med han och Boscagli trodde jag att PSV skulle gå för ngn mer erfaren.

Oavsett. Är Anel verkligen värd så mycket? Å andra sidan har jag blivit förvånad då och då av övergångssummor. Vad har bra försvare från allsvenskan gått för tidigare?
2022-01-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Deras största transfer är 14m€ Kezman.
De är några senare år runt 10m€.
Men ja, intressant val av klubb om de blir PSV.

Det tror jag nog är felaktigt.

Malen ---> Dortmund 30 miljoner euro 21/22
Dumfries ---> Inter 12,5 miljoner euro 21/22
Lozano ---> Napoli 35 miljoner euro 19/20
Bergwijn ---> Tottenham 30 miljoner euro 19/20
de Jong ---> Sevilla 12,5 miljoner euro 19/20
Angelino ---> Manchester City 12 miljoner euro 19/20

Utöver dessa ett hyfsat antal för 5-10 miljoner.

PSV och Ajax är de klubbar i Holland som lyckas sälja till de bästa ligorna ganska regelbundet.
2022-01-26, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det tror jag nog är felaktigt.

Malen ---> Dortmund 30 miljoner euro 21/22
Dumfries ---> Inter 12,5 miljoner euro 21/22
Lozano ---> Napoli 35 miljoner euro 19/20
Bergwijn ---> Tottenham 30 miljoner euro 19/20
de Jong ---> Sevilla 12,5 miljoner euro 19/20
Angelino ---> Manchester City 12 miljoner euro 19/20

Utöver dessa ett hyfsat antal för 5-10 miljoner.

PSV och Ajax är de klubbar i Holland som lyckas sälja till de bästa ligorna ganska regelbundet.
Syftade på vad de betalat i transfer,inte sålt..
2022-01-26, 06:23
Avslutad
För att lyfta lite andra lag än de vanliga i tråden så tycker jag att Degerfors jobbat på bra i det tysta. Man har försökt täcka upp förlusterna så bra som möjligt sett till sina medel. Vukojevic ersättare för Edvardsen. Krezic (tuff skada som gjorde att förra säsongen blev bortkastad) och Kralj lär kunna täcka upp förlusten av Lindahl. Campos var riktigt bra i den kvalmatchen jag såg Jerv lira mot Brann.

Nu återstår det att värva en försvarare (Murebeck?) samt potentiellt en förstemålvakt då det är tveksamt om Gal håller.
Senast redigerad av AIP 2022-01-26 kl. 07:06.
2022-01-26, 07:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
För att lyfta lite andra lag än de vanliga i tråden så tycker jag att Degerfors jobbat på bra i det tysta. Man har försökt täcka upp förlusterna så bra som möjligt sett till sina medel. Vukojevic ersättare för Edvardsen. Krezic (tuff skada som gjorde att förra säsongen blev bortkastad) och Kralj lär kunna täcka upp förlusten av Lindahl. Campos var riktigt bra i den kvalmatchen jag såg Jerv lira mot Brann.

Nu återstår det att värva en försvarare (Murebeck?) samt potentiellt en förstemålvakt då det är tveksamt om Gal håller.
Skulle påstå att Giffarna värvat rätt klokt. En stomme av spelare som ska kunna göra jobbet (klara sig kvar) och vara förebilder för de yngre lovande spelarna. Kan de kapitalisera på båda typerna kan de nog klara sig kvar relativt ”enkelt”.
2022-01-26, 09:40
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bra jobbat av Jurelius med utlåning av Haugaard, även med Bonde om truppen inte blir för tunn.

Tror truppen är ok. Om Haliti kan hålla sig frisk kan han täcka upp överallt i försvaret. Räknar jag rätt har vi 7 alternativ för våren (Lustig, Mendes, Otieno, Haliti, Karlsson, Sotte, Milosevic), vilket ska vara tillräckligt åtminstone till hösten när Europa drar igång.
2022-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Tror truppen är ok. Om Haliti kan hålla sig frisk kan han täcka upp överallt i försvaret. Räknar jag rätt har vi 7 alternativ för våren (Lustig, Mendes, Otieno, Haliti, Karlsson, Sotte, Milosevic), vilket ska vara tillräckligt åtminstone till hösten när Europa drar igång.
Utöver Haliti, måste även Pertan komma tillbaka i Pertanklass. Nu är det klart att Tihi lånas ut till Värnamo. Då har vi flera truppspelare som lånas ut till allsvenska kollegor. Det kan vara ett styrkebesked.
2022-01-26, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Skulle påstå att Giffarna värvat rätt klokt. En stomme av spelare som ska kunna göra jobbet (klara sig kvar) och vara förebilder för de yngre lovande spelarna. Kan de kapitalisera på båda typerna kan de nog klara sig kvar relativt ”enkelt”.

Mmm, meriterat i backlinjen med Olsson, Blomqvist och Lundström. Lasso har jag ingen koll på, så det blir intressant att se hur samarbetet mellan honom och Blomqvist blir.

Ylätupa är jag inte helt såld på, inte något vidare i AIK och att han går till Sundsvall pekar inte riktigt att karriären är på uppgång direkt, men vem vet han kanske kan överraska positivt. Lindkvist känns som en perfekt värvning.
2022-01-26, 17:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
I dag kommer uppgifter om att Sarr drar åt sig intresse från Heerenveen i Nederländerna.

Malmö FF har en intressant anfallsfråga att ta hand om. Samtidigt som Antonio Colak-spåret svalnat allt mer finns det en stor talang i truppen.

Har Danne något ess i rockärmen?
2022-01-26, 17:20
Medlem
DavanDs avatar
https://twitter.com/KalmarFF/status/1486360803167121409

Simon Skrabb klar för Kalmar.
2022-01-26, 17:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bert Macklin
@LeeFussBall·
Jan 24
Police cars revolving light EXCL: PSV agree deal with Malmö for the purchase of Anel Ahmedhodziç. Fee in the €7.5m region for the 22yo Swedish centre-back & will sign a 5yr + 1 yr contract. #PSV

Kommer Dennis hem från Rostov?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in