2022-02-28, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En video där han och JJ håller armkrok och verkar ha några innanför västen så att säga.

Hellre Timossi-typen än gammalt snedknullat besudlat Häckenluder Nä, skönt och sido, han känns tröt och har knappt spelat senaste åren. Men han har ju hållit sig till Ligue 1 vilket indikerar klass. Såg inte honom i allsvenskan när han vann skytteligan så har ingen direkt referens. Timossi Andersson kan vi förädla och tjäna pengar på, riktigt snabb och winger vilket vi behöver.
Käften på dig! 🤡

Visst, ser ni till framtida potential och försäljning är inte Waris för er. Ser ni till vem som är bäst idag, imorgon och närmaste åren så är Waris en Koenigsegg och Timossi en gammal sovjetisk Lada. Den skillnaden är det i klass.

Waris är den överlägset bäste spelaren i våran klubbs historia och då räknar jag med Paulinho och Källström. En komplett anfallare som är bra på allt.

Snabb, smart, stark och har ett fint tillslag på bollen och fin teknik i hög fart:
2022-03-01, 07:05
Medlem
Guidetti är klar för AIK, ansluter troligtvis redan till den Allsvenska starten.
2022-03-01, 07:40
Medlem
mishimas avatar
Timossi Andersson verkar gå rätt bra i Österrikiska ligan, 6 mål på 22 matcher som offensiv mittfältare/ytter. Fortfarande bara 21 år. Finns nog utveckling kvar där.

Någon som sett Waris Majeed spela de senaste åren? Har stats är ju inte mycket bättre än Guidettis.
2022-03-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohmanian
Guidetti är klar för AIK, ansluter troligtvis redan till den Allsvenska starten.

...eller till 15 juli i alla fall. Oavsett fotbollskompetens så sätter det lite mer färg på allsvenskan. Guidetti verkar man mer vara för eller emot än tex.... profiler som Hysén och Goitom.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/uppgifter-guidetti-ar-helt-klar-for-aik/
2022-03-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...eller till 15 juli i alla fall. Oavsett fotbollskompetens så sätter det lite mer färg på allsvenskan. Guidetti verkar man mer vara för eller emot än tex.... profiler som Hysén och Goitom.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/uppgifter-guidetti-ar-helt-klar-for-aik/
Och hur stor var prislappen?
2022-03-01, 10:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag tippar att Guidetti gör 4mål på en hel säsong och bidrar lite med sina löpningar. Men med största sannolikhet inte värd priset. Hade han inte varit så hajpad för 10år sen och gjort sig ett namn hade han nog kostat en 1/5.

Skriver jag utan att veta priset
2022-03-01, 10:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Sanna Guidetti sjunker i mina ögon om detta visar sig stämma. Kommer aldrig lita på något hon säger igen.

I övrigt tror jag det är en bra värvning som inte kommer göra bort sig i Allsvenskan. Marcus Berg gick från startspelare i Ryssland och landslaget till en bra (bäst?) allsvensk anfallare. Samtidigt är kvaliteten mellan IFK Göteborg och AIK rätt stor. JG kanske utgör en mer avgörande skillnad? Tror däremot att AIKs främsta problem är kvaliteten på yttrarna och därefter bredden på truppen.
2022-03-01, 11:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag tippar att Guidetti gör 4mål på en hel säsong och bidrar lite med sina löpningar. Men med största sannolikhet inte värd priset. Hade han inte varit så hajpad för 10år sen och gjort sig ett namn hade han nog kostat en 1/5.

Skriver jag utan att veta priset

Jag tror han gör tolv mål, men det är ju ändå dyra mål. Kommer förmodligen vara allsvenskans bäst betalde anfallare om inte bäst betalde spelare.
2022-03-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sanna Guidetti sjunker i mina ögon om detta visar sig stämma. Kommer aldrig lita på något hon säger igen.

I övrigt tror jag det är en bra värvning som inte kommer göra bort sig i Allsvenskan. Marcus Berg gick från startspelare i Ryssland och landslaget till en bra (bäst?) allsvensk anfallare. Samtidigt är kvaliteten mellan IFK Göteborg och AIK rätt stor. JG kanske utgör en mer avgörande skillnad? Tror däremot att AIKs främsta problem är kvaliteten på yttrarna och därefter bredden på truppen.
Stefanelli går ner som ytter då. Sedan har AIK AAA, Mendes och Ayari bakom.även Ring
2022-03-01, 12:30
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Faktiskt ett jävligt rimligt inlägg av dig för en gångs skull, fortsätt så!

Du verkar tro att AIK’s bredd är dålig, vilket den inte på något sätt är. Vi har dessutom ynnesten att få ha många unga spelare som back-up bakom en startelva som absolut är i toppen vad gäller kvalité. Du behöver nog inte oroa dig så värst för AIK’s bredd.

MÅLVAKTER 5/5
Nordfeldt, Janosevic, (Brolin), (Haugaard)

FÖRSVARARE 5/5
Lustig, Milosevic, Papagiannopoulos, Otieno, Mendes, Haliti, Karlsson, Faqa, Bonde, (Tihi), (Forsberg)

MITTFÄLTARE OCH ANFALLARE 4/5
Larsson, Hussein, Bahoui, Elbouzedi, Guidetti, Ceesay, Ayari, Stefanelli, Ring, Meja, Abdirahman Ahmed, Strannegård, Kabuye, (Ofori), (Michel), (Radulovic)

Håller faktiskt inte med om att vår bredd är dålig, även om jag i mars kan ha överseende med att du ännu inte hunnit skaffa dig en blick över kvaliteten på våra yngre (bredd) spelare, så du klarar dig för den här gången. För att nå upp till 5/5 på mittfält & anfall så krävs däremot, som du säger, att en klassytter anländer om inte Stefanelli visar sig vara bra på den positionen också.
2022-03-01, 13:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohmanian

Du valde att utelämna källan (Aftonsvamlet) för att du vill att folk ska tro att du har insyn. Genomskinligt.
2022-03-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du valde att utelämna källan (Aftonsvamlet) för att du vill att folk ska tro att du har insyn. Genomskinligt.
Du missade att det var disco som skrev artikeln 😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in